Luxgen5: první sedan tchajwanské automobilky

Značka Luxgen z Tchaj-wanu přichází s novým sedanem střední třídy, jenž byl představen rok po komfortním SUV Luxgen7.

Nejen v Číně, ale i v jiných asijských zemích se pomalu učí stavět moderní automobily. Příkladem budiž stát na ostrově Tchajwan v jihovýchodní Asii, jehož nezávislost dnes kromě Číny (jež jej stále považuje za svoji součást) uznává většina zemí světa. Stejně jako o nějaký rok starší SUV, také nový Luxgen5 si zachovává systém značení svých modelových řad, proti kterému se možná brzy ozve Mazda...

Luxgen7 SUV: chlouba tchajwanského autoprůmyslu

Luxgen7 SUV: chlouba tchajwanského autoprůmyslu

Model Luxgen5 je vůbec prvním sedanem v historii mladé automobilky a jde o sériovou verzi odvozenou z koncepční studie elektromobilu Neora EV představené letos na autosalonu v Šanghaji. Luxgen5 má podle tvrzení společnosti Luxgen oslavit oficiální premiéru na domácím autosalonu v Taipei v dubnu příštího roku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Luxgen5: ambiciózní novinka z Tchajwanu

O pohon se postarají dva zážehové čtyřválce, oba s proměnným časováním ventilů VVT a přeplňováním. Ten slabší vykazuje objem 1,8 l, výkon 150 koní (110 kW) a točivý moment 230 Nm a spojen bude s pětistupňovou převodovkou. Výkonnější verze s objemem 2,0 l dosahuje výkonu 170 koní (125 kW) a točivého momentu 256 Nm a ve spojení s šestistupňovou automatickou převodovkou renomované značky Aisin má z klidu na 100 km/h zrychlit za 8,5 s a dosáhnout rychlosti 210 km/h.

Luxgen dále slibuje špičkovou bezpečnostní i komfortní výbavu včetně brzd s ABS, děliče brzdné síly EBD, asistentem BAS, protiprokluzem TCS a stabilizací ESP. Středové konzoli modelu Luxgen5 dominuje uprostřed středové konzole umístěný dotykový displej multimediální soustavy THINK+ Touch vyvinutý ve spolupráci s producentem „chytrých telefonů“ hTC.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Před řidičem pak má být umístěn systém projekce důležitých provozních údajů (HUD) převzatý v principu ze stíhacích a bitevních letounů. Na rozdíl od americké či evropské konkurence však k projekci bohužel nedochází přímo na čelním skle, ale na transparentní ploše nad přístrojovým štítem. Tedy opravdu tak, jako u letadel… 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

Mazda CX 7 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 69 489 km
Cena: 360 000 Kč
Mazda CX-3 1,5
Rok výroby: 2016
Stav: 46 147 km
Cena: 400 000 Kč
Mazda 6 2
Rok výroby: 2014
Stav: 58 876 km
Cena: 460 000 Kč
Mazda 6 2
Rok výroby: 2008
Stav: 306 373 km
Cena: 130 000 Kč
Mazda 6 2
Rok výroby: 2003
Stav: 180 016 km
Cena: 70 000 Kč
Mazda 3 1,6
Rok výroby: 2004
Stav: 198 739 km
Cena: 56 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků