Lucid Air se ukazuje v produkční formě. Na jedno nabití zvládne ujet 832 km

48 komentářů

Jara
12. září • 11:56

Super, tak ještě přidá 200 a bude skoro jako můj 13 let starej TDI golfík 🙂

Elpin E. (Elpin)
14. září • 13:21

Pravda, pravda. Jenom ten tmavý, štiplavý kouř od výfuku mu bude scházet...

EL2020
13. září • 21:59

blicí smajlík!

Neurotic
10. září • 18:44

Vypadá to pěkně. Jediná vada a dost vážná je ta, že je to auto na baterky.

Jyrka Syrka
11. září • 10:05
Elpin E. (Elpin)
14. září • 13:19

To autoforum.cz je taky dobrý bulvár se dívám... to že jsou všechny články od jednoho autora tomu taky moc důvěryhodnosti nepřidává... Každopádně tolik zkreslených faktů vytržených mimo kontext jsem už dlouho neviděl.

Mansart
10. září • 14:38

Vypadá dost legračně ty přilepené sluneční clonky na tom obřím skle :-D. To musíte sedět přesně v tom obdélníčku - nebo že by byly nastavitelné i clonky? :-P
Ale zase zajížděcí středový tablet......to vypadá dobře

Nocniq
10. září • 15:30

Ta střecha je naprostá pitomost, elektromobil potřebuje prosklení co možná nejmenší, aby se nepropálilo kvantum energie v klimatizaci. Navíc tohle nikdo svéprávný nechce, na prototypech to vypadá cool, ale v reálu je to akorát opruz. Pamatujete kdysi na Astru s takto (trochu míň) protaženým čelním sklem? V reklamě to byla pecka, v reálu naprosto k ničemu.

Luke
10. září • 19:39

Mě se to na Astře právě děsně líbilo :-D. Astra to měla vychytané, šlo si to zatáhnout pevným panelem.

Mansart
10. září • 16:53

Však proto to píšu :-). Ono to mělo více aut, myslím, že i C4 picasso, a pravda, dobře to vypadá, ale funkčně nic moc

Jyrka Syrka
11. září • 10:10

Zvlášť pěkně to vypadá když to zaparkuješ ve městě a po 3 hodinách je to podělané od holubů.:-D
Mít ta hovínka 15 cm nad hlavou to je pohled k nezaplacení.

Luke
10. září • 13:33

Moc pěkné. Takové nové pojetí limuzíny. Schválně, kolik to bude vážit, aby to nebyl drtič asfaltu.

Kankunen
10. září • 13:19

Výstavní kousek elektrické zvrhlosti, ta posedlost po zrychlení má ekologický smysl jako hrát hokej v holínkách. Stejně je celkem jisté, že po krachu půjdou k číňanům nebo nechají jen dluhy.

komika
10. září • 13:39

A auta jako Ferarri, Bugatti, McLaren.. jsou co? Aktálně se elektro vyplatí v drobných dopravních prostředcích (kola, koloběžky, invalidní a golfové vozíky) a v těch nejvýkonnějších, kde 1000 hp motor je už neekonomický. Postupně se budou prorůstat i do té střední vrstvy. Stejně to bylo na začátku s LED žárovkama.. fungovaly jako nouzovky na noční svícení a naopak velký zdroje tam, kde se třeba obtížně mění. A teď po letech se klasický žárovky skoro neprodávají, i když jsou násobně levnější.

emkejx
10. září • 14:11

ber to aj tak ze ludia vecer v izbe chcu mat svetlo, to im staci a nie este aby v lete vyhrievali 60W+ priestor. Aj tak i LED emituju svetlo, resp elektronika ale zas nie je to nic oproti wolframu vsakze...

Nocniq
10. září • 13:08

Njn, my máme za 1.7 mil Enyaq s prosvětleným fejkovým rypákem.

Jyrka Syrka
10. září • 12:10

Mě se jeví líbivější než Tesla. Pokud se bude prodávat u nás, cena bude ještě o chloupek
/ větší chlup / vyšší. Tedy nic pro mě, leda že bych prodal vše co vlastním včetně obsahu skříní. :-|

Twan
10. září • 11:41

A kolikrát to ty baterie zvládnou tu akceleraci? A kolik ujede po řekněme 100,000km?

Nocniq
10. září • 13:12

Tu akceleraci si stejně každý zkusí jen párkrát, pak se pochlubí kámošům a dál bude auto požívat normálně. Jinak vzhledem ke kapacitě baterie není 100000 km nějak moc, vždyť to není ani 200 nabíjecích cyklů...

Twan
10. září • 16:09

Vypadá to hezky, ale pravda je jiná....převzato z jiné diskuse: Troška matematiky. Dojezd 400 km. Nelze vybíjet pod 5% tedy -20km. Nelze nabíjet nad 95% = -20km. Obecně nikdo nechce těchto hodnot dosáhnout, takže si nechá bezpečnou vzdálenost ještě dalších cca 5 -10 %. Opotřebení 13% = 348km. Počítejme -> 348 -20 – 20 – 20 až 40 = 278 efektivních km za 3 roky provozu. Tesla není hloupá a část své kapacity tzv schovává, aby se tím opotřebení maskovalo, takže je to reálně horší. Ta teorie o nezničitelnosti aut pokulhává.. Po 3-5 ti letech bude auto na polovině dojezdu chtě nechtě.. Zákazníci si u nás kupují nové AKU do…Tady je to v jiných číslech ale stejně smutné ;)

Vitko
12. září • 9:52

No ty si teda odbornik tak my vysvelti ako je to mozne ze ludia s teslami z roku 2012+ maju stale degradaciu maximalne do 8% a to je baterka z pred 10 rokov. Je finsky taxikar ktory ma najazdene okolo 350k km a degradaciu ma na 10%. Musis is uvedomit ze tie baterie maju brutalne termalne managementy a vyvoj je uz niekde uplne inde. Ze po 3-5 rokoch budes mat -50% to si sa celkom posral, hlavne ked to auto vyde v roku 2023. to uz bude niekde uplne inde. Asi by si mal kus menej citat autoforum.

Nocniq
10. září • 17:38

To nějak nemůžu souhlasit, podle mě to vidíš všechno v extrémně černých barvách a to výchozím dojezdem počínaje (kalkulovat skoro 30 kWh/100 km u auta s relativně normální čelní plochou a Cx= 0,21 mi přijde hoodně pesimistické), tak opotřebením baterie konče. S tak velkou baterií se nabíjení z 5% na 95% odehraje párkrát při delších cestách. V reálném světě bude možné nastavit režim nabíjení mnohem ideálněji (např. z 20% na 80%, nevím, co je vlastně nejlepší) a nebude stárnout tak rychle. Takže na dojezd 278 km po třech letech a nutnost výměny baterie po pěti letech prostě nevěřím...

Twan
11. září • 17:13

a ještě si rýpnu do toho "úžasného" koeficientu odporu....v roce 1935 měla Tatra 77A odpor 0,213 ;)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Rembaz
11. září • 21:00

Tatra 77a posunula maximální rychlost na rovných 150 km/h a koeficient odporu vzduchu klesl na neuvěřitelných 0,21 – jenže testoval se zmenšený model, nikoliv finální auto, takže je tuto hodnotu třeba brát s rezervou; je totiž nižší než u všech dnešních produkčních aut…

Twan
11. září • 21:24

To určitě ano, ale tvar podřídila aerodynamice. Jaké produkční auto dnes takový tvar má? I placatá Calibra která byla vyhlášená pro 0.26 měla kufr, který ten odpor zvyšoval. Ten podivný VW prototyp co měl dvouválec diesel měl tuším 0.19, takže tak daleko to není ani od jednoho.

T111
11. září • 20:53

Neměla.

Twan
10. září • 18:32

Ty čísla jsou pro Teslu S. Stačí je přepočítat na dojezd tohoto vozu. Navíc zbytečným dobíjením se ta baterie také ničí...tady bude dojezd (možná) vyšší ale opotřebení minimálně stejné. Těch 13% platí pro teslu s nájezdem 560k km s původní baterií. I když to nezní jako hodně, je to hodně z výše uvedených důvodů. A vidím to sakra černě protože vím jak se ty baterie vyrábějí a jaké svinstvo to je. Elektromobil v současné podobě je čisté pokrytectví.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Twan
10. září • 18:35

A ještě perlička...je problém vyrobit baterii pro prťavý 4kW závodní dron. Baterii co se nespálí při plném zatížení a vydrží ten výkon dávat celou kapacitu...jinak řečeno, vsadím milion že v Tesle tu baterku dokážu zničit na 2 nabití. Tak co to má za smysl?

iPace
11. září • 10:05

vyrobit takovou baterku problem neni, proble je, ze v dronu je jednoducha a lehka elektronika ktera nijak neridi masivni odber skrze tezke kondenzatory a napajeci kaskadu ktera v BEV ma klidne i 20 kilo a v dronu by se jednalo o mozna i stovky gramu navic, a je to tedy brane primou cestou, i nabijecka je pro nizsi vahu separe mimo dron, dron jako kazda jina podobna elektronika spoleha ja jednoduche rizeni 1/0 a nic dalsiho neresi, protoze cokoliv navic by znamenalo desitky gramu navic ;-) a baterie je tam jen spotrebni prvek ktery se meni a meni a meni, takze je rozdil pokud baterie i v zavodnim dronu stoji $100 nebo $5000 ;-)srovnavat rizeni spotreby a nabijeni s bev kde se BMS venuje mnoho kilogramu vahy a je k tomu i relativne drahy a tezky HW s dronem bit zavodnim nebo i telefonem, je nesmysl B-]

Twan
11. září • 13:42

Coze jsi to vyplodil? :D Boze muj...

Rembaz
11. září • 15:07

Chceš nám povedať, že u tvojho dronu máš máš rovnaku správu batérie ako ma Tesla?
Tomu ani ty snáď nemôžeš veriť, či?

Twan
11. září • 16:55

Chceš mi povedať že management baterie zabrání tomu, aby se ty články opotřebovaly? Kolik kol na nurburgringu Tesla zvládne? Tak 2 se štěstím, to nepočítám hořící brzdy...protože je to tak kvalitní že... :D

Rembaz
11. září • 18:16

Pletieš jedno cez druhé. Čo majú brzdy s batériou? Nikto netvrdí že Tesla je vzor kvality.Samozrejeme, že sa bateria opotrebuje. Ako absolútne všetko. Lenže vďaka dobrej správe batérie sa to opotrebenie môže znížiť.

Twan
11. září • 19:33

Ale čím ho sníží? Ta baterie v dronu vydží klidně rok a půl i přes ty šílený proudy co to bere. Ale nesmí se moc nabíjet, ani vybíjet. V podstatě takový ruční management, kde sleduješ voltáž co to dává. Tesla na tom nic revolučního nemohla vymyslet. Prostě plný výkon to dá jen chvíly, pak přepíná články a pak ti to zatrhne. Navíc monitoruje jen teplotu aby to celé neshořelo. A to je to co mě štve, je to prostě horší než klasické auto ve všech směrech. Navíc to produkuje neskutečně bordelu při výrobě, takže argument "je to ekologické" je k smíchu.

Rembaz
11. září • 20:13

Tu nikto nič o niečom revolučnom nepísal.Pokial viem tak Tesla napríklad predtým ako sa ide nabiť tak zohreje alebo schladí batérie na ideálnu teplotu. Tu napr je ten rozdiel dobre vysvetlený.
https://youtu.be/IHz-Kx5h_Tw...

Kuk Vykuk
11. září • 9:17

Ježiš ty si zase expert na baterky. :-D:-D:-D

Lojza
10. září • 22:52

Jsi uplne mimo, nic o aku nevis, ale hlavne, ze mas potreby psat totalni nesmysly. Takze Tesla S, rok vyroby 2015, najeto 280 000km. Puvodni dojezd z 420km na 360km. Zadnych 50%.

Twan
11. září • 17:10

úplně mimo jsi ty, Lojzo...:-D

Lojza
15. září • 17:20

ty uz tady radeji nic nepis, takove slinty snad nevyplodi ani muj 11lety syn.

Twan
11. září • 17:10

Počítej, Lojzíku....já vím. Ono se vám nelíbí že ty vaše bzučící krabičky jsou reálně horší než vám nacpali do hlav. V podstatě v každém parametru. Třeba jsem koukal jak chlapíkovy na nurburgringu tesla pípla a snížila výkon. Aby se vám ty superbaterky nezapekly...to že se kouřilo od brzd, na to už management nemají. Ta baterka se přehřála po zhruba 3/4 kola, ty nesmysle....Chová se to naprosto stejně, jako ta prťavá baterka v dronu, jak se tu pochybuje výše. Navíc ty baterie jsou celkem tragické na to jak plkají o jejich neuvěřitelné technologii. Ta obyčejná baterie v dronu vydrží kolem 150A max, reálně dlouhodobě cca 100A. A to z šesti článků, takže minimálně 16A na jeden. Když se to přepočítá na Teslu, tam ten článek zvládne 12A, proto tam máte ten super management...Máte tam jen 74 "článků", které se postupně zapínají aby to neshořelo hned. Když to zatížíš déle, přehřeje se to a "management" tě nepustí k výkonu.

Lojza
15. září • 17:25

staci si precist todle co jsi psal.
Po 3-5 ti letech bude auto na polovině dojezdu chtě nechte.
Vsadime se,polozime na stul kazdy milion. Ja prijedu s Teslou S 85 s natocenyma 280t km, a dojezdem 350km. Kdyz by to bylo tech tvych 50%,byl bych na dojezdu kolem 200km-)
varis z vody a placas blbosti. Nez batarka bude mit 50%, tak tvuj fosil trikrat zdechne.

Xixao
11. září • 5:55

A vyuzivas celou kapacitu baterie, nebo ji mas “zamcenou”?

Rembaz
10. září • 18:54

Batéria je na Tesle to posledné o odíde.
Videí o súčasnom dojazde prvých Modelov S je na nete viac ako dosť. Takze tvoje výpočty sú dosť vedľa.To iste porovnanie s malou baterkou v drone.

Twan
11. září • 13:43

Jak mimo mísu, půlka vás elektrožvástalů s tím argumentuje když se to hodí :D

Rembaz
11. září • 15:04

Nerozumiem. Máš ty pre svoje teórie nejake dôkazy okrem nejakej malej baterky v drone?

Twan
11. září • 16:59

Existuje firma Tesloop, která má ve fleetu Tesly. Je to velice zajímavý zdroj informací. A není to teorie, je to čistá matematika, která vychází dost možná z už tak zkreslených informací :)

Rembaz
11. září • 18:17

A predpokladám, že sa všetky nabíjajú väčšinu času na SC.

Rembaz
11. září • 15:04

Nerozumiem. Máš ty pre svoje teórie nejake dôkazy okrem nejakej malej baterky v drone?

Doporučujeme

Články odjinud