Lukáš Pešek: Jako divák na velkou cenu do Brna určitě nepojedu

Ačkoliv motocyklový závodník Lukáš Pešek měl možnost jet srpnovou Grand Prix České republiky v kubatuře Moto2 na divokou kartu, na Masarykově okruhu se zřejmě vůbec neobjeví. Bývalý stálý účastník jednostopého šampionátu totiž loni v průběhu sezony vypadl z kolotoče velkých cen a pro letošní sezonu mistrovství světa silničních motocyklů už nesehnal angažmá. Startuje tak ve španělském mistrovství v barvách německé stáje IAMT Factory Racing, a ta se rozhodla divokou kartu pro Brno nevyužít.

Klepněte pro větší obrázek 
V posledních sezonách Lukáš Pešek příliš důvodů k úsměvu neměl

Zástupci stáje IAMT na předsezónní prezentaci tvrdili, že mají zájem o start ve dvou závodech světového šampionátu. Jenže po plánované účasti na Sachsenringu padla i druhá možnost. „V Brně startovat nebudu, což je pro mě veliké zklamání. Plány a sliby týmu byly úplně jiné než skutky. Nepojedeme, protože motocykl není na takový závod připravený. Hlavním důvodem je to, že se tým neskládá z profesionálů, ale z německých studentů, kteří nemají zkušenosti. Mrzí mě to, ale nic s tím nenadělám,“ řekl AutoRevue.cz Lukáš Pešek.

Němci totiž proti původním předpokladům pozměnili strategii a už myslí na příští sezonu. „Na základě získaných informací a dat z dosavadních závodů a testů budeme vyvíjet nový motocykl, s nímž chceme startovat příští rok v mistrovství světa. Vývoj a testovaní je pro nás v tuto chvíli důležitější než závody,“ řekl šéf týmu IAMT Factory Racing Mike Strobel.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lukáš Pešek na loňském (vlevo) a letošním motocyklu a při oslavách s fanoušky na Masarykově okruhu

Tato na první pohled optimistická informace ale neznamená pro Peška příliš velkou naději do budoucna. „Mám smlouvu na tento rok, takže se to může týkat kohokoliv, kdo stáji IAMT přinese od sponzora peníze potřebné na účast v mistrovství světa, a to já rozhodně nejsem,“ konstatoval pětadvacetiletý jezdec, který ve své nejúspěšnější sezoně v roce 2007 ještě jako jezdec třídy do 125 ccm vyhrál dvě velké ceny a v MS obsadil celkově čtvrté místo.

Jen dívat se na brněnské závody se mu o víkendu 12.-14. srpna moc nechce. „Pokud si mě někdo nevyžádá, nebo tam nebudu mít nějaké jednání, tak se do Brna sám o sobě určitě nevypravím,“ dodal Pešek, který na Masarykově okruhu před čtyřmi roky dojel za obrovských ovací fanoušků třetí. Nyní je jeho závodnická budoucnost nejistá. Letos ho čekají ještě tři závody ve Španělsku, ale kde bude jezdit příští rok, zatím netuší.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků