Lumma BMW X530: hardcore SUV

Tuner Lumma je dobře známý svými výtvory, a to především u Mercedesů. Nyní si ale vzal na mušku novou generaci mnichovského SUV, BMW X5. To dostalo název CLR X530 a jak můžete sami vidět, Lumma se s ním pěkně pohrála.

Nové jsou oba nárazníky, více agresivity dodávají vozu boční prahy a vše podtrhuje zadní difuzor a mohutné koncovky výfuku. Vozu svědčí velká, až 21“ kola, o jejich praktičnosti by se však dalo polemizovat. Interiér se dočkal jen decentních úprav a je třeba říci, že to je jen dobře.

Pod kapotou může být hned trojice agregátů. Klasický třílitrový vznětový šestiválec poskytuje s přeprogramovanou řídící jednotkou výkon 275 koní a točivý moment 600 Nm, TwinTurbo v podobě 3,0sd pak dosahuje výkonu 330 koní a 660 Nm.

Pro nejnáročnější je k dispozici osmiválec o objemu 4,8 litru, který po základní úpravě poskytuje 28 koní oproti sérii navrch. To ale není vše, Lumma nabízí k tomuto motoru také kompresor, který dokáže pomoci až k výkonu 530 koní.

Samozřejmostí je také modifikace podvozku a vyšším výkonům se musely přizpůsobit i brzdy. Je ovšem otázkou, zda tohle vše velké SUV potřebuje, ale to by jsme se jen zbytečně opakovali. I zde platí pravidlo, že co lid chce, to trh nabízí...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lumma X530

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků