Tragická nehoda, nebo vražda? Otec Škody Octavia zemřel za podivných okolností

54 komentářů

E1P
25. ledna • 16:55

Na vozidle měl neoprávněně zkušební značku F. V té době to byla pro prominenty kýžená meta. Tu měl i GŘ Saudek ( pan GŘ musí přece ověrít jaká vyrábí auta -sekretářka). Značka se měla používat pouze na auta ve zkušebně vývojovém procesu. To, že měla vyjímku z max. povolené rychlosti mimo obydlené osady, bylo dáno tím , že na území ČR nebyly zkušební polygony. Při měření spotřeb, hluku a pod. bylo nutno vyjímečně povolenou rychlost překročit. Příslušní papalášové si brali ze svých podřízených vývojových útvarů na svá normální, seriová služební vozidla značky F a tím porušovali zákon. Vyježděný zkušebák a napudrovaný machr, byl trochu rozdíl. Na silnici neplatí " Čím víc proužků, tím víc Adidas"Mezi zkušebáky se říkalo, že v tom měl hodně přez 100, podle posudku a deformace vozidla. Přitom byl jako řidič vyšší průměr. Ale... Škoda ho . Opravdu. Jak to bylo ví jen Andělé na Nebesích a Čerti v Pekle.

Véna
12. prosince • 18:26

Zkrátka, jezdit jako prase v běžném provozu nemá právo ani zkušený nebo závodní jezdec na speciálních značkách. Určitě takhle jezdil i dříve, tehdy ho opustilo štěstí a doplatil na to. Žádné spiknutí v tom nehledejte, kdyby ho chtěl někdo odstranit, tak by to neprovedl tak krkolomně a složitě.

Yarda
26. listopadu • 10:10

Zlaté pravidlo řidiče:
KAM NEVIDÍM, TAM NEVLETÍM !!!

Rades
29. dubna • 15:06

Dodnes si ten den, a to jsem byl v 7. třídě základní školy, vybavuji. Jako automobilový nadšenec jsem novou škodovku hlídal a snažil se vědět vše do posledního detailu...ta zpráva pro mě byla velká rána, o to větší, že můj děda (dnes už také někde nahoře), se osobně s Ludvíkem Kalmou znal a znal i velice dobře jeho kamaráda a pak i nástupce Vratislava Kulhánka ještě z dob studií a praxe... nevím, zda bylo správné, testovat limity nového vozu právě na silnici I/3 E55, pravdou ale je, že p. Kalma tou silnicí jezdil od doby, co měl řidičské oprávnění a znal snad každý metr této silnice. Byl to velmi zkušený a skvělý řidič, což mi potvrdil i můj děda...a mít vozidlo označené písmenem F na registrační značce tehdy znamenalo jakousi volnost a výjimku z rychlostních limitů... ruku na srdce, každý z nás, kdo auta a řízení miluje, kdyby dnes takovou možnost měl, jel by na silnici, kterou velice dobře zná, také by se rozhodně rychlostními limity neřídil. Bohužel p. Kalma byl ten den ve špatnou dobu na špatném místě... pokud to tedy byla opravdu jen nešťastná náhoda...ale já jsem názoru, že nehoda není náhoda...
Velká čest jeho památce... dodnes vzpomínám...

JirkaK
20. března • 18:41

Pokud pan manager Kalma jel v noci 160, a kdo ví jestli ne na tlumená světla, tak si o něco podobného vysloveně koledoval. 160km/h je téměř 50m za sekundu - tedy padesát metrů během reakční doby, dalších minimálně 100 m (u oktáfky spíš 150m) brzdná dráha z této rychlosti, prostě to byla jen otázka času kdy to někam / pod něco/ do někoho napálí.
Možná to bylo štěstí, že to byl kamion a ne rodina ve stodvacítce, kde by tatík neodhadl že auto po hlavní letí jak postřelené prase a vjel mu do cesty z vedlejší.....Ještě mě napadá věta, která proběhla novinami v dobách, kdy se ve své audině o protijedoucí kamion zabil jeden plzeňský velkouzenář a internetové diskuse byly v plenkách - děkujeme ti, statečný tiráku, že jsi neuhnul a tím nás zbavil toho hovada.

TomášK
22. dubna • 0:20

Vzhledem k tomu, že to byl bývalý jezdec Rally, tak o jízdě na tlumená světla dost pochybuju.
Zkrátka pospíchal a risknul, že takhle v noci bude silnice prázdná a případné překážky v podobě pomalejších účastníků provozu budou osvětlené a bude mít dost času na reakci.
Bohužel ač pravděpodobnost, že mu to nevyjde byla malá, nebyla nulová a měl smůlu.
Kolik lidí potká v noci přes silnici stojící kamion se dřevem, který není nijak osvětlený a kde na rozdíl od návěšu ani s dálkovými světly na těch tmavých kládách moc nepochodíš, páč tam není žádná plocha, na které by se to světlo mohlo odrazit nebo výrazně změnit, aby sis toho všiml???
Šance něco takového potkat je tak malá, že prostě jsou lidi, kteří s takovým rizikem vědomě řídí, obzvlášť když mají naježděno a mají (právem) důvěru ve své reakční schopnosti.
A ruku na srdce, každý z nás, kdo sedá za volant podstupuje značné riziko. Věcí, které se mohou podělat je taková spousta, že přidat k nim vědomě pár věcí navíc není čistě z matematického/statistického pohledu vůbec významné. Ve výsledku je to jen otázka míry rizika, které jsme každý z nás ochotný vědomě podstupovat.
Pokud takhle jezdil v noci a na místech kde to znal, tak šance že ublíží někomu jinému než sobě byla mizivá a on to riziko prostě akceptoval. To že mu to nevyšlo je součást takové kalkulace...

Rades
29. dubna • 15:10

Tomáši, máte pravdu a jsem rád za Váš názor, že nekritizujete a nezpochybňujete "chování" a jízdu p. Kalmy. Byl to výjimečný člověk, na své zkušenosti a dovednosti až moc skromný a tichý... zaslouží si úctu... děkuji a dávám palec nahoru.

Driver
18. března • 13:37

1) Dobře že už F čísla musí jezdit dle zákona 50/90/130, víc ať i jezdí na uzavřené trati.
2) Jet v noci mimo dálnice 160 je hovadina i dneska v voze s laser světly. Ony totiž vypíná každou chvíli automatika. Nelze je použít manuálně. A na potkávací při 160kmh, kde je brzdná dráha v reálných podmínkách (nekvalitní povrch) +reakční čas zákonitě daleko větší, než je zákonem stanovená jízda takovou rychlostí , ať lze zastavit na rozhled, tam není o čem, i když měl v té době čísla, kde se mohlo překročit Vmax, nesmělo se porušit ostatní ustanovení, takže jel jak hovado, jen otázka času, než smete cyklistu, chodce, zvěř, traktor, cokoliv. Kdyby jel 200 na dálnici kde jsou tři pruhy a žáný provoz, bylo by to mnohonásobně bezpečnější.
3) Že kamion s dřevem jezdí jak dobytek, nic nedodržuje, NIC, je běžné dodnes, včetně porušování AETR a všeho možného. Jezdím hodně, a dřevo se vozí 24/7. Že měl podíl viny je jisté, neoznačit překážku je pro advokáta pamlsek. Na tom si smlsne, stačí chtít.

Moik
18. března • 13:31

Ať tak či onak, každopádně by zaplakal už v roce 2014, když byla představena O3. A podle prvního ošahání a prvního testu na yt by plakal i v roce 2020. Na obhajobu Škody je nutno dodat, že on tak šíleně šetřit nemusel.

bzzz
18. března • 12:52

Hloupa a zbytecna smrt. 160 za snizene viditelnosti a na okrsce, nejspise nemel ani cas reagovat... ale misto kamionu to stejne tak mohlo byt zvire, cyklista.

am
18. března • 13:41

Speciální značky F se správně měli používat pouze pro auta při zkouškách. Nikoliv pro šéfy a atd. Potom byla ještě jedna smrtelná nehoda nezkušebáka, a poté konec neomezené rychlosti pro zkušení čísla. Neomezenou měli a mají jen některá. A opravdu používaná pro zkoušky.

tester
18. března • 22:45

Zvláštní registrační značky začínající písmenem F se používají obecně pro vozy, které by jinak homologací neprošli. O tom kdo vůz řídí zákon nic neříká, může to být jak hlavoun tak zkušební jezdec. Neomezená rychlost už neplatí pro ŽÁDNÉ F číslo. Také v práci používáme Fka a moc výhod to nemá...

Václav Hellebrand
18. března • 10:00

Když někdo jede 160 v noci mimo dálnici ( ani tam to není úplně v pohodě) , tak si o podobnou smrt přímo říká. Takže vše okolo jsou bláboly.

Arnie J
18. března • 11:22

A 200 je v pohodě? :-D

Kankunen
18. března • 11:51

Do dvou kil je vše ok.

homer
18. března • 11:20

tesat do palubnich desek a nechat trvale podsviceny...

Rokyta ex Acz
18. března • 9:32

Jezdit směrově nestabilním autem nad 120 km/h je šílenství. Pokud 160 a po tmě, tak byl výsledek jen otázkou času. :-/

.
18. března • 13:42

Nepiš blbosti. 160 pro ni nebyl žádný problém. První jsem kupoval v 97. a jezdil s ní přes celý Německo, tak nějakou zkušenost mám. V noci ne, ta světla za moc nestála. Až u FL byla o něco lepší.

JirkaX
18. března • 12:00

Štěstí (při vší té smůle), že nejel směrově nestabilním autem.

vojta
18. března • 10:11

Za a. Nech stabilitu posoudit odborniky a nes.r se jim do řemesla. Za b. Postavit v noci auto s kladami přes cestu a neudelat nic pro jeho oznaceni je taková skoro vražda. Ať už objednaná, nebo ne. Za c. Evidentně viš o tomhle připadu h. o, protože do Kalmova auta nabouralo za nim jedouci, které zdaleka nejelo tak rychle a navic měl jeho řidič vic času na reakci než Kalma. Takže tam by boural asi leckdo. Za d. To auto s kladami nemelo boční zábrany. Takže náraz byl mimo deformačni zónu. Rovnou na předni okno. Za e. Debily co jsou generály po bitvě potkávám každý den. Je až neuvěritelné, kde berou tu jistotu, že jsou věrozvěsti.

lepra
25. listopadu • 13:57

neviem kolko trojholnikov maju nakladiaky, ale ak jeden ako osobaky, tak s tym dva smery neoznacis. v tom case skoro nikto nemal mobil, takze prijazd policie rozhodne nebola otazka minut

bod
18. března • 20:39

Debilové jsou leda ti, kteří jedou rychleji, než aby mohli bezpečně zastavit na vzdálenost, na jakou mají rozhled. Zákon o provozu na pozemních komunikacích to říká jasně. To, že řidič za Kalmou taky naboural, ho jen řadí mezi jmenovanou skupinu - nedodržel bezpečnou vzdálenost.
Jestli podle vás by tambourak "kdekdo", jsem rád že nejsem jako vy kdekdo.

Futurista
18. března • 10:32

No pokud mu s tím náklaďákem vypovědělo auto službu, tak chvíli trvá, než vylezeš, vyndáš trojúhelník a ujdeš 50 metrů. A pokud se k tobě řítěj světla s debilem za volantem, co letí kládu na okresce, pak bych se na to taky vysral a šel bych do bezpečí. Mimochodem, ten kamion na silnici mohl, ony totiž existují výjimky ze zákazu ježdění. A je jich dost. Ale jestli jsi byl přímo na místě u nehody, pak se rád nechám poučit. Já tam nebyl.

petr r. (petrumr)
18. března • 15:09

když se utrhne hadice-červená tak rychle vystoupit, vypustit a přepnout vzduch v rozvaděči a odjet, v té době jezdili řidiči co dělali na dílně a nebyly na návěsu pružinový válce. Otázka půl minuty.

šofér
18. března • 19:46

V roce 1996 už pružinové válce byly, takže pokud mu utekl vzduch či se poroučel kompresor, měl smůlu.

vojta
18. března • 10:54

Nebyl jsem přimo u střetu, byl jsem tam později. Ital vezl nakladakem drevo do Čech! A stál u Horusic v listopadu a v neděli okolo 20:00 hodiny. Takže na výstrahu před prekážkou měl jeho řidič spoustu času. A auto nechal stat tak blbě, že se mu moc vyhnout nedalo. A mimochodem Kalma jezdil ralye, takze asi uměl vic, nez nějaký pisálek.

Max
18. března • 23:18

Kamion byl na italských značkách,protože spediční firma byla italská.Řidič byl Čech a k závadě došlo těsně před nehodou,takže nestačil ani zareagovat.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
lethal924
19. ledna • 13:36

Samozrejme, prece by tam nestal dlouho a necekal az to do nej napali jine auto coz by cil uvidel a stacil reagovat

mpolan
18. března • 15:35

Blbé je, že klasická Octavia nebyla zrovna auto na rallye. Jo, po úpravách to šlo, ale základ zrovna moc ovladatelný nebyl.

ACE
18. března • 11:21

Je to celkem náročné, vymyslet na jakou stranu dát trojúhelník, když auto zatarasí křižovatku.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Driver
18. března • 18:00

Dává se na obě strany hlavní silnice, většinou jezdí i ven a tam musely být už dávno dva, pro každé vozidlo soupravy jeden.

k22
18. března • 9:26

Jet 160 po okresce může jen MAGOR. Stěstí že ten genius nezabil někoho nevinného!

dpcstb
18. března • 16:03

tiez si hovorim ze to dopadlo najlepsie ako mohlo.

bzzz
18. března • 16:26

To nee... idealne by rozbil auto a sobe drzku, prisel o papiry a mel z ostudy kabat.

dpcstb
20. března • 21:36

hej a o par mesiacov by jazdil po okreskach 160 opat. mrtvy uz nikoho nezabije.

Kankunen
18. března • 9:01

To je konspirace jako vražda kamionem napříč je dost na náhodu. Jak ošetřili protisměr a ostatní auta ve směru.

lepra
25. listopadu • 13:54

v protismere nejazdia 160

bzzz
18. března • 13:07

Prej meli v zaloze jeste kance, ozralyho cyklistu, vystrasenyho srnce a silnicari zapomenutou dopravni znacku.

moje jmeno
18. března • 13:00

A toho řidiče kamionu uplatili za posezení v base ?

Mirek
19. března • 19:29

Napsal, že je to konspirace, což v překladu znamená, že tomu, vraždě, nevěří. Proč mu tedy dáváš hloupou otázku na uplácení řidiče?

moje jmeno
19. března • 20:46

To bylo Mirku doplnění k té konspiraci, nikoliv jen otázka....B-] Chytrému napověz... a možná víš jak je to dál.

Mirek
20. března • 11:17

A přece jen něco přidám, řekl sis o to. Pokud bys to tak myslel, tak na konec věty nemůžeš dát otazník, ale tečku. Chytrému napověz... a možná víš jak je to dál.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Nemirek
20. března • 12:35

... a tu o potrefené huse znáš? ;-)

Mirek
20. března • 16:49

Změnit si přezdívku a hrát si na chytrého, docela úlet i pro pitomce.

Mirek
20. března • 11:14

No vyznění toho tvého příspěvku opravdu není jako doplnění jeho názoru. Ten zbytek nebudu raději komentovat.

Kamil
18. března • 10:21

Nijak, ztraty jsou povoleny. Udelas zataras a cekas. Ostatni se bud vyhne nebo zahyne. tobe jde o cil. Dany usek neznam, ale v mem okoli nemam okresku, ktera by byla vhodna na nocnich 160 jeste s autem slepym jak patrona. Pan prumyslnik mozna genialni, jako ridic darwinova cena. A to musel byt chytrej clovek. Co pak chtit po opalenych volicich Ano jezdici Thaliou a nosici teplaky. Chybu muze udelat kazdy, stejne jako se ne svou vinou dostat do neprijemne situace. Ale jsou chyby a chyby, mozna se zde pridala i smula.

Dave
11. května • 12:14

Tehdejší I3 nebyla okreska, ale mezinárodní tah první třídy na Budějice a dále na Rakousko, už tehdy ta silnice měla parametry polovičního dálničního profilu. Dnes je součástí dálnice D3. Úsek u Horusic jsem dobře znal, jezdil jsem tudy často z ČB na Prahu a zpět. Byl to široký a přehledný úsek, 160 km/h se tam dalo jet bez potíží, pokud nebyl hustý provoz. Právě proto se vyrojila ta šeptanda ohledně úmyslného nastražení překážky v podobě tahače s kládami, protože Kalma rozhodně pomalu nejezdil a kamion s kládami se jevil jako nejlepší řešení.

lethal924
19. ledna • 13:41

Vis kama pojede. Vis kdy. Nachystas nastartovany nakladak na krizovatku v nejmin frekventovanem useku. Kilometr pred ni das do krovi typka s vysilackou. Mas dost casu vyjet s nakladakem a nemusi byt dalsi obeti.

Tom Cruise
18. března • 8:48

OK, já jsem si bůhvíproč dosud myslel, že se to stalo ve stoupání z K.Varů. Tak jsem zase o něco chytřejší :-)

b
18. března • 9:04

To byl Ivan Hlinka, jehož superb 16. srpna 2004 smetla na karlovarské výpadovce avie řízená Františkem Veletou

b
18. března • 9:04

To byl Ivan Hlinka, jehož superb 16. srpna 2004 smetla na karlovarské výpadovce avie řízená Františkem Veletou

Futurista
18. března • 10:27

No spíš Hlinka smetl Avii odbočující mimo pozemní komunikaci... O tom, že mu ta Avie nedala přednost, není pochyb. Jen kdyby Ivan tolik nepospíchal.

Allien
18. března • 12:19

....a byl připoutanej....:-/

jozka
18. března • 13:15

...a nemel navato...Nekdo holt tomu stesticku chodi naproti...

Doporučujeme

Články odjinud