Lumma CLR 730 RS: řádně posílené BMW M5

Tento výtvor kombinuje vzhled pandy a vzkusnost pouťových maringotek, jeho mechanická stránka ale za pozornost stojí.

Nová generace „pětky“ již byla představena (psali jsme o ní na tomto místě), ale zvláště vrcholné provedení M5 stávající řady má zřejmě stále čím oslovit. Nyní si jej vzali do prádla u ladičské společnosti Lumma Design z německého Winterlingenu, kde z něj ve spolupráci s konstruktéry firmy G-Power vyšlechtili rozsáhle modifikovaný stroj s označením Lumma CLR 730 RS.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Desetiválec disponuje dvojicí mechanických kompresorů G-Power. Výsledkem společného úsilí obou firem je plných 730 koní (534 kW) a 700 Nm. Při těchto hodnotách by bylo trestuhodné neodstranit omezovač rychlosti, takže tento krasavec prý jede až 367 km/h. Z klidu na 100 km/h zrychlí za 4,2 s, na 200 km/h za 10 s a hranice 300 km/h padne za pouhých 29,5 s. Je jasné, že těmto dynamickým parametrům musely být přizpůsobena technika i aerodynamika. Vůz obdržel kromě jiného i zcela nový výfukový trakt se závodními katalyzátory a dvojicí koncovek o průměru 105 mm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Karosérie vozu Lumma CLR 730 RS byla opatřena sadou dílů vyrobených z lehkých uhlíkových kompozitů, jež sestává z nové kapoty a krytu zavazadelníku, vnějších klik, krytů zrcátek a lemů blatníků a prahů, které obstupují vůz kol dokola. Podílejí se na dosti výrazném vzhledu vozu, jenž ovšem - alespoň ve smyslu oné výraznosti - plně koresponduje s jeho jízdními výkony. U Lumma Designu tvrdí, že použili vůbec nejvýkonnější motor, jaký se kdy objevil pod kapotou sériového BMW. Je také možné, že modifikace Lumma CLR navrátila vozu M5 titul nejrychlejšího silničního sedanu světa, kterým se svého času honosilo tovární BMW M5 generace E39.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Rozsáhlých úprav doznala i brzdová soustava. Společnost Lumma svůj stroj opatřila vlastními třmeny, šestipístkovými vpředu a čtyřpístkovými vzadu, ty se zakusují do odvrtávaných kotoučů o průměru 405 mm (380 mm vzadu). Tužší, stavitelné pérování snížilo světlost vozu o plných 45 mm, patřičný kontakt s vozovkou zajišťují velmi lehké třídílné ráfky s rozměry 10Jx21 vpředu a 12Jx21 vzadu a nerezovými límci. Pneumatiky Michelin mají rozměry 255/30, resp. 295/25.

Zcela přečalouněný interiér hostí do červena laděnou kombinaci kevlarových obkladů, kůže a semiše. V kombinaci s černo-bílým provedením zevnějšku působí trochu pouťově, ale lze si jej naštěstí objednat i v jiných barevných odstínech...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lumma CLR 730 RS
Minitest Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro: Oko potěší. Ale co další smysly?

Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro

Trh SUV-kupé se rychle rozrůstá. Svého dalšího zástupce teď sype z rukávu Audi.

16.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 19 příspěvků
TEST Renault Clio 1.0 TCe 100: Nový vrchol třídy? I Fabia může tiše závidět!

Renault Clio 1.0 TCe

Pravidlem je vyměnit nárazníky a tvářit se, že máte úplně nové auto. Renault na to šel s pátou generací Clia obráceně. Od základů nově vyvinutý vůz zabalil do povědomého tvaru a chce s ním navázat na předchůdce. V zájmu Francouzů by nicméně mělo být, aby se jim to v případě tříválcové pohonné jednotky raději nepovedlo.

14.  1.  2020 | Miro Mihálik | 69 příspěvků
Minitest Lexus RC 300h F Sport: Mohl být skvělý, ale doplatil na zvrácenost doby

Lexus RC 300h F Sport

Nejkratší cesta do srdce chlapa nevede mezi žebry, ale skrze krásné auto. A tohle si vás prostě získá!

11.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 147 příspěvků