Lupič ukradl Teslu Model 3 z půjčovny. Stačila mu k tomu oficiální aplikace

V americkém Texasu se jistému zákazníkovi autopůjčovny podařilo ukrást Teslu Model 3 jen za pomocí oficiální aplikace značky a znalosti VIN kódu vozidla.

O možném zneužití moderních technologií v dnešních autech se nadále diskutuje, lupiči aut však jisté mezery v systémech a jejich nedomyšlenost  využívají ke svému prospěchu již nyní. O tom se přesvědčili zaměstnanci půjčovny vozů Tesla v Texasu.

Jistému 21letému zákazníkovi se totiž podařilo zapůjčený Model 3 ukrást jen pomocí oficiální aplikace Tesly, která řidiči umožňuje ovládat jisté funkce vozu na dálku – v tomto případě hlavně odemknutí a jeho nastartování i bez klíče, respektive autorizační karty, která je k nastartování vozu normálně nutná.

Nedovolte, aby se obětí stále častějších krádeží kol stalo i vaše auto

Nedovolte, aby se obětí stále častějších krádeží kol stalo i vaše auto

Vychytralý lupič si podle všeho auto zapůjčil již dříve a svůj mobil s vozem synchronizoval. Ačkoliv však byla po vrácení vozu jeho autorizace k ovládání vozu půjčovnou odstraněna, mladíkovi se nějakým způsobem podařilo VIN kód vozu přidat ke svému Tesla účtu podobně, jako by automobil vlastnil. V druhém případě už tedy Model 3 bez problémů odemkl aplikací na telefonu, aniž by potřeboval autorizaci od půjčovny, a z parkoviště společnosti mimo zraky zaměstnanců prostě odjel.

Zloději se podařilo ujet celkem 354 kilometrů, dokud jej nedopadla policie. Vozidlu sice mladý „hacker“ vypnul sledování polohy skrze GPS, systém ovšem půjčovně stále na dálku ukazoval, kde auto naposledy dobíjelo baterie. Vypátrat ukradenou Teslu tak nebylo zrovna těžké.

Luxusní BMW za 3,5 milionu zmizelo během 2 minut. Víme, jak tomu šlo zabránit

Luxusní BMW za 3,5 milionu zmizelo během 2 minut. Víme, jak tomu šlo zabránit

Vedení autopůjčovny sdělilo magazínu Electrek, že si nadále není úplně jisté, jak se lupiči povedlo vůz ukrást. Každopádně měl však dotyčný nejspíš zneužít určitou mezeru v autorizačních procesech Tesly a možnostech ovládat vůz na dálku. Případ teď samozřejmě šetří policie.

Jedná se nakonec o další případ zneužití elektronického a bezklíčvého přístupu do vozidel, který už v posledních letech není jen doménou drahých vozů. Ovládání funkcí vozu přes telefon, včetně jeho odemykání a startování na dálku, se přitom stává další populární vychytávkou, kterou začíná nabízet čím dál více automobilek.

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

včera | Petr Schnagl | 38 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků