Lumma CLR 558 GT: tentokrát je to Porsche

Německá ladičská společnost Lumma Design představila důsledně přepracovanou verzi SUV Porsche Cayenne.

V posledních měsících jsme si zvykli na to, že pánové z Lumma Designu nejčastěji sahají po vozech z Bavorska, a i dnes platí, že se v systému jejich označování orientujeme pouze stěží. A jejich kreace jsou vesměs řekněme velmi výrazné až bizarní. Na počátku loňského roku jsme vám představili posílené BMW M5 (E60) pod jménem Lumma CLR 730 RS, ale také opulentní SUV BMW X6 M s označením Lumma CLR X 650 M. Nyní se Lumma Design vrací k tématu Porsche Cayenne a svým novým projektem navazuje na loňskou obludnost v podobě stroje Lumma CLR 550 GT.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nová práce Lumma Design slyší na jméno Lumma CLR 558 GT a vychází ze sériového modelu Porsche Cayenne se vznětovým motorem. Na první pohled si všimneme rozsáhlého bodykitu sestávajícího především z předního nárazníku, kapoty, rozšířených blatníků, prahových obkladů a zadního nárazníku a spoileru nad zadním oknem. Míra použití prvků z uhlíkových kompozitů tentokrát zůstala na rozumné úrovni a omezují se prakticky na spodek předního nárazníku a zadní difuzor. Na palubě najdeme dvoubarevné kožené čalounění (na přání s prošíváním) a Alcantarovými doplňky, které v některých případech nahradily plasty. Úpravami prošel přístrojový štít a zájemce o tento stroj se může těšit také na hliníkové pedály s protiskluzovými elementy či nový sportovní volant. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Lumma CLR 558 GT se vyznačuje použitím vznětového motoru V6 doplněného externím elektronickým zařízením Lumma D-Box. Díky jeho použití narostl výkon z původních 240 koní (176 kW) na 276 koní (203 kW), přičemž špička točivého momentu poskočila z výchozích 550 Nm na výsledných 630 Nm. Překonstruována byla výfuková soustava, ústící ve středu zadního difuzoru jednou hlavní a párem menších koncovek s průměrem 100, resp. 80 mm. Pro zlepšení jízdních vlastností na kvalitních cestách aplikovala Lumma Design elektronickou soustavu pro snížení světlé výšky o 40 mm a dvaadvacetipalcové lité ráfky. Ty mají vpředu šířku 10 a vzadu 12 palců a obouvají pneumatiky o rozměru 295/30 R22 a 335/25 R22.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 
 
 


 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

dnes | Svět motorů | 47 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 155 příspěvků