Luxgen5: první sedan tchajwanské automobilky

Značka Luxgen z Tchaj-wanu přichází s novým sedanem střední třídy, jenž byl představen rok po komfortním SUV Luxgen7.

Nejen v Číně, ale i v jiných asijských zemích se pomalu učí stavět moderní automobily. Příkladem budiž stát na ostrově Tchajwan v jihovýchodní Asii, jehož nezávislost dnes kromě Číny (jež jej stále považuje za svoji součást) uznává většina zemí světa. Stejně jako o nějaký rok starší SUV, také nový Luxgen5 si zachovává systém značení svých modelových řad, proti kterému se možná brzy ozve Mazda...

Luxgen7 SUV: chlouba tchajwanského autoprůmyslu

Luxgen7 SUV: chlouba tchajwanského autoprůmyslu

Model Luxgen5 je vůbec prvním sedanem v historii mladé automobilky a jde o sériovou verzi odvozenou z koncepční studie elektromobilu Neora EV představené letos na autosalonu v Šanghaji. Luxgen5 má podle tvrzení společnosti Luxgen oslavit oficiální premiéru na domácím autosalonu v Taipei v dubnu příštího roku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Luxgen5: ambiciózní novinka z Tchajwanu

O pohon se postarají dva zážehové čtyřválce, oba s proměnným časováním ventilů VVT a přeplňováním. Ten slabší vykazuje objem 1,8 l, výkon 150 koní (110 kW) a točivý moment 230 Nm a spojen bude s pětistupňovou převodovkou. Výkonnější verze s objemem 2,0 l dosahuje výkonu 170 koní (125 kW) a točivého momentu 256 Nm a ve spojení s šestistupňovou automatickou převodovkou renomované značky Aisin má z klidu na 100 km/h zrychlit za 8,5 s a dosáhnout rychlosti 210 km/h.

Luxgen dále slibuje špičkovou bezpečnostní i komfortní výbavu včetně brzd s ABS, děliče brzdné síly EBD, asistentem BAS, protiprokluzem TCS a stabilizací ESP. Středové konzoli modelu Luxgen5 dominuje uprostřed středové konzole umístěný dotykový displej multimediální soustavy THINK+ Touch vyvinutý ve spolupráci s producentem „chytrých telefonů“ hTC.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Před řidičem pak má být umístěn systém projekce důležitých provozních údajů (HUD) převzatý v principu ze stíhacích a bitevních letounů. Na rozdíl od americké či evropské konkurence však k projekci bohužel nedochází přímo na čelním skle, ale na transparentní ploše nad přístrojovým štítem. Tedy opravdu tak, jako u letadel… 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků