Lumeneo Smera: nejužší rekordman

Lumeneo Smera je elektromobil, který se kromě nízké hmotnosti pyšní také titulem nejužší automobil světa.

V Ženevě se kromě klasických automobilek objevují také výrobci, kteří mají na svědomí nějaký ten projekt a od velkovýroby mají skutečně daleko. Mezi takové se řadí také společnost Lumeneo se svým modelem poháněným elektromotorem. První zajímavostí na tomto voze je jeho šířka, která dosahuje jen 800 mm - pochopitelně jde o koncepci 1+1. Vůz si již stihnul vysloužit zápis do Guinessové knihy rekordů.

Automobil měří na délku 2450 mm, do výšky 1450 mm a rozvor náprav činí 1700 mm. Pro pohon vozu slouží dvojice elektromotorů, přičemž každý disponuje výkonem 15 kW/20 k. Zdrojem energie jsou Li-Ion akumulátory s kapacitou 10 kWh a jejich hmotnost dosahuje 80 kg. Pohotovostní hmotnost celého vozu ale dosahuje jen 350 kg, takže výhodou je na ta nízké výkony skvělá dynamika -  na stovku se Smera dostane již za 8 vteřin a dosáhne maximální rychlosti 130 km/h.. Akční rádius na jedno nabití představuje 150 km.

Další specialitou je systém řízení. Namísto klasického volantu používá berany ne nepodobně těm v letounech. Podvozek disponuje systémem naklánění, který umožňuje náklon až do 25 stupňů. Vůz je obutý do pneumatik o rozměru 145/70 R14. Ačkoli model v současnosti k dostání není, s výrobou a následními prodeji by se mělo začít již příští rok.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lumeneo Smera

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 2 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků