LPG pohon: vyplatí se?

dalich  |  24. 08. 2007 02:55

Mám na LPG Ladu 2105 a BMW 316i, s oběma naprostá spokojenost, ale pokud jde o olej, tak mám mírně větší spotřebu, než při jízdě na benzín (nejsem odborník, ale asi se motor více zahřívá či co). A pokud jde o výměnu, BMW na to sice myslí samo, ale při jízdě na LPG mi v servisu doporučili měnit olej max. co 10 000 km u obou vozů, ideálně dříve. Spotřeba je vyšší nepatrně: Lada na benzín průměr 9 a na LPG okolo 9-11 podle stylu jízdy. BMW nevím, na benzín jsem ještě daleko neujel Při jízdě okolo 160 km/h spotřeba cca 12-14, při jízdě okolo 120-130 jde na 8-9 litrů LPG, nádrž na 70 l, prostě pohádka. Chystal jsem se do Anglie a safra, tato maličkost mi utekla... Takže asi opět zvolím letadlo

Odpovědět  |   | 
thanat  |  24. 08. 2007 14:54

Iba aby som to uviedol na pravu mieru. Napriklad Norfolkline ferry service povoluje LPG cars.

18. Do your ships accept vehicles which run on Liquified Petroleum Gas LPG?

Yes, vehicles converted to LPG or motor homes carrying LPG cylinders are accepted onboard our ferries. Please note however, vehicles are limited to carrying one LPG cylinder we also ask that you advise the staff at the check in booth before you check in.

source:
https://www.norfolkline-ferries.co.uk/EN/FAQ/Passenger_ferry/#FAQ18

Odpovědět  |   | 

Ahoj, za mne určitě doporučuji přestavbu na LPG. Ušetřil jsem několik tisíc korun díky LPG, dopuručuji autogascoubal.cz, jsem naprosto spokojen s přestavbou i servisem auta u nich, naprostá spokojenost, vysvětlili mi co a jak, kdy je potřeba dojet atd atd, takže dopuručuji

Odpovědět  |   | 
Romanek  |  27. 01. 2016 22:31

Take doporucuji prestavbu na lpg.. mam auto s touto vymozenosti a jsem nadmiru spokojeny ! .)

Odpovědět  |   | 
Alda  |  31. 01. 2016 19:51

Ano je to perfektni usetri to spousty penez. a za to to ma u me plus !

Odpovědět  |   | 
Jarda  |  05. 09. 2016 12:49

Já měl C5 2002...to byl jinej materiál,u těch ročníků doporučuji 300 000 na LPG.Teď 2009 picasso Grand..podpálený ventil,následkem poškození pístu,válce. Závěr...u novějších vozů nedoporučuji.

Odpovědět  |   | 
Hošicová  |  21. 06. 2017 07:01

Dobrý den, souhlasím s panem Jardou u novějších aut také nedoporučuji!!! Díky jízdě na plyn mě čeká oprava motoru-tedy ventilů za 20000-25000 korun. Auto jsme koupili již s přestavbou s pohonem na LPG a po zkušenosti s Felicií s pohonem na plyn jsme si pořídili další, ale novější vůz a cca po čtyř letech ježdéní na LPG auto začalo ztrácet výkon-spálené, doslova seškvařené ventily u motoru. V závěru neušetříte!!! Motory novějších aut nejsou na to stavěný a dříve nebo později každé auto na LPG přestane jezdit, verdikt mého automechanika!!!

Odpovědět  |   | 
a  |  22. 02. 2018 18:40

Zapoměli jste na přimazávání ventilů za 2000.- kč proč vám to servis neřekl. Asi bych se bráníl.

Odpovědět  |   | 
Tomsa  |  24. 08. 2007 07:04

Mezi výhody plynu patří také to, že je motor tišší než benzín a oproti naftě se to nedá srovnat. Vyšší spotřeba a nižší výkon se týkají systémů především pro starší auta, nová auta na které jde dát systém sekvenčního vstřikování plynu tyto nedostatky nemají a jsou plně srovnatelná s pohonem na benzín, cena je u té horní hranice ,30-40tis. pro čtyřválec. Opomělo se v článku na motory FSi. Ty už dnes jdou rovněž předělat na LPG, ale narazil jsem zatím jen na jednu firmu která to umí.
Velký omyl ( a je i v článku) je myslet si, že pokud mám plyn olej mi vydrží déle. Je to přesně naopak. Sice se sníží karbonové znečištění oleje, ale spalováním LPG vznikají jiné škodliviny horší pro olej než je karbon, proto je dobré zkrátit výměnou lhůtu o 1/3 a používat aditivovanější oleje např. API SJ nebo SL. Další ryziko při využití LPG spočívá v tom, že lidé často jezdí jen na LPG, pak jim po nejaké době odejde palivové čerpadlo (z nedostatku benzínu v nádrži).
Je dobré rovněž poznamenat, že LPG se hůře zapaluje než benzín proto je dobré snížit elektrodovou vzdálenost u svíček oproti nastavení na benzín. Ekologie spalování LPG má význam jen u vozidel s katalyzátorem protože při spalování LPG vzniká větší množství NOx, které právě likviduje katalyzátor. Plyn jednoznačne doporučuji, pokud máte pochbynosti je to Vaše chyba já budu jezdit za 1,1 na km dál Návratnost je snad u každýho auta,který ujede ještě aspoň 30tisíc km. Cena roční revize je přehnanáí, já platík kolem 100 kč. Je to jen kontrola zdali je nádrž platná (má totíž životnost 10 let) a pak proměření speciálním přístrojem jestli někde neuniká plyn. Otázka 10 minut.

Odpovědět  |   | 
cassul  |  24. 08. 2007 07:31

Palivové čerpadlo odejde z jiného důvodu, pokud je nesprávná montáž (buď na to zapomněli nebo se s tím nepočítalo) - neustále tlakuje benzín do uzavřené hadičky. Stalo se mi to na dvou vozech na LPG, přišel jsem na to tak, že na favoritu byla najednou louže benzínu pod motorem - hadička praskla. Když jsem do systému přidal relé, které palivové čerpadlo při provozu na LPG vypne. Zkoumal jsem to u známého, kterému předělávali auto trochu jiným systémem a tam už vypínání palivového čerpadla bylo přímo zabudované... Jinak LPG je dobrá věc...

Odpovědět  |   | 
jiri  |  29. 08. 2007 10:18

Ono to cerpadlo muze odejit z vide duvodu. U fabie cerpadlo cerpa stale a prebytek se vraci do nadrze, to neni problem. Ale sani je pres nadobu s aktivnim uhlim spojeno s benzinovou nadrzi a pokud se jezdi jen na LPG benzin s plynem po case reaguje a vysledek jsou rozleptane plastove komponenty cerpadla. Tento problem nastane pokud se vezme plna nadrz benzinu a nespotrebuje se do 2 let. Je potreba brat benzin casteji, tak po 10 litrech a nednou za cas ujet pak kilometru i na benzin.

Odpovědět  |   | 
michal  |  24. 03. 2008 18:11

chci koupit subaru forester na lpg nové bude mít toto zarizení nějaký neduhy?Seriové lpg.Kolik litrů má lpg? a jaký je na ní dojezd?Je v zahraniči dostatek benzínek s lpg?Děkuji.

Odpovědět  |   | 
Ladislav  |  30. 01. 2016 23:13

LPG je proste super urcite do tohoto nakupu jdi. ja si nechal auto predelat od autogascoubal a je to trida :)

Odpovědět  |   | 
Michal  |  28. 03. 2016 22:37

S autogasemcoubal jsem taky spolupracoval a jsou to profici vi co delaji a je to v pohode.

Odpovědět  |   | 
Mišan  |  24. 08. 2007 07:40

No dobrý, mám jedno auto LPG a druhé CNG. U mě tedy CNG jednoznačně vítězí. Je to sériovka, nádrže pod podlahou (nikde to nepřekáží) a pokud bych to neměl v techničáku a nejzdil na jinou čerpačku, vůbec bych o tom plynu v autě nevěděl. Dojezd je mezi 450 a 500 km plus benzín.
A ještě něco autorovi článku. Je hezké psát o nepochybně se blížící o ropné krizi, leč jak sám napsal, zkapalněný ropný plyn je vlastně z ropy. Není ropa, není LPG - jednoduché počty. Pokud budeme stejným způsobem mluvit o CNG, tak není - li ropa, je tu stále ještě dostatek zemního plynu. Tak do toho a nezapoňte, kdo se bojí se...

Odpovědět  |   | 
Radek O.  |  24. 08. 2007 08:34

Nevýhodou CNG je v současnosti téměř nulová síť plnících stanic. Těch 10 veřejných pro celou republiku je žalostně málo. Je sice pravda, že se v současnosti staví další, ale než přijde dostupné a dostatečné pokrytí, alespoň na poloviční úrovni jako u LPG, bude to ještě trvat roky.

Když jsem například měl k testu Citroen C3 CNG měl jsem nemalý problém. Nádrž vydržela sotva na přejetí z Prahy do Brna a tím to skončilo. V Brně žádná stanice a jet 60 km tam a zpět, abych si načepoval trochu plynu je prostě na nic.

Každopádně CNG má dle mého také větší budoucnost. Není závislé na ropě, ale na druhou stranu pro stejný dojezd jako u LPG je třeba mít daleko větší zásoby ve voze. 80l nádrž vydrží na pár desítek kilometrů. U LPG by s tím člověk hravě najezdil stovky kilometrů.

Jakousi budoucnost vidím v tom, že lidé mají možnost si kuopit malou nízkotlakou plničku na CNG domů. Ceny jsou sice trochu vysoké (od cca 1500 eur), ale i tak je to dobrý projekt.

Odpovědět  |   | 
Dusan  |  24. 08. 2007 08:52

Zemni plyn samozrejme na rope zavisly je, protoze jeho cena je uzce spjata s cenou ropy. Jednak se casto tezi na tech samych loziscich a jednak ceny fosilnich paliv jdou spolu ruku v ruce. Dalsim problemem je nejista budoucnost dodavek zemniho plynu po obnoveni studene valky a rovnez v souvislosti s vyrazne narustajici spotrebou ve svete.

Odpovědět  |   | 
Mišan  |  24. 08. 2007 11:41

Skoro pravda, nezapomínejme však, že prodej plynu je jen a jen obchod. Zavřeš kohout, neprodáš nic. Samozřejmě, že se ceny plynu taky mění, ale ne tak dramaticky (nehoupe to tak) a nalezišť je mnohem víc než ropných. Rozhodně to nemusí být vždy při sobě a ke všemu se to jednodušeji dostává ze země. Čerpaček už je patnáct a další jsou ve výstavbě. Stačí mi v bydlišti a s dojezdem cca 500 km si nemusím dělat takovou starost, to vždycky někde natankuju. A pak, a pak mám přece ještě benzín ne? Mimochodem, zdalipak víte, že na CNG je nulová spotřební daň? A ještě nějaký rok to bude tak. Kvůli tomu rozvoji. Jsme se nějak k tomu zavázali v EU.

Odpovědět  |   | 
Standa  |  24. 08. 2007 19:03

Lidi spíš zajímá cena, než jestli je to zdaněné nebo ne.

Odpovědět  |   | 
vd  |  26. 08. 2007 17:08

To jsi myslel ironicky? Zdaněno == vyšší cena, nezdaněno == nižší cena.

Odpovědět  |   | 
xoo  |  29. 08. 2013 23:29

Je jedno ze nie je zdanene, ak bude zakladna cena vysoka. Kazdy ma v pazi, musi dat 1 euro na plyn, alebo 80 centov na plyn a 20 statu.

Odpovědět  |   | 
dushko  |  26. 01. 2008 00:31

trochu víc než polovice LPG...

Odpovědět  |   | 

Je a není. Zásoby zemního plynu jsou mnohem větší, než zásoby ropy, navíc jsou i daleko příznivěji geograficky rozděleny. Odhadované zásoby jsou asi na 200 let.

Odpovědět  |   | 
Robert  |  30. 03. 2016 20:41

to je dost 200 let ale ropa uz podle me dlouho nebude takze sup sup LPG,.

Odpovědět  |   | 

A z čeho si myslíš, že se propan-butan asi tak vyrábí :)

Odpovědět  |   | 
Bob a Bobek  |  26. 08. 2007 22:12

Pokud se nepletu, tak LPG se dnes vyrabi vetsinou ze zemniho plynu. Uz to neni jen zbytkova frakce. To by nestacilo. Taktez cena kopizuje zmeny zemaku
Jeste by mne zajimalo, jestli mate realny testy emisy u LPG aut. Prijde mi to jako celkem jedno´ducha cesta ke 120g/km autum.
B.

Odpovědět  |   | 
Martin S  |  07. 09. 2009 21:48

Nemýlíš se. Ze zemního plynu je dnes vyrobeno 70% produkce propan-butanu. Takže neplatí ŽÁDNÁ ROPA - ŽÁDNÉ LPG

Odpovědět  |   | 
Jirka  |  01. 09. 2016 15:22

LPG = liquid petroleum gas, rekl bych ze se to vyrabi pri destilaci ropy jako vedlejsi produkt, urcite ne ze zemniho plynu, to je totiz z vetsiny metan a to je zas jiny plyn nez propan s butanem :)

Odpovědět  |   | 
jozef.sk  |  16. 11. 2007 18:18

Prosím info o plničke CNG za cca 1500Eur.

Odpovědět  |   | 
dushko  |  13. 02. 2008 00:05

google, vole

Odpovědět  |   | 
Rene  |  30. 03. 2016 20:49

tak jak rika radek velika nevyhoda je zalostne malo mist plnicich stanic.. ja mam lpg a jsem velice spokojeny.

Odpovědět  |   | 
fahrer  |  25. 08. 2007 08:26

Jak je to s užitečnou hmotností? Je sice hezké jezdit s CNG za levno, ale řídká síť a velká hmotnost nádrží tuto výhodu eliminují.

Odpovědět  |   | 
ka-spel  |  26. 08. 2007 14:15

Tento problém vyřeší nadrže z kompozitních materiálů. Zatím jsou však hodně drahé.

Odpovědět  |   | 
SKAJA  |  24. 08. 2007 08:57

LPG máme asi tři roky ve Felicii, jedná se o systém BRC a ačkoliv jezdí opravdu za poloviční náklady, byly s ním i problémy. Nedávno přestal celý systém fungovat a následovala výměna ŘJ celého systému - cena: 5000Kč. Dále jsem slyšel, že musí být nádrž po několika letech měněna bez ohledu na stav, což mi připadá nelogické a jistě to taky nebude zadarmo, takže je to jako s nafťákem, je potřeba určitý nájezd, ale kdo jezdí, tak šetří, to je pravda

Odpovědět  |   | 
Dusan  |  24. 08. 2007 09:01

Zivotnost LPG nadrze je deset let.

Odpovědět  |   | 
JiVi  |  24. 08. 2007 11:51

tj blud .. zivotnost je mnoohem delsi - 10let je jen predpis tady v CR ( a taky neplati na 100% u vsechn nadrzi )

Odpovědět  |   | 
Dusan  |  24. 08. 2007 15:36

A to je presne to na co se ptal. Jaka je administrativni zivotnost (bez ohledu na stav) LPG nadrze.

Odpovědět  |   | 
SKAJA  |  24. 08. 2007 16:40

Jo, to jsem myslel a nechápu, proč není nařízena třeba pouze tlaková zkouška s mnohem vyšším tlakem, než je provozní a nutnost provádět ji po uplynutí těch 10-ti let třeba každé dva roky, i kdyby to stálo 200Kč, tak je to pořád levnější než nová nádrž

Odpovědět  |   | 
thepupinek  |  26. 08. 2007 18:50

Když jsem před 16-ti lety pořizoval první přestavbu, skutečně se tlakový zkoušky dělali. Pak ale přišla nějaká chytrá hlava a zbyly z toho povinné výměny po 10-ti letech.

Odpovědět  |   | 
harry  |  10. 02. 2008 10:12

tlaková zkouška je možná , ale neekonomická, cena je cca 60procent ceny nové + provize pro servis a jsme na ceně kterou nikdo akceptovat nebude + demontáž nádrže na cca 14dní.

Odpovědět  |   | 
Dusan  |  24. 08. 2007 09:00

Ostatni zminovane "problemy" LPG jsou vcelku usmevne, ale omezeni parkovani je opravdu kriticka zalezitost. Diky nemu je LPG pouzitelne mozna tak na vesnici pro dopravu domov - prasecak - jednota - hospoda - domov, ale pro lidi zijici a pracujici ve meste je LPG na nic.
Zkuste nekde v Praze kolem centra zaparkovat na ulici nemluve o faktu, ze pokud uz zaparkujete tak nechavat jakekoliv drazsi auto venku je holy nerozum. No a parkovani je v Praze povetsinou podzemni, at uz jde o nakupni strediska, office centra ci novou bytovou zastavbu.
Podzemni parking podporujici LPG samozrejme je mozny, ale jeho stavba a povolovaci rizeni je takova pruda, ze se to kvuli tem par autum nevyplati. No a vice tech aut nebude proto, ze v Praze je LGPcko skoro nepouzitelne, protoze neni kde parkovat. Zacarovany kruh.

Odpovědět  |   | 
Radek O.  |  24. 08. 2007 09:13

Měl jsem 3 auta s LPG. Nikdy jsem neměl sebemenší problém s parkováním a to jsem v té době pracoval jak v Brně, tak v Praze. Neřekl bych tedy, že jsou problémy s parkováním nějak dramatické, spíše je to jenom trochu méně komfortní, než LPG.

Ale jinak souhlasím, že současné stavby moc LPG nepodporují. Je to prostě něco za něco, jako u všeho.

Odpovědět  |   | 

Pak se nedivte, ze lidi nemaji radi Prazaky, kdyz vlastne rikate, ze co neni Praha, to je vesnice...

Odpovědět  |   | 
 |  24. 08. 2007 09:23

A není? Ona ani Praha není nijak velké město...

Odpovědět  |   | 

Neni. Uz podle oficialniho statutu.

I kdyz, naco takova diskuze - my malomestaci si dal budeme zit ve svych tricetitisicovych mestech a vy velkomestaci ve svych statisicovych - a vsichni spokojene :))

P.S.: Prijedte se nekdy podivat na Vsetin (ehm, pro vas prespolni, do Vsetina:) - je tady moc krasne.

Odpovědět  |   | 
Radek O.  |  24. 08. 2007 09:31

Jezdím tam často, ale město nic moc....

Odpovědět  |   | 

Nejde o samotne mesto (i kdyz, mne se libi i to, samozrejme:), je potreba zvednout oci a podivat se kolem na ty kopce, co obepinaji mesto ze vsech stran; podivat se do okrajovych casti a zjistit, jak blizko je to z mesta do prirody.

Odpovědět  |   | 
 |  24. 08. 2007 09:36

Že tam může být krásně, o tom žádná. Pokud člověk není v Praze v centru, moc krásy tam taky nenajde. Avšak pro určitý typ lidí dělá obec městem ne oficiální statut, ale typické atributy města - široká dostupnost služeb, dopravy, anonymita apod. - prostě nejsou ani ve větších vesnicích typu Plzeň nebo Brno.
To neberte jako urážku, je to prostě konstatování. Pražák je zvyklý na to, že si večer zajde do jednoho z dvaceti kin, divadel, klubů, exotických restaurací, nonstop obchodů atd., ráno přijede domů nočním autobusem/tramvají a navíc ráno žádný soused neví, v kolik se včera vrátil a kde byl. Proto nebere ostatní obce u nás jako město, přestože mohou být 100x krásnější a určitě tam nežijou idioti. Jen lidi, kterým to tak vyhovuje. Stejně jako pražákům vyhovuje Praha .

Odpovědět  |   | 
Radek O.  |  24. 08. 2007 09:55

Nedavno mi hrozilo, ze se do Prahy prestehuji. Resil jsem to se znamym, ktery tam bydli od narozeni a proste mne konejsil tim, ze v Praze jsou desitky kin, divadla, pamatky, sportoviste, zije se tam 24 hodin denne.

Pak jsem se ho zeptal jak casto to vuziva. Rekl, ze nema cas, ale ze loni byl jednou v kine...

Odpovědět  |   | 
 |  24. 08. 2007 12:53

Jenze ono to neni jen o tech kinech, divadlech, pamatkach apod. Je to i o tom, ze mam chut na mexickou kuchyni, tak si tam zajdu, protoze je na vyber z vice nez deseti restauraci. Jindy jdu na italskou a nebo treba japonske sushi. Jindy chci v sobotu odpoledne (nebo v pondeli v noci) nakoupit, tak proste jdu a nakoupim. Jindy se zastavim u kamarada na navsteve, zustanu tam dlouho do noci a ve tri rano dojedu domu nocni MHD.
Pak jedu na dovolenou, tak sednu na MHD a za hodinu jsem na letisti.

Na vesnici, kdyz budu chtit jit do kina, tak mam smulu a nebo si muzu vybrat z toho jednoho filmu, co u nas hraji. Do restaurace muzu jit akorat na nadrazi na ceskou kuchyni, ale pozor, od osmi vecer uz nevari. Na nejakou cizokrajnou kuchyni si muzu nechat zajit chut, pokud se netrefim do kuchyne tech dvou cizokrajnych restauraci, ktere tu jsou. A kdyz chci na navstevu do vecera, bud musim jet autem nebo, neni-li mi 18, musi pro mne prijet rodice.
Kdyz jedu na dovolenou, cela rodina ma halo, protoze me musi nekdo do Prahy odvezt, jelikoz autobusy/vlaky nejedou v cas, kdy potrebuju.

Jinak pokud kamarad vyhody Prahy nevyuzije, nechapu, proc na ni tolik lpi. Praha ma zase 1000 jinejch nevyhod, ktery vesnice nemivaj. Kazdej at si vybere, co mu vyhovuje vic. Mne Praha

Odpovědět  |   | 
Dusan  |  24. 08. 2007 12:57

Ona ta Praha je hlavne o tom, ze je to ostruvek Zapadu ve Vychodni Evrope. Je to jedine misto v CR, kde si clovek muze vydelavat srovnatelne se Zapadni Evropou.

Odpovědět  |   | 
 |  24. 08. 2007 13:10

To je taky pravda. Relativne vysoky mzdy a pritom ceny zbozi (ne vsak sluzeb) o dost nizsi nez kdekoliv jinde diky silne konkurenci. Zato na sluzbach je to znat. Najmy nebo treba jen pitoma autoskola...

Odpovědět  |   | 
Dusan  |  24. 08. 2007 14:11

Tak to netusim. Neplatim ani jedno.

Odpovědět  |   | 
Cynik  |  25. 08. 2007 14:13

To je zajimave, ziji v tricetitisicovem meste a vydelavam vic, nez je prumerna mzda zapadni Evropy (jako meritko beru Nemecko) Ale v praze jsem pet let studoval a musim rict, ze je to prekrasne mesto a zazil jsem tam jedno z nejkrasnejsich obdobi sveho zivota. Dodnes tam mam spoustu pratel a tak jednou do mesice se tam vzdycky vypravim pripomenout si Prazsky nocni zivot, ktery jsem si za studii uzival plnymi dousky Na druhou stranu jsem rad, ze tam nevyrustaji moje deti - na malem meste maji lepsi a hlavne bezpecnejsi detstvi.

Odpovědět  |   | 
gee3  |  25. 08. 2007 07:23

Na to abych si zašel do italské, iaponské nebo jakékoliv restaurace který jsou v Praze, tak nemusím v Praze bydlet. Stačí mít LPG. Bydlím od Prahy 80 km a je to 45 minut cesty. Takže když chci, tak si tam zajedu a cesta tam a zpět mě vyjde jako jízda taxi po Praze o vzdálenosti 10 km

Odpovědět  |   | 
 |  27. 08. 2007 10:29

Odpovědět  |   | 
 |  27. 08. 2007 10:30

Odpovědět  |   | 
 |  27. 08. 2007 10:30

Odpovědět  |   | 
.  |  27. 08. 2007 10:30

Odpovědět  |   | 
.  |  27. 08. 2007 10:35

Odpovědět  |   | 
Dusan  |  24. 08. 2007 09:39

To samozrejme byla trosku nadsazka. Stejne jako ten prasecak a jednota.

Odpovědět  |   | 

Ale uplne jsem si to zive vybavil

Odpovědět  |   | 
David  |  25. 08. 2007 12:37

Takze pro vas je mestem jen Praha a vsude jinde lide pracuji v prasecakach.

Vyborne.

Odpovědět  |   | 
eLzyx  |  24. 08. 2007 09:39

Nemáte někdo zkušenost s montáží a provozem LPG na turbo motoru?

Odpovědět  |   | 
Seiceach  |  24. 08. 2007 11:13

Dělá se to, funguje to. Měl jsem možnost vyzkoušet Octaviu RS.

Odpovědět  |   | 
Valda  |  24. 08. 2007 09:43

Autor článku zmiňuje problém s trajekty. Ale vím, že společnost ScandLines (Německo-Švédsko, Dánsko) s tím nemá problém.

Odpovědět  |   | 
Me2d  |  24. 08. 2007 10:18

-jak dlouho trva plneni LPG, a mnohdy clovek musi cekat na obsluhu, kdyz je jeden clovek na benzince, tak si u LPG pocekate nez zavre pokladnu a vybehne na dlouho natlakovat.
-male procento stanic LPG bere karty
-k zaporum jeste patri trvale vyssi hmotnost vozidla ktera dale zvysuje spotrebu
-nestale ceny LPG - vyplati se v lete, v zime kdyz spadnou benziny je rozdil na km pod korunu a plyn zdrazuje a jeste ztraci vykon kvuli jinemu pomeru propan x butan
-dale nepresna indikace mnozstvi plynu v nadrzi, takze "denni pocitadlo" padne na mereni dojezdu
-no a "jiny" chod motoru clovek pozna ridic taky - jiny prubeh vykonu a kroutaku, ale to se clovek nauci jet treba o 300 ot. vyse

Odpovědět  |   | 
ka-spel  |  24. 08. 2007 11:32

Plnění zase tak dlouho netrvá. Většina čerpaček vypne po prvním cvaknutí ventilu. Těch co tam natlakují co tam vleze je minimum. Já třeba běžně beru do 46 l toroidu 37-38 do prázdné, ale párkrát se mě stalo a to převážně v cizině (Chorvatsko, Černá Hora, Bulharsko, Slovensko), že mě tam narvali i víc jak 42 l. Pokud se hned valí dál, tak to nevadí, ale zaparkovat pak někde ve vedru, tak by to vyfouklo ventilem.

Pokud mají LPG na benzince, tak berou a těch co mají jen LPG, tak s kartama přibývá. Pokud neberou karty, tak třeba u nás zase dávají nějaké bonusy (sladkosti, děckám hračky atd.).

Vyšší hmotnost je, ale zase ne tak tragicky. Zase se nejezdí s plnou benzínu (stačí jen málo na starty a chlazení palivového čerpadla).

Spíš jde o to, že kvalita plynu u nás je hodně proměnlivá podle dodavatele. Tak kvalitní plyn jako je třeba na Balkáně u nás rozhodně není. A dostupnost pump je tam často větší než u nás. Třeba v Bulharsku je téměř na každé čerpací stanici též LPG a nepočítám samostatně stojící. A zabrání denního počítadla mě rozhodně žíly netrhá.

Na tu indikaci se dá zvyknout. Není to zase taková hrůza. Je rozdíl taky jaká je nádrž. Mě třeba u toroidu dle LED rychle ubývá a při 250 km ujetých už svítí rezerva a pak ještě ujedu dalších 200 km.

Jiný chod motoru nepozoruji (otáčky). Proti benzínu je však klidnější.

Odpovědět  |   | 
jiri  |  29. 08. 2007 10:28

Ta indikace stavu paliva jde seridit. Taky se mi chovala, ze cervena svitila poslednich 200Km
Pootacenim a pribrousenim tech plastovych pacek to jde sestelovat. 4 nadrze, potom jsem nasel idealni polohu, zakapnul silikonem a ted mi cervena blikne az pokud zbyva poslednich 70km na plyn

Odpovědět  |   | 
ka-spel  |  30. 08. 2007 10:52

To mě zaujalo. Můžeš se mě ozvat na icq 216517703 nebo kaspel na centrumu? Sice jsem si už na to zvykl, ale seštelovat by to nebylo špatný.

Odpovědět  |   | 
Mildahp  |  25. 08. 2007 00:11

a dalsi nevyhoda je predehrev plynu takze auto vam zacne topit o 4 km pozdeji nez na benzin...presel jsem z plyny na naftu a cenove je to nastejno a jsem spokojenej taky....

Odpovědět  |   | 
p0etrik  |  25. 08. 2007 15:31

Vymen si termostat. Na LPG auto topi stejne rychle jako na benzin. Vyparnik te energie nepotrebuje zas tolik...

Odpovědět  |   | 
thepupinek  |  26. 08. 2007 18:56

Souhlas! Motor s plynem se sice hřeje o něco méně, ale ty 4 km odpovídají teplotě asi tak -150stupňů.

Odpovědět  |   | 
p0etrik  |  25. 08. 2007 15:32

No ja nevim, pravidelne beru na ctyrech stanicich a z toho tri karty berou.

Odpovědět  |   | 
duuri  |  24. 08. 2007 11:10

pekny clanok dakujem!
neviete ci sa da spravit prestavba aj na renault twingo na slovensku?

Odpovědět  |   | 
Seiceach  |  24. 08. 2007 11:26

K LPG mám vztah vcelku neutrální. Např. autoškolu jsem absolvoval s plynovou Fabkou 1.2, známý zas provozuje LPG v Peugeotu 406 a nechtěl by jinak.
Na druhou stranu jsem měl možnost mluvit s nějakými prodejci, přestavci... atd. Zajímavý byl názor provozovatele jedné ze sítí čerpacích stanic: "Kdybych to neprodával, nakopu to do ****!" Dva týdny před tím mu totiž v garáži vyhořel rok starý Land Cruiser. Bylo to dílo neautorizovaného servisu, jelikož autorizovaný mu přestavěné auto odmítl přijmout (prý ať si to nejdřív vymontuje). Ne, že by něco zanedbali, jen neměli úplně vychytaný software pro diagnostiku a nastavili nevhodné hodnoty...

Odpovědět  |   | 
ka-spel  |  24. 08. 2007 11:37

[i]Ne, že by něco zanedbali, jen neměli úplně vychytaný software pro diagnostiku a nastavili nevhodné hodnoty... [/i]

To pleteš pojmy a dojmy. Jak to čtu, tak vina není na montáži plynu, ale na nějakých pitomích garážnících co nemají ani diagnostiku, připadně mu tam něco povolili co neměli a teď to svádí na plyn.


Odpovědět  |   | 
Seiceach  |  24. 08. 2007 11:44

Garážníci -pitomí- nejsou, jen zkrátka nemají vždy takové vybavení jako autorizovaný servis. U moderního auta to prostě může být problém. Plyn byl v pořádku - tomu oni rozumí Není to žádný výmysl, stalo se to a navíc, jak říkám, člověku, kterého LPG živí.

Odpovědět  |   | 
jiri8758  |  24. 08. 2007 11:33

... má zdířku pod levým koncovým světlem a ne pod pravým

Odpovědět  |   | 
DjDD  |  24. 08. 2007 13:12

dojezd samozřejmě není větší ale menší !!!
- protože abyste ušetřili musíte jezdit na LPG, tak je vcelku nesmysl mluvit o nádrži s benzínem
- nádrž (zvlášť ta v prostoru pro rezervu) je menší a spotřeba větší

měli jsme ve firmě fabii na LPG, spotřeba v dálničním provozu 13l a na cestě Praha - Bratislava - Praha se tankovalo 4x

Odpovědět  |   | 
DiDier  |  24. 08. 2007 13:57

Jazdim Fabiu Combin 1,4 benzin na plyn uz 2 roky, mesto aj dlhe trate. Spotreba v meste je okolo 9l a na dlhych cestach (dovolenka s plne nalozenym autom) je spotreba 7,5l. (3 krat okolo 2000km) Je pravda ze je potrebne tankovat castejsie ale v porovnani s benzinom sa urcite usetri.

Odpovědět  |   | 
Dusan  |  24. 08. 2007 14:15

On plyn se vyplati hlavne u vetsich aut kde je zastavba praktictejsi. Treba do BMW 5 E39 lze vestavet toroid o objemu 70 litru, coz sice stale znamena mensi dojezd oproti benzinu, ale s sestivalcem stale docela slusny (rekneme 500km).

Odpovědět  |   | 
Borcovan Jan  |  25. 08. 2007 00:31

Ale při zmínce o větším dojezdu nepadlo nic o nějakém ušetření, prostě a jednoduše větší dojezd díky dvěma nádržím.

Odpovědět  |   | 
Honza  |  27. 08. 2007 22:34

Blbě seřízeno nebo máte nepřímý vstřik, ale i tak 13 l je moc. Tedy pokud nejezdíte 160 - 180. Já mám 3,5 l motor a tuhle spotřebu dosáhnu s přímým vstřikem ve městě !

Odpovědět  |   | 
Pozorovatel  |  24. 08. 2007 13:54

Proč se vlastně nesmí s LPG do (podzemních) garáží, když je to údajně bezpečnější než jiná paliva?

Odpovědět  |   | 
 |  24. 08. 2007 14:02

Protože když uniká, tak není narozdíl od jiných paliv cítit a mohlo by dojít snadno k výbuchu.

Odpovědět  |   | 
Dusan  |  24. 08. 2007 14:13

Hlavne LPG je tezsi nez vzduch a tudiz se neda rozumne vyvetrat. Proto je potreba nuceny odtah od zeme coz povetsinou neni (standardne neni potreba).

Odpovědět  |   | 
JirkaK  |  24. 08. 2007 14:25

No hlavně jde o to že LPG je těžší než vzduch, tudíž se drží u země a nejde efektivně vyvětrat = vyšší nebezpečí v případě požáru v garážích, CNG je naopak lehčí a do podzemních garáží může... jde jednodušeji odvětrat!.

Odpovědět  |   | 

bohužel někteří majitelé garáží toto nerozlišují a zakazují vjezd všem vozidlům na plyn

Odpovědět  |   | 
plynátor  |  24. 08. 2007 22:19

si někdy počuchej u pumpy s LPG :) cejtit to je

Odpovědět  |   | 
Pozorovatel  |  25. 08. 2007 12:34

Jak může LPG unikat, když je nádrž mnohem bezpečnější než pro benzín či naftu? Buď je tedy auto s LPG nebezpečnější, protože může unikat (držet se při zemi, nejde odvětrat a může explodovat) nebo jsou taková opatření jako zákaz vjezdu s LPG do garáží v současnosti zbytečná.
Jak se to asi řeší u vysokozdvižných vozíků, které mají místo bezpečnostní nádrže běžnou bombu za sedadlem řidiče - to s tím jezdí pouze venku a nesmí zajet třeba do nějaké skladové haly?

Odpovědět  |   | 
Dusan  |  25. 08. 2007 16:50

LPG unikat muze a to i za zcela bezchybneho provozu. Kazdy system ma pojistny ventil, ktery v pripade velkeho rozdilu teplot muze ufouknout. Primarne se teplotni roztaznost LPG sice resi rezervou tlaku v nadrzi (nadrz se netlakuje na plnou kapacitu), ale na to nelze uplne spolehat, protoze nektere pumpy to nedodrzuji. A pak muze skutecne dojit k tomu, ze i zcela bezchybny LPG system si proste upsoukne.
Navic netesnost celeho systemu proste nelze uplne vyloucit, stejne jako se muze stat, ze z benzinoveho auta zacne unikat benzin. A udrzet v systemu plyn je pochopitelne narocnejsi nez kapalinu.

Odpovědět  |   | 
dushko  |  26. 01. 2008 01:06

nemyslím si, že by si dokázal rozoznať bezpečnostnú nádrž od tej tvojej "obyčajnej" bomby... Tlakové fľaše sú všetky robené s ohľadom na bezpečnosť, bo nikto nechce dostať do hlavy kúskom kovu letiacim nadzvukovou rýchlosťou!
Vysokozdvižné vozíky hlavne nemajú problém s tým, že pri štarte vedľa stojaceho auta sa plyn vznieti, sklad je otvorený,tak sa tam nikto nepriotrávi a tiež sa nestáva, že by tam doplnili viac, kým na pumpách áno.

Odpovědět  |   | 
mfilip  |  24. 08. 2007 15:47

Mno o LPG jsem uvazoval, ale pri mem najezdu 15-18 tkc by se mi investice vratila az za 7 let a to je moc. Prestavba na sekvnecni by mne vysla cca 45 tkc, revize kazdy rok + castejsi vymena oleje a svicek jsem ohodnotil na 500/rocne, na benzin mi to ted bere pod 6 l, u LPG pocitam s cca 7 l ( dejem tomu, ze by to jezdilo za 6 l LPG, ale 0,5l benzinu na 100 km pocitam na studene starty a nesmime zapomenout, ze pokud bychom tech 45 tkc misto do prestavby dali do akcii a davaly nam peknych prumernych 10% rocne, tak pri prumerne cene benzinu za posledni roky = 26,55 Kc a LPG 13,50 kc vychazi, ze bych za 7 let od roku 2000 dal za benzin 196 900 a za LPG 197 452 Kc. A to se mi opravdu nevyplati pri dalsich nevyhodach - neparkovani v podzemi, uprava garaze, disfunkce palubniho pocitace, atd.

Odpovědět  |   | 
Dusan  |  24. 08. 2007 20:57

U auta, ktere zere pod sest litru se to opravdu nevyplati. Majiteli, ktery ma ctyrlitrovy osmivalec a jezdi casto do mesta se LPG zaplati klidne i do roka.

Odpovědět  |   | 
Reformator  |  30. 08. 2007 12:11

Presne tak, mam 3,5l motor a za rok byly penize za prestavbu doma

Odpovědět  |   | 
Tom  |  27. 06. 2017 09:06

Není pravda, moje C1 1.0 50kw 3 válec je toho důkazem. Za rok najeto 60000km, investice 21000,- do plynového systému vrácena za půl roku :)

Odpovědět  |   | 
Lidoop  |  24. 08. 2007 16:04

Mozna mi to uniklo, ale nevite nekdo kde je k dispozici kompletni seznam aut schvalenych k typove prestavbe na LPG?

Odpovědět  |   | 
Dusan  |  24. 08. 2007 20:59

Treba tady. Neni to uplne presne a aktualni, ale pro zakladni seznameni staci.

http://www.neptun-harfa.cz/lpg_00+.htm

Odpovědět  |   | 
Queribus  |  24. 08. 2007 16:05

Jezdím na plyn už asi jedenáct let a žádný problém. Chtěl bych jen upozornit na jednu věc, která není v článku uvedena. Provoz na plyn je daleko citlivější na čistotu vzduchového filtru, než provoz na benzín. Auto je pak "líné" a o dost se zvýší spotřeba.
Přeji pěkný den!

Odpovědět  |   | 
Paja  |  24. 08. 2007 16:35

Vážně? TO jsem netušil

Odpovědět  |   | 
heh  |  24. 08. 2007 16:47

Já jsem používal na propan-butan na chatě vařič a byl jsem spokojenej

Odpovědět  |   | 
Rado  |  24. 08. 2007 16:49

Na jetke v Bratislave smerom na Slovnaft mi uz niekolkokrat dokazali do 46 litrovej nadrze natlacit cez 45l plynu. Na inych pumpach to vypina pri +-38l

Odpovědět  |   | 
Žeryk  |  24. 08. 2007 17:57

Dosti dlouho jsem jezdil na LPG a bylo to fajn, ale myslím si, že dnes, v době velmi úsporných dieselových motorů se LPG hodí jen do vysokoobjemových automobilů nebo do starších vozidel. Pochopím třeba takové LPG u nějaké čtyřkolky, např. Subaru Forester nebo u nějakého vysokoobjemového off-roada, např. Jeep Cherokee 4,0 litre, ale jinak jsou náklady na ujetí jednoho kilometru na LPG a naftu velmi blízko sebe (můj propočet je LPG 1,40Kč, nafta 1,52Kč). Na druhou stranu znám jednoho fandu LPG, který si nechal instalovat do svojí nové Hondy Jazz 1,2 přímý vstřik LPG od Landi Renzo a jezdí za cca 0,85Kč/ 1km - nááádhera

Odpovědět  |   | 
Dusan  |  24. 08. 2007 21:01

Ono se to obecne vyplati lidem, kteri maji radi silne vozy a hodne s nimi jezdi. Servisni a obecne provozni naklady na velke diesely jsou obzvlaste u ojetin pomerne vysoke, takze v konecnem dusledku oLPGckovany osmivalec jezdi levneji nez nejaky trilitrovy diesel pri mnohem prijemnejsim jizdnim projevu.

Odpovědět  |   | 
Borcovan Jan  |  25. 08. 2007 00:39

Ono diesel může ušetřit a nemusí. Podívejte se, benzínový motor je daleko méně náchylný na závady než motor dieslový z důvodu menšího počtu choulostivých částí. Pokud vám na dieslu odejde turbo, váha vzduchu, přední nápravy, vstřiky (téměř určitě díky nekvalitní naftě v ČR) tak za opravy můžete "vysolit" až nekřesťanské peníze a zde se výhody dieslu smazávají. Atmosféra benzín včetně zástavby LPG je daleko lépe chráněna před případnými závadami. Navíc prostě diesel je diesel a hodně lidí jej nemá v lásce a já je plně chápu, protože charakteristika a průběh výkonu a točivého momentu jsou zcela odlišné.

Odpovědět  |   | 
ka-spel  |  26. 08. 2007 14:41

V Bratislavě to zřejmě perou pod tlakem. Mě se stalo to samé u stejně velké nádrže na OMV naproti ZOO.

Odpovědět  |   | 
Honza  |  27. 08. 2007 23:01

Záleží na čistotě a propustnosti plníciho filtru a nastavení vypínacího tlaku čerpadla. Mě u 60 l nádrže vypíná plnění na 53 - 55 l.

Odpovědět  |   | 
xerox  |  24. 08. 2007 21:42

Jezdím na LPG už 14 let.Vystřídal jsem asi 7 aut a všechny jsem buď koupil s LPG,nebo je nechával předělávat.Do roka prodám auto co mám teď....a LPG už nikdy!Jdu do diesla.LPG je fajn,jezdí to levně-to je fakt.Ale vždycky se najde nějaký větší,nebo menší problém....Nic strašného,ale už mně to se*re.Odcházeji častěji svíčky,filr,olej to více žere,zasírají se vstřikovače benzínu,po čase to v zimně i na benzín nějak blbě chytá,v kufru bomba(já mám 85l)....atd.Jak říkam,nic strašného,ale už mně to nebaví.Mám teď auto,které má spotřebu kolem 12-14 litrů benzínu,takže na plyn hooodně ušetřím.Příště jdu do nějakého středně velkého TDI,který bere 6-7 litrů nafty a budu mít klid...

Odpovědět  |   | 
Mildahp  |  25. 08. 2007 00:31

myslim si ze budes spokojen udelal jsem to samo koupil jsem si octavii TDI 81KW a spotreba kolem 5-6 litru proste super a celkove jizdni komfort....vrele ti ji doporucuji....

Odpovědět  |   | 
Pépé  |  10. 11. 2016 03:34

Tj nádhera každej se drží předraženého cigana jménem octava ... A co turbitko to také není nesmrtelné a čerpadlo hups...a tisíce mizí do pí..

Odpovědět  |   | 

a pak budes menit turbo, vahu, vstriky a budes na tom stejne, ne-li hur

SE Xperia Neo V | Kia Magentis 2,7 V6, Hyundai Genesis coupe 3,8

Odpovědět  |   | 
PetrX  |  25. 08. 2007 21:33

Připojím se s O1 81kW - turbo při solidním zacházení vydrží i přes 200t km a jiné se dá sehnat kolem 10-15t., vstřiky to samé (myslím výdrž, ne cenu) a váha když vydrží 100t a dá se sehnat za 3-4 tis. takže spotřebák. Je fakt, že to auto je při své velikosti a výkonu poměrně dost úsporné - holt už majitel nesmí šetřit a brát naftu v místím JZD, ale u solidní pumpy. Na druhou stranu je u dieselu dost věcí, které se rádi serou (dvouhmotový setrvačník, apod). Mám možnost kočírovat O1 - 1.8T a jak jsem si diesel chválil tak co do komfortu jízdy je prostě benzín nepřekonatelnej. S D má člověk pocit, že řídí traktor.

Odpovědět  |   | 
Dusan  |  25. 08. 2007 22:16

A dieselem clovek nemusi mit traktorovy pocit, ten ma jen u TDIcek od VW. Jine diesely jsou pomerne snesitelne.

Odpovědět  |   | 
Reformator  |  30. 08. 2007 12:16

1.8T me moc jako komfortni motor nepripada. Zlata atmosfera...

Odpovědět  |   | 
Francis  |  25. 08. 2007 09:30

Dobrý článek a dobrá diskuse pod ním, ale ...

"... přeměnu kapalného PB na PB plynné vlivem horkovzdušného okruhu automobilu ..." asi bylo myšleno využití TEPLOVODNÍHO okruhu automobilu k změně skupenství LPG

"... pohon na CNG se využívá zemní plyn, nikoli stlačený PB ..." ale ale, PB není stlačený ale ZKAPALNĚNÝ, LPG = Liquid Petroleum Gas, liquid = kapalný. Stlačený je zemní plyn, CNG = Compressed Natural Gas.

Nechtěla by autorevue.cz zaměstnat nebo vyměnit korektora technických výrazů?

Odpovědět  |   | 
Borcovan Jan  |  25. 08. 2007 11:55

Za obě dvě skutečnosti se omlouvám a jsou to překlepy, které po sobě můžete přečíst třeba desetkrát a stejně vám nedojde, že je to hloupost. Děkuji

Odpovědět  |   | 
Francis  |  25. 08. 2007 13:28

Omluva se přijímá. Nicméně, nestálo by za zamyšlení nechat ještě před vydáním číst články někomu jinému? Samokontrola je ošidná, něco jako profesionální slepota, člověk "z venku" odhalí chyby efektivněji. Asi proto mívají redakce technické korektory, softwarové firmy betatestery a automobilky zkušební piloty. Nevím, zda se to sem hodí, ale můžete to brát jako nabídku spolupráce

Odpovědět  |   | 
Borcovan Jan  |  25. 08. 2007 19:19

Bohužel toto já neovlivním, jedině že bych vám posílal své články před vydaním...

Odpovědět  |   | 
http://www.autogas-lpg.cz  |  25. 08. 2007 11:55

http://www.autogas-lpg.cz

Odpovědět  |   | 
Honza  |  27. 08. 2007 22:50

Mám individuálku z USA - Chrysler 300C s 3,5 l 6V motorem, LPG přímovstřik, nádrž místo rezervy 60 l, spotřeba i výkon nerozeznatelný od provozu na benzín. Při dálničních 130 s tempomatem se drží průměrná spotřeba na 9,5 benzínu nebo 10 plynu, město 12,5 benzín, 13 plyn. Cena instalace se vším všudy 46 tis. Přepočítané náklady na 100km na plyn se rovnají autu se spotřebou 5 - 6 l benzínu. Ročně najezdím cca 15 tis. km, kdy dálnice zabere 95 %, město 5 %. Ve městě používám manželčinu Kiu Picanto 1,0 nebo skútr nebo v případě vyjímečných cest do úplného centra MHD

Odpovědět  |   | 
Honza  |  27. 08. 2007 23:09

Jo a žádné trable s olejem, standartní výměna po 12 - 13 tis., žádné trable se svíčkama atd. Jen větší první investice na instalaci, ale vzhledem k pořizovací ceně dovozu i se všemi polatky ve vztahu ke stejnému typu prodávanému v ČR jsem stále 120 tis. v plusu.

Odpovědět  |   | 
Jirka  |  28. 08. 2007 18:48

Kolegové "plynaři",poradí mi někdo? Měl jsem 10let Škodovku 136 GL s plynem(BRC) a neměl žádné prpblémy,startovala na plyn do-10 st. Loni jsem si koupil(jelikž nemám prachy)karburátoroveho Favorita a nechal do něj namontovat LPG (LOVTEC).Jenže on mi při míň jak+15st.sice dobře chytá,ale neudrží se v otáčkách.Respektive naskočí do vysokých otáček ale jakmile sešlápnu plyn a automat.sytič povolí "o zoubek",motor má tendenci zhasnout a musím přišlapávat plyn dokud se trochu neohřeje. Přitom na benzín je všecko v pododě jak má být. Nevíte kde hledat chybu? Už jsem vyzkoušel bohatost (na karbecu i na výparníku),elektriku-svíčky,kabely,předstih atd. Za případnou radu dík,pokud nebude jako dnes v jednom servisu-"zítra ráno nám to sem dejte a odpoledne si přijeďte s dvěma tisici"

Odpovědět  |   | 
Honza  |  29. 08. 2007 00:52

Auto nezlobí, nevím, kdo ti nakukal, že je to chyba. Správně má auto VŽDY startovat pouze na benzín a teprve při ohřátí motoru na cca 55 - 60 st. se přepnout na plyn. U karburátorových vozidel (vlastně všech s nepřímým vstřikem plynu) to platí dvojnásob. A je jedno,jestli je venku -20 nebo + 40.Jediný rozdíl je v rychlosti ohřevu motoru,takže při zimní zastávkové jízdě se jezdí více na benzín.To,že ti kdysi cosi startovalo rovnou na plyn, ber jako špatné nastavení, které fugovalo jen zázrakem.

Odpovědět  |   | 
bleble  |  29. 08. 2007 13:59

Kravina, auto na lpg startuje u nasavaneho systemu, jen hur nez na benzin, takze je tento postup nevhodny. Mam temer deset let stary system BRC, ktery zhruba po 5 vterinach automaticky prepne z benzinu na LPG a no problem. Predtim jsem mel hypermoder predrazenou sekvenci a ta opravdu cekala az se motor ohreje, coz pro kratke popojizdeni po meste obzvlaste v zime bylo naprosto k nicemu, nemluve o nespolehlivosti a zastavbe tohoto moderniho reseni. Pouceni pro mne, kdyz plyn tak stary nasavany system degradujici vstrikovani na karburator-jednoduche a spolehlive.

Odpovědět  |   | 
Jirka  |  29. 08. 2007 18:11

Ano, v tomhle s Tebou souhlasím-jednoduché a spolehlivé. O trojnásobné pořizovací ceně systémů do stříkaček ani nemluvě. Proto jsem vzal Fáčko karburátorový.Jenže takových aut už moc není.Na Škodovce jsem měl manuální přepínač benzín-plyn s nulovou mezipolohou stejně jako tady a problém nebyl.Samozřejmě když bylo venku pod nulou startoval jsem převážně na benzín aby nezamrznul výparník a nežralo to víc než má.To co říká Honza je pouze "papírový předpis". Myslím že startovat na benzín když je venku 30st. ve stínu je blbost.Jsem přesvedčen že od jara do podzimu stačí "propláchnout trubky" benzínem jednou za týden.Tak jsem to léta dělal a neměl jsem problém.
Myslíš tedy že je to nastavením? Dobře, ale nastavením čeho konkrétně?

Odpovědět  |   | 
Dusan  |  31. 08. 2007 09:05

Jasne pokud chces plyn do Facka tak muzes koupit cokoliv, ale do modernich aut ma smysl davat pouze sekvence.

Odpovědět  |   | 
Libor  |  08. 03. 2008 16:30

Chci se preptat, to po 5 vterinach spalis vsechen benzin v karburatoru, ze do toho poustis plyn ???

Odpovědět  |   | 
Jozef  |  29. 08. 2007 23:33

na forestri 2004 som najazdil s plynom cca 30000km, naklady asi 1000Sk za filtre a prehliadku.
Ale do budúcnosti mam obavy o motor,ventily. Môžem ovplyvniť ich životnosť?

Odpovědět  |   | 
Richard  |  31. 08. 2007 13:30

Můj otec plyn montuje. Je pracuje pro tuzemského výrobce zařízené Lovtec a Lovato a ceny co se tu uvádí u některých přestaveb jsou trošku nadsazené. v rámci několika tisíc směrem dolů. Plyn je velmi užitečný, s ním už jezdím více jak 15let a nikdy jsem neměl problém s tím že by motor nějak extréme trpěl. Filtry má vlastní které se pravidělně čistí a vyměnují. Nejsou to žádné velké náklady. Provoz je ekologický protože při spálení propanu-butanu vzniká voda, a také když odjíždíte od čerpačky tak víte že jsme nenechali 2tisíce za nádrž benzínu, ale třeba jen 600 za plnou nadrž plynu. Potom už se jezdí jinak. A také když si to vemete z jiné stránky prodlužuje se váš dojezd. Jakmile vyjedete nádrž plynu tak máte ješte benzín.
Výkon vašeho auta nijak nekoliduje pokud vaše auto má dostačující výkon.(od 50hp) to je výkon od kterého jsem nepoznal rozdíl od benzínu a plynu. Jistě že když dáte do škodovky 120ky plyn tak bude zdechlejší ale to je tím že je to staré auto. Když to dáte do takového Forestra a nebo Audi tak vubec nepoznáte že jedete na plyn. Stejnej tah atd... Sice je pravda že se mírně zvýší spotřeba ale to je tím že plyn má kratší dobu hoření než benzín. Zvýší se tak o 10-15% ale furt se oplatí provoz. Plyn má mnohem vyšší oktanové číslo než benzín.

Odpovědět  |   | 
Karel  |  15. 11. 2007 23:38

ví si někdo rady???Mám auto 5 let předělané na plyn!!Poslední dva roky me vůbec nechce jet na benzín, cuká, dusí se atd..Vstřiky to nejsou!!Všichni mi radí jezdit více na benzín, ale to už fakt nejde, potřebuju se rychle přemisťovat a ne neustále cukat!!Díky

Odpovědět  |   | 
dushko  |  26. 01. 2008 01:10

už si mal byť v servise! Bude to asi palivové čerpadlo(benzínu)...?!
Ale ak sa na to pýtaš práve tu, tak si to určite nevieš opraviť a vtom prípade servis, čo najskôr!

Odpovědět  |   | 
Lnemar  |  22. 02. 2008 18:37

Měl jsem podobný problém u Berlinga 1,4i LPG- vadná váha vzduchu. Po výměně za cca 3kkč OK.

Odpovědět  |   | 
lančár  |  28. 12. 2007 20:56

V RENAULTU KANGOO mám systém LPG, zdá se, že je přímo od výrobce. V článku se píše, že renault montuje do svých výrobků pouze CNG. Tak jak to vlastně je?

Po přečtení diskuze jsem zjistil, že měření množství paliva v mém kangu, ať už benzínu nebo plynu pomoci jediného přepínatelného palivoměru je zcela vyjímečné. Jinak se měří zřejmě jen pomoci kontrolky a to ještě nepřesně.

Studený motor startuje automaticky na benzín a po ujetí 200 m přepne automaticky na plyn .

Ví někdo jestli vůbec nastartuji na plyn po dojití benzínu? , Mám dojem, že startovací dávka benzínu je u kanga nepřekonatelnou nutností - výzkum dělat nebudu.

Odpovědět  |   | 
dushko  |  26. 01. 2008 01:14

Ještě malá oprava pro všechny:
Cena je za kilogram(kg) stejně jako max. kapacita nádrží je v kg nikoli v l!(kdyžtak objem telesa nádrže může být v l)

Odpovědět  |   | 
káder ernest  |  21. 05. 2008 19:55

je možné upravit benzínový agregát na výrobu elektrického proudu s motorem 4-takt na pohon místo benzínu na LPG

Odpovědět  |   | 
Slávek  |  14. 06. 2008 18:03

Samozrejme. Ale CNG bude vhodnejsi. Ja osobne ale vzhledem k dlouhodobejsim perspektivam bych se zrejme pokusil v tomto pripade o reinkarnaci drevoplynu (to jako bez ironie). Obycejna zpetna vazba pres lambda cidlo (ktere ted stoji kolem 1500Kc, ale za valky jaksi jeste neexistovalo) na regulaci sytosti smesi a je po problemech. Pokud si z tim chcete hrat, vykresy ,,gazogeneratoru" na pozadani zaslu. A pokud se vam do toho nechce, tak si muzete v klidu pockat, nez to zrealizuju ja, uz o tom premejslim delsi dobu. Zaverem jako cteni na dobrou noc bych doporucil www.ukrus.cz/lpg.htm

Odpovědět  |   | 
Boro  |  03. 08. 2008 00:09

Pozorně jsem přečetl všechny příspěvky- mám sice v hlavě trošku hokej, ale mám už jakeš takeš představu co mohu očekávat od LPG. Ženuška mi za vzorné chování koupila VW Touarega- třílitr, benzín- krásné vozítko, ale u pumpy mi už dávají různé věrnostní kartičky, neb tam jezdím až příliš často / spotřeba cca 14- 17 lna 100km /Podle vašich názorů a zkušeností budu opravdu vážně přemýšlet o tom, že do mazlíka asi LPG prsknu. Sice to asi bude jediný Touareg široko daleko-ale co...
mějte se fajn a ještě jednou díky !!!

Odpovědět  |   | 
Petr  |  28. 04. 2009 13:21

Jak tady autor v článku píše, že není možné se do Velké Británie dostat autem s LPG není pravda. Přes tunel La Manche se tam nedostanete, ale trajektem není problém. Nevím jak všechny přepravní společnosti, ale společnost Norfolk Line Vás klidně s LPG vezme na palubu.... Jen mají omezenou kapacitu pro vozidla s LPG.

Odpovědět  |   | 
strakonak  |  28. 05. 2009 18:28

rozhodne ne. Lidi nenechte se zmast 50 % usporou a podobnymi nesmysly. Ja to mel ve stare 120 tam to mozna tak fungovalo, ale novych aut strikacek tomu tak rozhodne neni. Montaz do takoveho auta byl muj nejvetsi omyl, taky to slo rychle pryc. Je to shit. Cenove mne to vychazelo o 10-20 haleru na km levneji u objemu 1.6. Pokud to snad nekdo z vas zvazuje doporucuji si do smlouvy zanest ty reci o usporach. Rozhodne nemohu doporucit fa. Autogaz ve Strakonicich, bohuzel velke sliby, ale nakonec velke chyby. Jak rikam zanest do smlouvy budete videt jak se budou kroutit. Co je psano to je dano. Zdravim

Odpovědět  |   | 
pupan  |  07. 05. 2013 14:23

Tak jak tady čtu ty Vaše úvahy o LPG,přidal bych s dovolením taky něco k zamyšlení.To,že někdo propaguje,že se na LPG jezdí za polovinu,je velká blbost.Měl jsem 4auta na LPG,se systémem přidávání plynu do vzduchu i se vstřikováním plynu.Takže do ceny si mimo revizí a emisí navíc pro LPG připočítejte: dřívější výměnu m.oleje,navíc v lepší viskozitě,protože plyn nemaže/nebo druhou variantu-přimazávání ventilů FreshLube za 1500kč či jen 500 za olej ročně/,riskuje se velmi časté propálení ventilů.Jiné svíčky na LPG,protože ve válcích je o 100 st.vyšší teplota,dřívější odchod katalyzáítoru a výfuku jako celku,odchod zadních tlumičů díky stálému zatížení nádrží,a to mě zatím nic dál nenapadá...Prostě úspora je ne 50%,ale 10-20%.Navíc je vnitřní prostor stále omezen rezervním kolem.Tak asi takhle:pokud mám vůz starý do 5let,investice cca 28000Kč se vyplatí.Pokud koupím starší vůz s LPG,musím počítat,že předešlý majitel byl šetřílek,tedy neudělal např. ani rozvody v motoru.Tyto sice s plynem nesouvisí,ale 1x se mi 16V motor potkal=zážitek na celý život...Ovšem počítat s výměnou zadních nefunkčních tlumičů,výfukem,olejem i svíčkami musím.Tak se chlapi zamyslete,jestli se vám to vyplatí.Čauky.

Odpovědět  |   | 
poop  |  21. 05. 2013 14:13

Dobrý den, co říkáte na tuto nabídku? http://www.aktualnivozy.cz/osobni/renault-2-0i-lpg-d... ...

Odpovědět  |   | 
Karel  |  11. 01. 2016 12:46

Já mám již několikáté auto na LPG a jsem spokojen, jezdím až polovinu levněji což je super. Až si budu kupovat další auto, tak už jedině s možností na přestavbu LPG. V minulosti jsem měl problémy, ale to bylo díky nekvalitnímu zařízení Lovato. V současnosti mám ve svém vozidle zařízení Stag a jsem maximálně spokojený.

Odpovědět  |   | 
Vlasta  |  26. 01. 2016 23:23

Mám druhé auto na LPG. Octavia 1.6, toroidní nádrž v rezervě a sekv. vstřik LPG zn. Prins. Auto jsem koupil jako dovezené a systém LPG už byl namontován, dodatečně po 4 letech ještě v Německu. Spotřeba mi při provozu pouze na LPG vychází cca 8 - 9 kg v létě, 10- 12 kg v zimě. Tedy dlouhodobá kombinovaná celoroční kalkulace spotřeby mi vychází do 2,-Kč/km./ třetinu km z toho jedu pouze na benzín /. Nedoporučuji těm, kteří jezdí krátké trasy a to ještě v zimě, tam se ani nestačí přepnout LPG a více jezdíte pouze na benzín. Na ohřátí motoru v zimě nutno jet na benzín cca 3 - 4 km, v létě do 2 km, pak se aut. přepne na LPG. Ostatní náklady nepovažuji za nějak nákladné oproti benzínu. Tedy vícenáklady na mých ujetých 70 tisících km byly 3 x 2 filtry a seřízení, 1x vyčištění a membrány, 2 x spec. svíčky Bosch a 5 litrů náplň do FlashLube na mazání ventilů, 3 x příplatek za měření emisí - tedy celkem cca 10 tisíc Kč navíc. Žádné negativní zkušenosti s provozem na LPG nemám / až na ty garáže v obchoďákách /, v kufru rezervu nevozím - pouze sadu pro lepení s malým kompresůrkem, ale ještě jsem nepotřeboval. Doporučení - pokud jezdíte delší trasy, tak určitě doporučuji. Celkové náklady vás příjdou asi jako u nafty, ale pozor na kvalitu nafty v Česku. S kvalitou LPG jsem problém neměl, max. v kolísavé spotřebě dle poměru propan/butan.

Odpovědět  |   | 
Robin Hudeček  |  27. 09. 2016 13:14

Podle mého záleží především na nájezdu. Pokud někdo jede dvakrát týdně do Kauflandu, tak je pro něj přestavba na LPG asi zbytečná a investice se vrátí pozdě, pokud vůbec. Ale už při nějakém normálním nájezdu (cesta z práce do práce) to je podle mě velká výhoda. Já si například udělal tuto přestavbu: http://www.levnelpg.cz/systemy-lpg/... na Fabiu II 1.2. Cena byla do dvaceti tisíc, nic neodcházelo, jak někteří píší. A ta částka se mi vrátila už za půl roku. Při současných cenách a spotřebě 8l plynu na 100km. Takže podle mého záleží na nájezdu, ale obecně bych doporučil...

Odpovědět  |   | 
Honza Loukota  |  29. 11. 2016 11:10

Za mně se vyplatí! Počítal jsem to zpětně a při svém nájezdu jsem měl investici zpět dřív, než za rok. Cesta je také pořídit si diesel, ale já jsem od podstaty proti tomu jezdit v traktoru. Miluju svoji 300koňovou krásku s kultivovaných chodem a aktuálně spotřebou srovnatelou s dvoulitrovým koncernovým dieselem. Přestavbu na LPG mi dělal kamarád z automotokout.cz , tak pokud se do ní budete chtít pustit a případně domluvit lepší cenu, tak mi písněte na mail :)

Odpovědět  |   | 
Petr  |  23. 09. 2017 23:19

Mnoho firem tluče do hlav výhodnost LPG ale nikdo již neříká, že LPG zničí docela spolehlivě keramický katalyzátor. O aut po r. 2005 se začaly montovat 2 katalyzátory.Předkatalyzátor do svodů a další za zadní lambdou. U originálu je cena u korejských aut po 30000 Kč za kus !!!
Kromě toho 16 ventilové hlavy mají malé talířky ventilů a při hoření LPG je zvýšena teplota při spalování. Neodchází tedy sedla ventilů ale propalují se plošky ventilů.

Odpovědět  |   | 
T  |  18. 01. 2019 11:25

Já bych do LPG už znovu nešel. Je to zrůdnost, auto rozvrtají, pořád to uchází, nikdo si s tím neví rady, prý špatný plyn, díky tomu se to pořád musí nějak čistit a opravovat. Ve výsledku vyhozené peníze. To co ušetřím na palivu zaplatím na servisu LPG zařízení. Mám to nové, 1,5 roku a už to je po 3 větších opravách a prý se s tím nedá nic dělat, prý je normální, že si to občas trochu "odsyčí". Montovala mě to firma na doporučení, že prý to dělají dobře. Pak chápu, že se s tím nesmí do garáží, kdyby to dovolili, tak jsou výbuchy ne denním pořádku.LPG = HNUS!!!

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků

Nejčtenější články

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. Luxus za pakatel si budete moci i půjčit

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. L…

Bezdrátové nabíjení telefonu, automatická klimatizace, LED světlomety, elektricky nastavitelná sedadla a armáda USB portů. S tím vším dorazí Lynk & Co do Evropy.

8.  10.  2019 | | 66 N/A
Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konkurenty potrápí cenou i kufrem

Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konk…

Konkurent Škody Karoq se nyní již oficiálně pohybuje po našem území. Své konkurenty trápí i nízkou cenou.

11.  10.  2019 | | 68 N/A
Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v historii. Scala by se měla ještě učit

Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v histo…

Někteří lidé neprahnou po výbavě, ale chtějí prostě jenom obyčejné auto za skvělé peníze. Řada značek to dnes nechce chápat. Hyundai mezi ně ale nepatří.

4.  10.  2019 | | 255 N/A
Čekání na novou Octavii se nemusí vyplatit. Ještě dlouho vám nenabídne vše

Čekání na novou Octavii se nemusí vyplatit.…

Nová generace Škody Octavia klepe na dveře. Ale teď už doopravdy. Testovacích prototypů se na cestách hemží spousta, věřit se jim ale nedá prakticky v ničem.

22.  9.  2019 | | 74 N/A
Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu v podstatě nemá konkurenci

Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu …

Tesla Model 3 by měla k prvním českým zákazníkům dorazit na začátku příštího roku. Elektromobil s obdobnými parametry za tyto peníze tu zatím nemáme.

3.  10.  2019 | | 147 N/A