Tragická nehoda, nebo vražda? Otec Škody Octavia zemřel za podivných okolností

Tom Cruise  |  18. 03. 2020 08:48

OK, já jsem si bůhvíproč dosud myslel, že se to stalo ve stoupání z K.Varů. Tak jsem zase o něco chytřejší

Odpovědět  |   | 
b  |  18. 03. 2020 09:04

To byl Ivan Hlinka, jehož superb 16. srpna 2004 smetla na karlovarské výpadovce avie řízená Františkem Veletou

Odpovědět  |   | 
Futurista  |  18. 03. 2020 10:27

No spíš Hlinka smetl Avii odbočující mimo pozemní komunikaci... O tom, že mu ta Avie nedala přednost, není pochyb. Jen kdyby Ivan tolik nepospíchal.

Odpovědět  |   | 
Allien  |  18. 03. 2020 12:19

....a byl připoutanej....

Odpovědět  |   | 
jozka  |  18. 03. 2020 13:15

...a nemel navato...

Nekdo holt tomu stesticku chodi naproti...

Odpovědět  |   | 
b  |  18. 03. 2020 09:04

To byl Ivan Hlinka, jehož superb 16. srpna 2004 smetla na karlovarské výpadovce avie řízená Františkem Veletou

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  18. 03. 2020 09:01

To je konspirace jako vražda kamionem napříč je dost na náhodu. Jak ošetřili protisměr a ostatní auta ve směru.

Odpovědět  |   | 
Kamil  |  18. 03. 2020 10:21

Nijak, ztraty jsou povoleny. Udelas zataras a cekas. Ostatni se bud vyhne nebo zahyne. tobe jde o cil. Dany usek neznam, ale v mem okoli nemam okresku, ktera by byla vhodna na nocnich 160 jeste s autem slepym jak patrona. Pan prumyslnik mozna genialni, jako ridic darwinova cena. A to musel byt chytrej clovek. Co pak chtit po opalenych volicich Ano jezdici Thaliou a nosici teplaky. Chybu muze udelat kazdy, stejne jako se ne svou vinou dostat do neprijemne situace. Ale jsou chyby a chyby, mozna se zde pridala i smula.

Odpovědět  |   | 
moje jmeno  |  18. 03. 2020 13:00

A toho řidiče kamionu uplatili za posezení v base ?

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  19. 03. 2020 19:29

Napsal, že je to konspirace, což v překladu znamená, že tomu, vraždě, nevěří. Proč mu tedy dáváš hloupou otázku na uplácení řidiče?

Odpovědět  |   | 
moje jmeno  |  19. 03. 2020 20:46

To bylo Mirku doplnění k té konspiraci, nikoliv jen otázka.... Chytrému napověz... a možná víš jak je to dál.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  20. 03. 2020 11:14

No vyznění toho tvého příspěvku opravdu není jako doplnění jeho názoru. Ten zbytek nebudu raději komentovat.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  20. 03. 2020 11:17

A přece jen něco přidám, řekl sis o to. Pokud bys to tak myslel, tak na konec věty nemůžeš dát otazník, ale tečku. Chytrému napověz... a možná víš jak je to dál.

Odpovědět  |   | 
Nemirek  |  20. 03. 2020 12:35

... a tu o potrefené huse znáš?

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  20. 03. 2020 16:49

Změnit si přezdívku a hrát si na chytrého, docela úlet i pro pitomce.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  18. 03. 2020 13:07

Prej meli v zaloze jeste kance, ozralyho cyklistu, vystrasenyho srnce a silnicari zapomenutou dopravni znacku.

Odpovědět  |   | 
k22  |  18. 03. 2020 09:26

Jet 160 po okresce může jen MAGOR. Stěstí že ten genius nezabil někoho nevinného!

Odpovědět  |   | 
dpcstb  |  18. 03. 2020 16:03

tiez si hovorim ze to dopadlo najlepsie ako mohlo.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  18. 03. 2020 16:26

To nee... idealne by rozbil auto a sobe drzku, prisel o papiry a mel z ostudy kabat.

Odpovědět  |   | 
dpcstb  |  20. 03. 2020 21:36

hej a o par mesiacov by jazdil po okreskach 160 opat. mrtvy uz nikoho nezabije.

Odpovědět  |   | 
Rokyta ex Acz  |  18. 03. 2020 09:32

Jezdit směrově nestabilním autem nad 120 km/h je šílenství. Pokud 160 a po tmě, tak byl výsledek jen otázkou času.

Odpovědět  |   | 
vojta  |  18. 03. 2020 10:11

Za a. Nech stabilitu posoudit odborniky a nes.r se jim do řemesla. Za b. Postavit v noci auto s kladami přes cestu a neudelat nic pro jeho oznaceni je taková skoro vražda. Ať už objednaná, nebo ne. Za c. Evidentně viš o tomhle připadu h. o, protože do Kalmova auta nabouralo za nim jedouci, které zdaleka nejelo tak rychle a navic měl jeho řidič vic času na reakci než Kalma. Takže tam by boural asi leckdo. Za d. To auto s kladami nemelo boční zábrany. Takže náraz byl mimo deformačni zónu. Rovnou na předni okno. Za e. Debily co jsou generály po bitvě potkávám každý den. Je až neuvěritelné, kde berou tu jistotu, že jsou věrozvěsti.

Odpovědět  |   | 
Futurista  |  18. 03. 2020 10:32

No pokud mu s tím náklaďákem vypovědělo auto službu, tak chvíli trvá, než vylezeš, vyndáš trojúhelník a ujdeš 50 metrů. A pokud se k tobě řítěj světla s debilem za volantem, co letí kládu na okresce, pak bych se na to taky vysral a šel bych do bezpečí. Mimochodem, ten kamion na silnici mohl, ony totiž existují výjimky ze zákazu ježdění. A je jich dost. Ale jestli jsi byl přímo na místě u nehody, pak se rád nechám poučit. Já tam nebyl.

Odpovědět  |   | 
vojta  |  18. 03. 2020 10:54

Nebyl jsem přimo u střetu, byl jsem tam později. Ital vezl nakladakem drevo do Čech! A stál u Horusic v listopadu a v neděli okolo 20:00 hodiny. Takže na výstrahu před prekážkou měl jeho řidič spoustu času. A auto nechal stat tak blbě, že se mu moc vyhnout nedalo. A mimochodem Kalma jezdil ralye, takze asi uměl vic, nez nějaký pisálek.

Odpovědět  |   | 
ACE  |  18. 03. 2020 11:21

Je to celkem náročné, vymyslet na jakou stranu dát trojúhelník, když auto zatarasí křižovatku.

Odpovědět  |   | 
Driver  |  18. 03. 2020 18:00

Dává se na obě strany hlavní silnice, většinou jezdí i ven a tam musely být už dávno dva, pro každé vozidlo soupravy jeden.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  18. 03. 2020 15:35

Blbé je, že klasická Octavia nebyla zrovna auto na rallye. Jo, po úpravách to šlo, ale základ zrovna moc ovladatelný nebyl.

Odpovědět  |   | 
Max  |  18. 03. 2020 23:18

Kamion byl na italských značkách,protože spediční firma byla italská.Řidič byl Čech a k závadě došlo těsně před nehodou,takže nestačil ani zareagovat.

Odpovědět  |   | 

když se utrhne hadice-červená tak rychle vystoupit, vypustit a přepnout vzduch v rozvaděči a odjet, v té době jezdili řidiči co dělali na dílně a nebyly na návěsu pružinový válce. Otázka půl minuty.

Odpovědět  |   | 
šofér  |  18. 03. 2020 19:46

V roce 1996 už pružinové válce byly, takže pokud mu utekl vzduch či se poroučel kompresor, měl smůlu.

Odpovědět  |   | 
bod  |  18. 03. 2020 20:39

Debilové jsou leda ti, kteří jedou rychleji, než aby mohli bezpečně zastavit na vzdálenost, na jakou mají rozhled. Zákon o provozu na pozemních komunikacích to říká jasně. To, že řidič za Kalmou taky naboural, ho jen řadí mezi jmenovanou skupinu - nedodržel bezpečnou vzdálenost.
Jestli podle vás by tambourak "kdekdo", jsem rád že nejsem jako vy kdekdo.

Odpovědět  |   | 
JirkaX  |  18. 03. 2020 12:00

Štěstí (při vší té smůle), že nejel směrově nestabilním autem.

Odpovědět  |   | 
.  |  18. 03. 2020 13:42

Nepiš blbosti. 160 pro ni nebyl žádný problém. První jsem kupoval v 97. a jezdil s ní přes celý Německo, tak nějakou zkušenost mám. V noci ne, ta světla za moc nestála. Až u FL byla o něco lepší.

Odpovědět  |   | 
Václav Hellebrand  |  18. 03. 2020 10:00

Když někdo jede 160 v noci mimo dálnici ( ani tam to není úplně v pohodě) , tak si o podobnou smrt přímo říká. Takže vše okolo jsou bláboly.

Odpovědět  |   | 
homer  |  18. 03. 2020 11:20

tesat do palubnich desek a nechat trvale podsviceny...

Odpovědět  |   | 
Arnie J  |  18. 03. 2020 11:22

A 200 je v pohodě?

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  18. 03. 2020 11:51

Do dvou kil je vše ok.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  18. 03. 2020 12:52

Hloupa a zbytecna smrt. 160 za snizene viditelnosti a na okrsce, nejspise nemel ani cas reagovat... ale misto kamionu to stejne tak mohlo byt zvire, cyklista.

Odpovědět  |   | 
am  |  18. 03. 2020 13:41

Speciální značky F se správně měli používat pouze pro auta při zkouškách. Nikoliv pro šéfy a atd. Potom byla ještě jedna smrtelná nehoda nezkušebáka, a poté konec neomezené rychlosti pro zkušení čísla. Neomezenou měli a mají jen některá. A opravdu používaná pro zkoušky.

Odpovědět  |   | 
tester  |  18. 03. 2020 22:45

Zvláštní registrační značky začínající písmenem F se používají obecně pro vozy, které by jinak homologací neprošli. O tom kdo vůz řídí zákon nic neříká, může to být jak hlavoun tak zkušební jezdec. Neomezená rychlost už neplatí pro ŽÁDNÉ F číslo. Také v práci používáme Fka a moc výhod to nemá...

Odpovědět  |   | 
Moik  |  18. 03. 2020 13:31

Ať tak či onak, každopádně by zaplakal už v roce 2014, když byla představena O3. A podle prvního ošahání a prvního testu na yt by plakal i v roce 2020. Na obhajobu Škody je nutno dodat, že on tak šíleně šetřit nemusel.

Odpovědět  |   | 
Driver  |  18. 03. 2020 13:37

1) Dobře že už F čísla musí jezdit dle zákona 50/90/130, víc ať i jezdí na uzavřené trati.
2) Jet v noci mimo dálnice 160 je hovadina i dneska v voze s laser světly. Ony totiž vypíná každou chvíli automatika. Nelze je použít manuálně. A na potkávací při 160kmh, kde je brzdná dráha v reálných podmínkách (nekvalitní povrch) +reakční čas zákonitě daleko větší, než je zákonem stanovená jízda takovou rychlostí , ať lze zastavit na rozhled, tam není o čem, i když měl v té době čísla, kde se mohlo překročit Vmax, nesmělo se porušit ostatní ustanovení, takže jel jak hovado, jen otázka času, než smete cyklistu, chodce, zvěř, traktor, cokoliv. Kdyby jel 200 na dálnici kde jsou tři pruhy a žáný provoz, bylo by to mnohonásobně bezpečnější.
3) Že kamion s dřevem jezdí jak dobytek, nic nedodržuje, NIC, je běžné dodnes, včetně porušování AETR a všeho možného. Jezdím hodně, a dřevo se vozí 24/7. Že měl podíl viny je jisté, neoznačit překážku je pro advokáta pamlsek. Na tom si smlsne, stačí chtít.

Odpovědět  |   | 
JirkaK  |  20. 03. 2020 18:41

Pokud pan manager Kalma jel v noci 160, a kdo ví jestli ne na tlumená světla, tak si o něco podobného vysloveně koledoval. 160km/h je téměř 50m za sekundu - tedy padesát metrů během reakční doby, dalších minimálně 100 m (u oktáfky spíš 150m) brzdná dráha z této rychlosti, prostě to byla jen otázka času kdy to někam / pod něco/ do někoho napálí.
Možná to bylo štěstí, že to byl kamion a ne rodina ve stodvacítce, kde by tatík neodhadl že auto po hlavní letí jak postřelené prase a vjel mu do cesty z vedlejší.....

Ještě mě napadá věta, která proběhla novinami v dobách, kdy se ve své audině o protijedoucí kamion zabil jeden plzeňský velkouzenář a internetové diskuse byly v plenkách - děkujeme ti, statečný tiráku, že jsi neuhnul a tím nás zbavil toho hovada.

Odpovědět  |   | 
TomášK  |  22. 04. 2020 00:20

Vzhledem k tomu, že to byl bývalý jezdec Rally, tak o jízdě na tlumená světla dost pochybuju.
Zkrátka pospíchal a risknul, že takhle v noci bude silnice prázdná a případné překážky v podobě pomalejších účastníků provozu budou osvětlené a bude mít dost času na reakci.
Bohužel ač pravděpodobnost, že mu to nevyjde byla malá, nebyla nulová a měl smůlu.
Kolik lidí potká v noci přes silnici stojící kamion se dřevem, který není nijak osvětlený a kde na rozdíl od návěšu ani s dálkovými světly na těch tmavých kládách moc nepochodíš, páč tam není žádná plocha, na které by se to světlo mohlo odrazit nebo výrazně změnit, aby sis toho všiml???
Šance něco takového potkat je tak malá, že prostě jsou lidi, kteří s takovým rizikem vědomě řídí, obzvlášť když mají naježděno a mají (právem) důvěru ve své reakční schopnosti.
A ruku na srdce, každý z nás, kdo sedá za volant podstupuje značné riziko. Věcí, které se mohou podělat je taková spousta, že přidat k nim vědomě pár věcí navíc není čistě z matematického/statistického pohledu vůbec významné. Ve výsledku je to jen otázka míry rizika, které jsme každý z nás ochotný vědomě podstupovat.
Pokud takhle jezdil v noci a na místech kde to znal, tak šance že ublíží někomu jinému než sobě byla mizivá a on to riziko prostě akceptoval. To že mu to nevyšlo je součást takové kalkulace...

Odpovědět  |   | 
Rades  |  29. 04. 2020 15:10

Tomáši, máte pravdu a jsem rád za Váš názor, že nekritizujete a nezpochybňujete "chování" a jízdu p. Kalmy. Byl to výjimečný člověk, na své zkušenosti a dovednosti až moc skromný a tichý... zaslouží si úctu... děkuji a dávám palec nahoru.

Odpovědět  |   | 
Rades  |  29. 04. 2020 15:06

Dodnes si ten den, a to jsem byl v 7. třídě základní školy, vybavuji. Jako automobilový nadšenec jsem novou škodovku hlídal a snažil se vědět vše do posledního detailu...ta zpráva pro mě byla velká rána, o to větší, že můj děda (dnes už také někde nahoře), se osobně s Ludvíkem Kalmou znal a znal i velice dobře jeho kamaráda a pak i nástupce Vratislava Kulhánka ještě z dob studií a praxe... nevím, zda bylo správné, testovat limity nového vozu právě na silnici I/3 E55, pravdou ale je, že p. Kalma tou silnicí jezdil od doby, co měl řidičské oprávnění a znal snad každý metr této silnice. Byl to velmi zkušený a skvělý řidič, což mi potvrdil i můj děda...a mít vozidlo označené písmenem F na registrační značce tehdy znamenalo jakousi volnost a výjimku z rychlostních limitů... ruku na srdce, každý z nás, kdo auta a řízení miluje, kdyby dnes takovou možnost měl, jel by na silnici, kterou velice dobře zná, také by se rozhodně rychlostními limity neřídil. Bohužel p. Kalma byl ten den ve špatnou dobu na špatném místě... pokud to tedy byla opravdu jen nešťastná náhoda...ale já jsem názoru, že nehoda není náhoda...
Velká čest jeho památce... dodnes vzpomínám...

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Peugeot e-208 GT 100 kW: Cizelace městského auta pro nadšence

Peugeot e-208 GT

Peugeot 208 se prodává i v elektrické variantě. Zkusili jsme si kousek v nejvyšší výbavě GT.

dnes | Vladimír Kadera | 6 příspěvků
Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 47 příspěvků
Poprvé za volantem Škody Octavia RS iV: Eso v rukávu spořivého manažera

Škoda Octavia RS iV

Nová Škoda Octavia RS je k mání ve třech verzích pohonu. Vyzkoušeli jsme tu, která je z pohledu techniky nejkomplikovanější.

17.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 88 příspěvků

Nejčtenější články

Tatra dělá geniální podvozky. Důkazem je nové video z uzounkých ulic Štramberka

Tatra dělá geniální podvozky. Důkazem je no…

Tatra Force může sloužit u armády i hasičům. Kopřivničtí nyní ubezpečují, že se dostane opravdu všude.

29.  8.  2020 | | 19 N/A
Kadera Vladimír
TatraVideo
Takto mohla vypadat modernizace Tatry 603. Projekt ale nakonec zatrhlo vedení

Takto mohla vypadat modernizace Tatry 603. …

Čtyřkolový symbol luxusního života v Československu se měl původně dočkat zásadní modernizace. Zdárný konec však nepřišel.

12.  9.  2020 | | 28 N/A
Fuglevič Daniel
LimuzínaVývojTatra
Nová Škoda Enyaq iV poprvé naživo: Už jsme v ní seděli! Levná není, stojí za to?

Nová Škoda Enyaq iV poprvé naživo: Už jsme …

Dost možná jde o nejdůležitější model v celé historii automobilky Škoda. Enyaq iV je první vůz Škoda od základu navržený jako elektromobil a dnes si v Praze odbyl světovou premiéru, my však měli možnost si jej do detailu prohlédnout už s předstihem.

1.  9.  2020 | | 174 N/A
Mička Jan
Škoda Enyaq iVCrossoverPremiéry
Škoda Octavia RS si v Německu sáhla až na dno. Místy to vypadalo, že vyletí z trati

Škoda Octavia RS si v Německu sáhla až na d…

Ostrá novinka naší domácí značky se podívala na slavný německý okruh. Pneumatiky vřískaly v podstatě neustále.

21.  9.  2020 | | 195 N/A
Kadera Vladimír
Octavia RSNürburgring
BAZ Furgonet byl marný pokus Slováků o praktickou Škodu. Neměl šanci uspět

BAZ Furgonet byl marný pokus Slováků o prak…

Dodávka s motorem uloženým vzadu pod nákladovým prostorem může na první pohled vypadat jako naprostý nesmysl. Když vám ale zoufale chybí prostředky na vývoj nového automobilu s vhodnější koncepcí, můžete si buď založit ruce za hlavu nebo to zkusit. V Bratislavských automobilových závodech si vybrali tu druhou možnost, proti státnímu plánování komunistického molocha však neměli šanci.

19.  9.  2020 | | 40 N/A
Mihálik Miro
DodávkyŠkodaUžitková autaRetro