Luxgen5: první sedan tchajwanské automobilky

Značka Luxgen z Tchaj-wanu přichází s novým sedanem střední třídy, jenž byl představen rok po komfortním SUV Luxgen7.

Nejen v Číně, ale i v jiných asijských zemích se pomalu učí stavět moderní automobily. Příkladem budiž stát na ostrově Tchajwan v jihovýchodní Asii, jehož nezávislost dnes kromě Číny (jež jej stále považuje za svoji součást) uznává většina zemí světa. Stejně jako o nějaký rok starší SUV, také nový Luxgen5 si zachovává systém značení svých modelových řad, proti kterému se možná brzy ozve Mazda...

Luxgen7 SUV: chlouba tchajwanského autoprůmyslu

Luxgen7 SUV: chlouba tchajwanského autoprůmyslu

Model Luxgen5 je vůbec prvním sedanem v historii mladé automobilky a jde o sériovou verzi odvozenou z koncepční studie elektromobilu Neora EV představené letos na autosalonu v Šanghaji. Luxgen5 má podle tvrzení společnosti Luxgen oslavit oficiální premiéru na domácím autosalonu v Taipei v dubnu příštího roku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Luxgen5: ambiciózní novinka z Tchajwanu

O pohon se postarají dva zážehové čtyřválce, oba s proměnným časováním ventilů VVT a přeplňováním. Ten slabší vykazuje objem 1,8 l, výkon 150 koní (110 kW) a točivý moment 230 Nm a spojen bude s pětistupňovou převodovkou. Výkonnější verze s objemem 2,0 l dosahuje výkonu 170 koní (125 kW) a točivého momentu 256 Nm a ve spojení s šestistupňovou automatickou převodovkou renomované značky Aisin má z klidu na 100 km/h zrychlit za 8,5 s a dosáhnout rychlosti 210 km/h.

Luxgen dále slibuje špičkovou bezpečnostní i komfortní výbavu včetně brzd s ABS, děliče brzdné síly EBD, asistentem BAS, protiprokluzem TCS a stabilizací ESP. Středové konzoli modelu Luxgen5 dominuje uprostřed středové konzole umístěný dotykový displej multimediální soustavy THINK+ Touch vyvinutý ve spolupráci s producentem „chytrých telefonů“ hTC.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Před řidičem pak má být umístěn systém projekce důležitých provozních údajů (HUD) převzatý v principu ze stíhacích a bitevních letounů. Na rozdíl od americké či evropské konkurence však k projekci bohužel nedochází přímo na čelním skle, ale na transparentní ploše nad přístrojovým štítem. Tedy opravdu tak, jako u letadel… 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Mercedes-Benz X 250d 4Matic: Hvězda dělnické třídy?

Mercedes X 250d 4Matic

Někdy je snaha konkurovat soupeřům tak velká, že neváháte sáhnout po snadném a levném řešení, což se ale nemusí vyplatit. Může se Navara s hvězdou na přídi postavit Amaroku?

včera | Miro Mihálik | 8 příspěvků
TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 44 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský