Lumma CLR X 650 M: zběsilost pokračuje

Nový projekt CLR X 650 M je dalším dějstvím, jež Lumma rozehrála s vozy BMW. Obětí jsme tentokrát my, předmětem úprav model X6.

BMW řad X5 a X6 jsou oblíbenými terči snah různých ladičských firem, ve skutečnosti se totiž projevují jako vhodné základy k dalším zlepšováním vzhledu i jízdních výkonů. Nyní si model X6 vzali do prádla u ladičské společnosti Lumma Design z německého Winterlingenu a první snímky této novinky k nám unikly díky ruskému zástupci značky Lumma s názvem TopCar. A slabší nátury raději předem upozorňujeme, že delší prohlížení přiložených snímků může způsobit zažívací potíže.

Připomeňme, že Lumma Design nedávno možná vrátila titul pro nejrychlejší sedan světa modelu BMW M5, když představila rozsáhle modifikovaný stroj Lumma CLR 730 RS s nejvyšší rychlostí 367 km/h (my jsme vám jej podrobně představili na tomto místě).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Jak je již z názvu Lumma CLR X 650 M patrné, novinka vychází ze sériového provedení BMW X6 M. Oproti němu se však vyznačuje ještě agresivnějším vzhledem karoserie podpořeným novými nárazníky, obklady prahů, rozšířenými blatníky nebo zadním difuzorem. Na karoserii se objevily též černé mřížky na přídi nebo decentní zadní spoiler, celý vůz pak stojí na robustních litých kolech o průměru 23 palců.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Technických detailů zatím mnoho k dispozici nemáme, ale očekává se, že o pohon stroje Lumma CLR X 650 M se postará modifikovaný zážehový osmiválec s objemem 4,4 l dopovaný párem turbodmychadel, jenž bude naladěn na 650 koní (476 kW) a 830 Nm. Standardní BMW X6 M přitom vykazuje výkon o 95 koní nižší a točivý moment menší o 150 Nm. Zrychlení z klidu na 100 km/h by mělo proběhnout za 4,5 s, zatímco nejvyšší rychlost bude v okolí hranice 310 km/h.

Podrobnosti zatím neznáme, budeme si na ně muset počkat až do premiéry na ženevském autosalonu. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lumma CLR X 650 M
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 6 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků