Odchod z korejské automobilky známému designérovi příliš dlouho nevydržel. Donckerwolke je zpátky, ač na jiné pozici.
Na konci letošního dubna Hyundai oznámil, že automobilku nečekaně opouští její globální šéf designu, Belgičan Luc Donckerwolke. Designér, který se podílel také na vozech značek Genesis a Kia, opustil svou pozici z osobních důvodů. Teď však korejská automobilka sděluje, že Donckerwolke je zpět, a to na nové pozici v evropském technickém centru Hyundaie v německém Rüsselsheimu.
Se zaměřením na Evropu tak bude Donckerwolke hlavním kreativním ředitelem, rovněž však bude vykonávat funkci vedoucího komunikačního designu koncernu Hyundai. U korejské automobilky má Belgičan dlouhou historii, na vedoucí pozici designu nastoupil už v roce 2016 poté, co odešel z Bentley.
Donckerwolke má za sebou úspěšné portfolio modelů jako Hyundai Kona nebo Palisade, ale v poslední době byl zodpovědný rovněž za rozmach jednotného stylu nových modelů luxusní značky Genesis, například u SUV GV80 a rovněž sedanů G90 a G80.
Po vystudování designu ve Švýcarsku začínal designér stáží u Peugeotu, načež pokračoval prací u koncernu Volkswagen a pro české publikum bude znám především svým podílem na rozjezdu designového směru nových Škodovek pod střechou VW. Donckerwolke měl prsty v první generaci novodobé Škody Octavia (1996) i Škody Fabia (1999).
Po následném dvouletém působení u Audi se stal Donckerwolke vedoucím designu u Lamborghini, a to v době příchodu Diabla VT 6.0 (2001), později Murciélaga (2002) a Gallarda (2004). Na vedoucí pozici Seatu se dostal v roce 2005 a byl u zrodu například čtvrté generace Ibizy, poté v roce 2012 nastoupil na post ředitele designu Bentley a do portfolia si přidal Flying Spur či koncept EXP 10 Speed 6, z jehož designu nakonec vzešla nová generace Continentalu GT.