LusoMotors LM23: trochu jiná motokára

Portugalský malovýrobce LusoMotors chystá novou motokáru, určenou především na okruhy a inspirovanou slavným Lotusem 23b. Tyto vozy obvykle charakterizuje nízká hmotnost, silný motor a vynikající jízdní vlastnosti pro okruhovou jízdu. A LM23 není výjimkou. 

Karoserie modelu LM23 je navržena s ohledem na co nejnižší hmotnost a co nejlepší aerodynamiku, přičemž důležitým faktorem byla i cena použitých materiálů, takže proto zde například příliš karbonových vláken nenajdeme. Zajímavostí tohoto dvoumístného vozidla je i způsob, jakým jej společnost hodlá prodávat. Za 15 000 Eur si můžete koupit karoserii a podvozek, přičemž za motor si budete muset ještě nějaké „drobné“ připlatit. Na první pohled to určitě vypadá divně, vždyť kdo by chtěl auto na okruh bez motoru, avšak společnost nabízí na výběr hned z několika agregátů.

Svůj LM23 můžete mít vybavený třeba motorem z Hondy CBR 1000 disponujícím výkonem přes 150 koní. V nabídce nechybí i malý turbem přeplňovaný boxer od Subaru, který je však nastaven na režim pohonu zadních kol. Podvozek je přitom navržen tak, že agregát je umístněn střední části a o přesun síly na kola zadní nápravy se stará šestistupňová sekvenční převodovka. Závěrem už jen zůstává zmínit celkovou hmotnost, která činí pouhých 400 kg, co znamená, že jakýkoliv maloobjemový motor slibuje dostatečné motoristické vyžití.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Luso Motors LM23
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků