Lumma CLR 558 GT: tentokrát je to Porsche

Německá ladičská společnost Lumma Design představila důsledně přepracovanou verzi SUV Porsche Cayenne.

V posledních měsících jsme si zvykli na to, že pánové z Lumma Designu nejčastěji sahají po vozech z Bavorska, a i dnes platí, že se v systému jejich označování orientujeme pouze stěží. A jejich kreace jsou vesměs řekněme velmi výrazné až bizarní. Na počátku loňského roku jsme vám představili posílené BMW M5 (E60) pod jménem Lumma CLR 730 RS, ale také opulentní SUV BMW X6 M s označením Lumma CLR X 650 M. Nyní se Lumma Design vrací k tématu Porsche Cayenne a svým novým projektem navazuje na loňskou obludnost v podobě stroje Lumma CLR 550 GT.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nová práce Lumma Design slyší na jméno Lumma CLR 558 GT a vychází ze sériového modelu Porsche Cayenne se vznětovým motorem. Na první pohled si všimneme rozsáhlého bodykitu sestávajícího především z předního nárazníku, kapoty, rozšířených blatníků, prahových obkladů a zadního nárazníku a spoileru nad zadním oknem. Míra použití prvků z uhlíkových kompozitů tentokrát zůstala na rozumné úrovni a omezují se prakticky na spodek předního nárazníku a zadní difuzor. Na palubě najdeme dvoubarevné kožené čalounění (na přání s prošíváním) a Alcantarovými doplňky, které v některých případech nahradily plasty. Úpravami prošel přístrojový štít a zájemce o tento stroj se může těšit také na hliníkové pedály s protiskluzovými elementy či nový sportovní volant. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Lumma CLR 558 GT se vyznačuje použitím vznětového motoru V6 doplněného externím elektronickým zařízením Lumma D-Box. Díky jeho použití narostl výkon z původních 240 koní (176 kW) na 276 koní (203 kW), přičemž špička točivého momentu poskočila z výchozích 550 Nm na výsledných 630 Nm. Překonstruována byla výfuková soustava, ústící ve středu zadního difuzoru jednou hlavní a párem menších koncovek s průměrem 100, resp. 80 mm. Pro zlepšení jízdních vlastností na kvalitních cestách aplikovala Lumma Design elektronickou soustavu pro snížení světlé výšky o 40 mm a dvaadvacetipalcové lité ráfky. Ty mají vpředu šířku 10 a vzadu 12 palců a obouvají pneumatiky o rozměru 295/30 R22 a 335/25 R22.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 
 
 


 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků