Lumma CLR 730 RS: řádně posílené BMW M5

Tento výtvor kombinuje vzhled pandy a vzkusnost pouťových maringotek, jeho mechanická stránka ale za pozornost stojí.

Nová generace „pětky“ již byla představena (psali jsme o ní na tomto místě), ale zvláště vrcholné provedení M5 stávající řady má zřejmě stále čím oslovit. Nyní si jej vzali do prádla u ladičské společnosti Lumma Design z německého Winterlingenu, kde z něj ve spolupráci s konstruktéry firmy G-Power vyšlechtili rozsáhle modifikovaný stroj s označením Lumma CLR 730 RS.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Desetiválec disponuje dvojicí mechanických kompresorů G-Power. Výsledkem společného úsilí obou firem je plných 730 koní (534 kW) a 700 Nm. Při těchto hodnotách by bylo trestuhodné neodstranit omezovač rychlosti, takže tento krasavec prý jede až 367 km/h. Z klidu na 100 km/h zrychlí za 4,2 s, na 200 km/h za 10 s a hranice 300 km/h padne za pouhých 29,5 s. Je jasné, že těmto dynamickým parametrům musely být přizpůsobena technika i aerodynamika. Vůz obdržel kromě jiného i zcela nový výfukový trakt se závodními katalyzátory a dvojicí koncovek o průměru 105 mm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Karosérie vozu Lumma CLR 730 RS byla opatřena sadou dílů vyrobených z lehkých uhlíkových kompozitů, jež sestává z nové kapoty a krytu zavazadelníku, vnějších klik, krytů zrcátek a lemů blatníků a prahů, které obstupují vůz kol dokola. Podílejí se na dosti výrazném vzhledu vozu, jenž ovšem - alespoň ve smyslu oné výraznosti - plně koresponduje s jeho jízdními výkony. U Lumma Designu tvrdí, že použili vůbec nejvýkonnější motor, jaký se kdy objevil pod kapotou sériového BMW. Je také možné, že modifikace Lumma CLR navrátila vozu M5 titul nejrychlejšího silničního sedanu světa, kterým se svého času honosilo tovární BMW M5 generace E39.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Rozsáhlých úprav doznala i brzdová soustava. Společnost Lumma svůj stroj opatřila vlastními třmeny, šestipístkovými vpředu a čtyřpístkovými vzadu, ty se zakusují do odvrtávaných kotoučů o průměru 405 mm (380 mm vzadu). Tužší, stavitelné pérování snížilo světlost vozu o plných 45 mm, patřičný kontakt s vozovkou zajišťují velmi lehké třídílné ráfky s rozměry 10Jx21 vpředu a 12Jx21 vzadu a nerezovými límci. Pneumatiky Michelin mají rozměry 255/30, resp. 295/25.

Zcela přečalouněný interiér hostí do červena laděnou kombinaci kevlarových obkladů, kůže a semiše. V kombinaci s černo-bílým provedením zevnějšku působí trochu pouťově, ale lze si jej naštěstí objednat i v jiných barevných odstínech...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lumma CLR 730 RS
Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

Opel Astra 1.2 Turbo

Faceliftovaná Astra generace K dostala pod kapotu výhradně tříválcové motory, všechny pocházejí od General Motors, nikoli z dílen PSA. Vyzkoušeli jsme silnější verzi základní dvanáctistovky, která v mnoha ohledech velmi mile překvapila.

včera | Petr Schnagl | 31 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz V300d: Šestiválec vám už chybět nebude

Mercedes-Benz V300d

Skoro 240 koní v dodávce. Kdo to potřebuje? Když se nad tím zamyslíte, tak možná právě vy...

13.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 18 příspěvků
TEST Toyota GR Supra: Nekonečné čekaní se vyplatilo. Tohle je extraliga!

Toyota GR Supra

Nová Toyota Supra je technicky příbuzná s BMW Z4. Je to až takový problém, jak se některým zdá?

11.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 22 příspěvků