Lumma CLR 558 GT: tentokrát je to Porsche

Německá ladičská společnost Lumma Design představila důsledně přepracovanou verzi SUV Porsche Cayenne.

V posledních měsících jsme si zvykli na to, že pánové z Lumma Designu nejčastěji sahají po vozech z Bavorska, a i dnes platí, že se v systému jejich označování orientujeme pouze stěží. A jejich kreace jsou vesměs řekněme velmi výrazné až bizarní. Na počátku loňského roku jsme vám představili posílené BMW M5 (E60) pod jménem Lumma CLR 730 RS, ale také opulentní SUV BMW X6 M s označením Lumma CLR X 650 M. Nyní se Lumma Design vrací k tématu Porsche Cayenne a svým novým projektem navazuje na loňskou obludnost v podobě stroje Lumma CLR 550 GT.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nová práce Lumma Design slyší na jméno Lumma CLR 558 GT a vychází ze sériového modelu Porsche Cayenne se vznětovým motorem. Na první pohled si všimneme rozsáhlého bodykitu sestávajícího především z předního nárazníku, kapoty, rozšířených blatníků, prahových obkladů a zadního nárazníku a spoileru nad zadním oknem. Míra použití prvků z uhlíkových kompozitů tentokrát zůstala na rozumné úrovni a omezují se prakticky na spodek předního nárazníku a zadní difuzor. Na palubě najdeme dvoubarevné kožené čalounění (na přání s prošíváním) a Alcantarovými doplňky, které v některých případech nahradily plasty. Úpravami prošel přístrojový štít a zájemce o tento stroj se může těšit také na hliníkové pedály s protiskluzovými elementy či nový sportovní volant. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Lumma CLR 558 GT se vyznačuje použitím vznětového motoru V6 doplněného externím elektronickým zařízením Lumma D-Box. Díky jeho použití narostl výkon z původních 240 koní (176 kW) na 276 koní (203 kW), přičemž špička točivého momentu poskočila z výchozích 550 Nm na výsledných 630 Nm. Překonstruována byla výfuková soustava, ústící ve středu zadního difuzoru jednou hlavní a párem menších koncovek s průměrem 100, resp. 80 mm. Pro zlepšení jízdních vlastností na kvalitních cestách aplikovala Lumma Design elektronickou soustavu pro snížení světlé výšky o 40 mm a dvaadvacetipalcové lité ráfky. Ty mají vpředu šířku 10 a vzadu 12 palců a obouvají pneumatiky o rozměru 295/30 R22 a 335/25 R22.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 
 
 


 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků