Luxus a elegance: na zámku Loučeň se představuje 60 klenotů

Luxus a elegance: na zámku Loučeň se představuje 60 klenotů

Fandové automobilové elegance mají příležitost vrátit se do automobilových 20. a 30. let minulého století. Na zámku Loučeň se tento víkend koná prestižní soutěž, na které se představí 60 vozů mnoha světových značek.

Chateau Loučeň Concours d’Elegance proběhne pod hlavičkou Mezinárodní federace historických vozidel FIVA (Fédération Internationale des Véhicules Anciens).

Eleganci 20. let připomenou i dva vozy, které byly renovovány v dílnách automobilky Škoda. Tím prvním je Laurin & Klement/Škoda, typ 110. Ačkoliv fúze se Škodovými závody znamenala v roce 1925 konec firmy Laurin & Klement, až do roku 1929 se na automobilech objevovala loga obě, což dokumentuje i zrenovovaný vůz z roku 1925.

Vůz typu 110 vznikl celkem ve 2985 exemplářích a pohání jej čtyřválec o objemu 1944 cm³ s výkonem 30 koní. Vůz s třírychlostní převodovkou dosahuje maximální rychlosti 85 km/h. Karoserie je smíšené konstrukce s dřevěným rámem a plechovými panely.

Druhým továrním vozem bude na zámku Loučeň Popular Sport Monte Carlo kupé z roku 1937 v černé barvě (na snímku. Vůz s typovým označením 909 vznikl pouze v 72 exemplářích v letech 1935 až 1938. O pohon se stará čtyřdobý čtyřválec s rozvodem SV o objemu 1386 cm³, který přináší zadním kolům výkon 30 koní. To aerodynamické karoserii stačí k dosažení maximální rychlosti 110 km/h. Převodovka je třístupňová.

Na otázku, proč automobilka Škod vybrala tyto dva vozy, odpověděla Eva Ticová, vedoucí restaurátorské dílny Škoda Auto Muzea: „Chateau Loučeň Concours d’Elegance je výstava špičkových klasických vozů, která má návštěvníky oslovit stylem a elegancí. Vybrali jsme proto vozy, které patří z hlediska designu k vrcholům 20. a 30. let.“

Vystavené vozy budou soutěžit ve čtyřech kategoriích: Nejlepší předválečný vůz, Nejlepší poválečný vůz a Nejlepší Ferrari. O vítězi čtvrté kategorie nerozhodne odborná porota ale veřejnost. Jde o diváckou „Cenu Uhlíka“ nazvanou po slavném českém karosáři Oldřichu Uhlíkovi.
 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 1 příspěvek
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků