Lucid Air se ukazuje v produkční formě. Na jedno nabití zvládne ujet 832 km

První zákazníci se dočkají v polovině příštího roku. Nejodvážnější mohou sprintovat z 0 na 100 km/h za 2,5 sekundy.

Americká společnost Lucid Motors představila produkční verzi svého elektromobilu Air, který bude rivalem Tesly Model S. Firma v roce 2007, tehdy ještě pod názvem Atieva, začala výrobou komponentů pro elektromobily. S rostoucími znalostmi v této oblasti byl tak vlastní vůz jen otázkou času.

Prototyp vozu jsme poprvé viděli už před čtyřmi lety. Design produkční verze se takřka nezměnil. Stále jde o velmi uhlazený vůz, který chce být nejaerodynamičtějším sedanem na trhu. S koeficientem aerodynamického odporu Cx = 0,21 je na tom o chlup lépe než nový Mercedes-Benz třídy S.

S Porsche Taycan na Hockenheimringu: Turbo S umí pořádně pocuchat orgány!

S Porsche Taycan na Hockenheimringu: Turbo S umí pořádně pocuchat orgány!

Díky dvěma elektromotorům dosahuje nejvyšší verze výkonu 1080 koní, což stačí ke sprintu z 0 na 96 km/h za 2,5 sekundy. Maximální rychlost je omezena na 270 km/h. Základní verze vozu s označením Touring bude mít 620 koní. Díky 113kWh baterii pak slibuje výrobce v nejvyšší specifikaci dojezd na jedno nabití až 832 km. Základ zvládne 653 km.

Na rychlé nabíječce má umět Air získat energii na 482 km do dvaceti minut, což zní velmi zajímavě. Vůz už má dokonce i americké ceny. Základní verze s výkonem 620 koní vyjde na 95.000 dolarů (2.129.000 Kč). Nejsilnější verze Dream Edition je pak za 169.000 dolarů (3.787.000 Kč). Homologací prochází ještě jedna základní verze za 80.000 dolarů.

Šéf VW vyvrátil spolupráci s Teslou. Elona Muska však nechal usednout do ID.3

Šéf VW vyvrátil spolupráci s Teslou. Elona Muska však nechal usednout do ID.3

Tesla Model S Long Range Plus ujede na jedno nabití 648 km a v Americe stojí v přepočtu 1.557.000 Kč. Lucid se tedy staví do pozice prémiového zboží, které chce vedle dynamiky a dojezdu uhranout i luxusem na palubě. Nabídne také třetí úroveň autonomní jízdy.

Jeho cílovou skupinou tak mohou být i zájemci o Porsche Taycan. První vozy dorazí k zákazníkům v polovině příštího roku. Na standardní výbavu si ale počkají až do roku 2022. Lucid Air bude jezdit i po vybraných evropských trzích. Na více informací si ale budeme muset počkat.

Tesla

Tesla Motors je společnost z kalifornského Silicon Valley, která se specializuje výhradně na výrobu elektromobilů.

Kromě vlastních modelů Tesla spolupracuje na vývoji automobilů s elektrickým pohonem také s jinými automobilkami a firmami.

Tesla Model S • Tesla Model 3 • Tesla Model X • Tesla Model Y • Tesla Cybertruck

TEST Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4: Nové pořádky bez prokletí

Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4

Konzervativní crossover se nám proměnil ve výrazný designový povoz, který neumí nebudit emoce. Vyplatila se mu sázka na odvahu?

včera | Richard Herbich | 16 příspěvků
Nová Škoda Fabia je luxusnější. Už jsme ji řídili, bude to největší malé auto na trhu

Škoda Fabia IV 1.0 TSI DSG

Čtvrtá generace Škody Fabia je za rohem, představí se už v květnu, od léta si ji budete moci objednat v rámci předprodeje a s podzimem dorazí na showroomy a k prvním zákazníkům.

25.  2.  2021 | Jiří Baborský | 72 příspěvků
TEST Volkswagen Golf GTE 1.4 PHEV: Dobrý přítel bohatého pendlera

Volkswagen Golf GTE

Plug-in hybridní GTE je nejvýkonnější eko verzí Volkswagenu Golf. Slibuje úsporný provoz i vysoký výkon, jak ale funguje v podmínkách české zimy?

24.  2.  2021 | Richard Herbich | 26 příspěvků