Lumma CLR X530: když robustnosti není dost

Firma Lumma se blýskla svým dalším počinem. Vyladěné BMW X5 by měly charakterizovat ladné ale robustní tvary. Jak to dopadlo?

Už v úvodu jsme načali vzhled vozu. Ten se ladiči snažili nezkazit a naopak učinit X5ku ještě zajímavější. Toto SUV od bavorské automobilky tak dostalo značné množství plastů k dobru, jinými slovy řečeno, vůz byl osazen novými robustnějšími nárazníky se skutečně neobvyklými tvary přívodů vzduchu. Přední nárazník zahrnuje i dvojici mlhovek a zadní pak integrovaný difuzor a dva páry chromových koncovek výfuku. Na bocích zdobí vůz sportovní prahy a došlo i na rozšíření blatníků, díky kterým může vůz vypadat o něco robustněji. Mezi prvky které si ale tvůrci mohli odpustit patří například mračítka předních světel nebo zatmavení zadní optiky. Estetický dojem pak dotvářejí 22palcová kola v barvě karoserie.

Pojďme se ale podívat, co tato vyladěná X5-ka nabídne pod kapotou. Nutno poznamenat, že tuning motoru je dostupný ve dvou verzích, v slabší a silnější. Jako základ pro úpravy posloužil osmiválec o objemu 4,8 l s výkonem 261 kW. Ladič se nejprve „pohrál“ s programováním ECU a vozu dodal nový výfukový systém. Pokud se rozhodnete pro tuto variantu, výkon vozu naroste o 21 kW. Ve druhé verzi bude motor dopovat mechanický kompresor. Výkon motoru se pak s dalšími úpravami vyšplhá na slušivých 390 kW.

Co se týče jízdních vlastností, vůz stojí na upraveném podvozku z dílny firmy H&R. Společnost se postarala taky o výměnu stabilizátorů a tlumičů a za následek těchto úprav šlo SUV blíže k zemi o 40 mm. 

Lumma design má ve své sbírce zas o jednu zajímavost více a tenhle kousek si své příznivce určitě najde. I když jeho vzhled má ke kýžené decentnosti opravdu daleko...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lumma CLR X530

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků