LPG má stále smysl. Přehled aut s tímto pohonem, a proč je chtít

25 komentářů

msot
19. května • 13:08

LPG není pro vozidla směs 50% propanu a 50% butanu!!! Butanu je daleko méně i v létě, natož v zimě (10%). Který jouda to psal!!!

jmeno
16. května • 7:12

Kdyz se podivam do statistik, kdo prodava auta s LPG... nezapomneli jste na Opel?

VIR
16. května • 14:16

Jo, ale ten si nezaplatil tuto reklamu tak proto tu neni

komik
15. května • 21:47

Hlavni "problem" lpg je.ze se jedna o ropne palivo. A byrokrati z EU se snazi snizovat zavislost na rope. Proto se treba primichava repka do paliv atd. A v nekterych zemich ta neni lpg povazovano za "ciste" palivo. Treba na lpg nelze cerpat EU dotace-na cng cerpacky, autobusy... jde. U nas je lpg i cng zvyhodneno tim, ze za tato auta neplati firmy spotrebni dan, coz Vam za zivotnost vozu zaplati prestavbu. Cng se vyplati jen vetsim firmam s vlastni cerpackou kde vyjde o 30% levneji nez na benzince.

E15
16. května • 13:54

ne spotřební, ale silniční ;-)

Zelí
16. května • 7:37

LPG se dnes z větší části vyrábí rafinací z těženého zemního plynu. Je to tedy stejně ekologické palivo jako CNG.

Honza
15. května • 14:19

Ok, zeptam se jako laik, v cem je teda nevyhoda LPG vuci CNG (krome toho ze by se nemelo do podzemnich garazi)?
Nakladove je vyhodnejsi LPG a benzinka na kazdem rohu, ne?Ještě druhy dotaz, u Sandera s CNG je pry problém s mazanim a provozem ciste na CNG (tvdi v autosalonu) a ze je lepsi si nechat plyn domontovat dodatecne. Je to pravda??

eFeFeF
28. října • 2:05

...kde a kedy si videl Sandero na CNG?!

Radim
15. května • 18:06

LPG je podle mě zatím výhodnější, má levnější přestavbu o ca.:60%, kromě Rakouska je po celé evropě spousta čerpacích stanic(v rakousku méně a lpg je dražší), zůstává ti celá nádrž benzinu takže v případě potřeby delší dojezd, na běžnou nádrž lpg máš větší dojezd (já s Dacii Lodgy ca.: 550km)než na běžnou CNG (služební Octavia III ca.: 320km.) Nádrž na lpg má životnost jen 10 let ale zase stojí jen ca 4-6 tisíc. Celkově levnější servis oproti CNG...a do garáže nesmíš ani s jedním..mě teď žere Lodgy ca.: 9 litrů lpg takže při současné ceně ca.: 1,25 kč/km..

Petr
15. května • 15:34

LPG vs CNG:
Zkapalněný ropný plyn (LPG) znamená nižší vstupní investici při přestavbě vozidla a aktuálně má hustší síť čerpacích stanic.
​Stlačený zemní plyn (CNG) je provozně úspornější a jakostně spolehlivější.
V případě CNG je životnost plynového systému a lahví uvnitř vozidla 20 let, v případě LPG pouze 10 let.
Při spalování CNG oproti benzinu nebo naftě vzniká méně škodlivin: Emise CO jsou nižší asi o 90 procent, emise CO2 poklesly o 30 procent a o 45 procent se snížilo i množství emitovaných volných uhlovodíků (HC). Také emise oxidů dusíku, který je hlavní příčinou zvětšování tzv. ozonové díry, jsou nižší asi o 90 procent!
LPG hoří ekologičtěji než benzín. Ve výfukových plynech složky NOx představují pouze 20% oproti benzínu, CO2 je nižší o 15% a nespálené HC představují zhruba polovinu jako při provozu na benzín. Hodnoty CO lze považovat za nulové . Přitom zplodiny LPG, s přijatelnějším chemickým složením jsou snadněji odbouratelné i při nižší teplotě katalyzátoru. Tím pádem je katalyzátor zatěžován méně.
Podle některých zdrojů (nemůžu najít) má LPG sice nižší emise CO a CO2, ale vyšší NOx. Jinde zase tvrdí, že to je jen nekvalitním palivem a/nebo kašláním na pravidelný seřizení.Zdroje
https://www.eon.cz/radce/alternativni-doprav... ...
http://www.lpg-bavorovice.cz/lpg-ekologie/...

Zelí
16. května • 17:03

CNG je stlačeno asi na 350atm, takže sedíte na nebezpečné tlakové lahvi. Viděl jsem nějaké fotky explodovaných auz s cng a myslím, že bych to nechtěl zažít. Šance na přežití velmi malá.
Tlak v nádrži na LPG je řádově nižší , nádrž je rozměrově menší, navíc je to desítky let ověřený systém...
Nedávno v brně začal unikat CNG ze zaparkovaného auta a hasiči evakuovali celou ulici.
Takže s cng bych zájemcům doporučoval obezřetnost.
Samozřejmě manažeři fleetových flotil do toho půjdou po hlavě, ušetří za PHM a riziko jde na drobné referenty. Manažer si pojede v naftě.

Pavel
17. května • 9:36

To je hlavní důvod proč se CNG ve světě rozšířilo u autobusů, kde jsou tlakové nádoby na střeše a výbuch nehrozí. Může ovšem dojít k únikům u ventilu a lehký methan uniká do ovzduší. Pokud je tlaková nádrž umístěna v kufru nebo podlaze vytváří se výbušná směs (5-15% koncentrace) uvnitř vozu a expoloze je reálná. Úředně stanovená doba výměny nádrží nemá nic společného s životností. LPG nádrže s maximem 10 bar jsou podstatně méně namáhané jak CNG s min. tlakem 200 bar. U LPG se spíše jedná o provenci kvůli korozi.

Moik
15. května • 15:28

Focus na LPG jezdil za 7 "litrů" plynu, Octavia jezdí za 4kg CNG. CNG stojí 24,9 a LPG 11,5. Přestavba LPG je za polovinu přestavby CNG, opravy za třetinu.Spíš nechápu, proč je lpg na ústupu - asi přímovstřikové motory s turbem?

Marek Diml
15. května • 15:36

Je to tak, když se podíváš na seznam vozidel, které jednotliví výrobci (LPG) systémů předělávají, s přímým vstřikem je jen hrstka motorů a přestavby jsou velmi drahé a většina vyžaduje přívstřik benzínu, takže jedeš na 80% LPG a do toho se permanentně vstřikuje 20% benzínu.

Q
15. května • 19:10

Přesně tak. Přímovstřikové motory znamenají víceméně konec přestaveb na LPG. A jelikož z výroby skoro žádná LPG auta nejsou, LPG nečeká dobrá budoucnost.

robin hůd
17. dubna • 12:36

To si zase nemyslím já. Moderní přestavby třeba: http://www.levnelpg.cz/systemy-lpg/lpg-magic-g4/... stojí již relativně pár korun a slouží dlouhé roky. myslím že právě tohle má budoucnost.

Antiautomat
15. května • 20:43

...tak nejak si ten biznis k.rva poistit musime, ze.

Echt
15. května • 8:40

Kdysi jsem měl auto na LPG a tak jsem i přes odpor ke komentované galerii prošel tuto zhovadilost s očekáváním co se dovím. A světe div se, velké kulové. Už to tu zrušte nebo někomu prodejte, jste jen k smíchu redakce! PS: v té vaší super komentované galerii máte hrubku!

Hartge
15. května • 20:28

Echte, už to prodali, je to pod jedněmi z největších zoufalců, auto.cz, proto to vypadá jak to vypadá, k tomu si do partičky přibrali snad největšího autonovinářského debila, vyhozeného z Aktuálně, Pacáka, svůj ke svému

Milan (nejsem autor)
15. května • 9:22

A co ses tady chtěl dozvědět? Ty neumíš číst nadpis?! Tohle není článek o výhodách-nevýhodách plynu,ale o PŘEHLEDU AUT NA LPG přímo z výroby...

Echt
15. května • 9:51

Ty jsi asi nečetl zase nic jiného než nadpis, tohle by sesmolilo i pětileté děcko po pár minutách na internetu. Udělat ctrl+c a pak ctrl+v a postahovat pár obrázků je opravdu novinařina...Autor tvrdí, že LPG má stále smysl. Dozvěděl ses proč? Kromě pár otřepaných frází, že má menší tlak v nádrži než CNG? Je to ubohost takový článek.....

Echt
15. května • 9:53

A to jsem autorovi smekl poklonu, když jsem se o jeho výtvoru vyjádřil jako o článku.......

Milan (nejsem autor)
15. května • 11:50

Čtu nadpis a pokud mě to zajímá tak si přečtu i článek. Tebe to podle komentáře dál nezajímalo, protože auto s plynem už si měl. Ale já se taky nesnažím najít gramatickou chybu,ale vnímám spíše obsah. Ne jako ty. Miluju tyhle rádoby neomylný kantory.
Samozřejmě, že by se dalo polemizovat o novinařině na internetu. Stejně jako o tom, že by to měli mít bez chyb. A o tom kolik to dalo a nedalo práce je věc už jiná...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Echt
15. května • 15:31

To jsi můj příspěvek velmi špatně pochopil."Kdysi jsem měl auto na LPG a tak jsem i přes odpor ke komentované galerii prošel tuto zhovadilost s očekáváním co se dovím."Podle mého komentáře mě to naopak zajímalo, i když neholduji komentované galerii. A nemusím hledat chyby, ale když někdo napíše v "lahvých" tak to prostě bouchne do oka a kdyby si to po sobě pan novinář přečetl, tak to tam nemůže nechat... Nejsem žádný mistr gramatik, taky dělám chyby, hlavně jsem slabý na čárky ve větách :-), ale neživím se tím a koukni, ta chyba tam stále je, to taky vypovídá o ledasčem.

Kankunen
15. května • 8:28

Ještě tady sem tam vlezu, ale jsem už dostatečně znechucený, abych tuto stránku úplně vynechal. Stejně nechápu sponzora, že počet otevření nedělí podle rozsekání článku.

Doporučujeme

Články odjinud