LPG není pro vozidla směs 50% propanu a 50% butanu!!! Butanu je daleko méně i v létě, natož v zimě (10%). Který jouda to psal!!!
Kdyz se podivam do statistik, kdo prodava auta s LPG... nezapomneli jste na Opel?
Jo, ale ten si nezaplatil tuto reklamu tak proto tu neni
Hlavni "problem" lpg je.ze se jedna o ropne palivo. A byrokrati z EU se snazi snizovat zavislost na rope. Proto se treba primichava repka do paliv atd. A v nekterych zemich ta neni lpg povazovano za "ciste" palivo. Treba na lpg nelze cerpat EU dotace-na cng cerpacky, autobusy... jde. U nas je lpg i cng zvyhodneno tim, ze za tato auta neplati firmy spotrebni dan, coz Vam za zivotnost vozu zaplati prestavbu. Cng se vyplati jen vetsim firmam s vlastni cerpackou kde vyjde o 30% levneji nez na benzince.
ne spotřební, ale silniční ;-)
LPG se dnes z větší části vyrábí rafinací z těženého zemního plynu. Je to tedy stejně ekologické palivo jako CNG.
Ok, zeptam se jako laik, v cem je teda nevyhoda LPG vuci CNG (krome toho ze by se nemelo do podzemnich garazi)?Nakladove je vyhodnejsi LPG a benzinka na kazdem rohu, ne?Ještě druhy dotaz, u Sandera s CNG je pry problém s mazanim a provozem ciste na CNG (tvdi v autosalonu) a ze je lepsi si nechat plyn domontovat dodatecne. Je to pravda??
...kde a kedy si videl Sandero na CNG?!
LPG je podle mě zatím výhodnější, má levnější přestavbu o ca.:60%, kromě Rakouska je po celé evropě spousta čerpacích stanic(v rakousku méně a lpg je dražší), zůstává ti celá nádrž benzinu takže v případě potřeby delší dojezd, na běžnou nádrž lpg máš větší dojezd (já s Dacii Lodgy ca.: 550km)než na běžnou CNG (služební Octavia III ca.: 320km.) Nádrž na lpg má životnost jen 10 let ale zase stojí jen ca 4-6 tisíc. Celkově levnější servis oproti CNG...a do garáže nesmíš ani s jedním..mě teď žere Lodgy ca.: 9 litrů lpg takže při současné ceně ca.: 1,25 kč/km..
LPG vs CNG:Zkapalněný ropný plyn (LPG) znamená nižší vstupní investici při přestavbě vozidla a aktuálně má hustší síť čerpacích stanic.Stlačený zemní plyn (CNG) je provozně úspornější a jakostně spolehlivější.V případě CNG je životnost plynového systému a lahví uvnitř vozidla 20 let, v případě LPG pouze 10 let.Při spalování CNG oproti benzinu nebo naftě vzniká méně škodlivin: Emise CO jsou nižší asi o 90 procent, emise CO2 poklesly o 30 procent a o 45 procent se snížilo i množství emitovaných volných uhlovodíků (HC). Také emise oxidů dusíku, který je hlavní příčinou zvětšování tzv. ozonové díry, jsou nižší asi o 90 procent!LPG hoří ekologičtěji než benzín. Ve výfukových plynech složky NOx představují pouze 20% oproti benzínu, CO2 je nižší o 15% a nespálené HC představují zhruba polovinu jako při provozu na benzín. Hodnoty CO lze považovat za nulové . Přitom zplodiny LPG, s přijatelnějším chemickým složením jsou snadněji odbouratelné i při nižší teplotě katalyzátoru. Tím pádem je katalyzátor zatěžován méně.Podle některých zdrojů (nemůžu najít) má LPG sice nižší emise CO a CO2, ale vyšší NOx. Jinde zase tvrdí, že to je jen nekvalitním palivem a/nebo kašláním na pravidelný seřizení.Zdroje https://www.eon.cz/radce/alternativni-doprav... ... http://www.lpg-bavorovice.cz/lpg-ekologie/...
CNG je stlačeno asi na 350atm, takže sedíte na nebezpečné tlakové lahvi. Viděl jsem nějaké fotky explodovaných auz s cng a myslím, že bych to nechtěl zažít. Šance na přežití velmi malá.Tlak v nádrži na LPG je řádově nižší , nádrž je rozměrově menší, navíc je to desítky let ověřený systém...Nedávno v brně začal unikat CNG ze zaparkovaného auta a hasiči evakuovali celou ulici.Takže s cng bych zájemcům doporučoval obezřetnost.Samozřejmě manažeři fleetových flotil do toho půjdou po hlavě, ušetří za PHM a riziko jde na drobné referenty. Manažer si pojede v naftě.
To je hlavní důvod proč se CNG ve světě rozšířilo u autobusů, kde jsou tlakové nádoby na střeše a výbuch nehrozí. Může ovšem dojít k únikům u ventilu a lehký methan uniká do ovzduší. Pokud je tlaková nádrž umístěna v kufru nebo podlaze vytváří se výbušná směs (5-15% koncentrace) uvnitř vozu a expoloze je reálná. Úředně stanovená doba výměny nádrží nemá nic společného s životností. LPG nádrže s maximem 10 bar jsou podstatně méně namáhané jak CNG s min. tlakem 200 bar. U LPG se spíše jedná o provenci kvůli korozi.
Focus na LPG jezdil za 7 "litrů" plynu, Octavia jezdí za 4kg CNG. CNG stojí 24,9 a LPG 11,5. Přestavba LPG je za polovinu přestavby CNG, opravy za třetinu.Spíš nechápu, proč je lpg na ústupu - asi přímovstřikové motory s turbem?
Je to tak, když se podíváš na seznam vozidel, které jednotliví výrobci (LPG) systémů předělávají, s přímým vstřikem je jen hrstka motorů a přestavby jsou velmi drahé a většina vyžaduje přívstřik benzínu, takže jedeš na 80% LPG a do toho se permanentně vstřikuje 20% benzínu.
Přesně tak. Přímovstřikové motory znamenají víceméně konec přestaveb na LPG. A jelikož z výroby skoro žádná LPG auta nejsou, LPG nečeká dobrá budoucnost.
To si zase nemyslím já. Moderní přestavby třeba: http://www.levnelpg.cz/systemy-lpg/lpg-magic-g4/... stojí již relativně pár korun a slouží dlouhé roky. myslím že právě tohle má budoucnost.
...tak nejak si ten biznis k.rva poistit musime, ze.
Kdysi jsem měl auto na LPG a tak jsem i přes odpor ke komentované galerii prošel tuto zhovadilost s očekáváním co se dovím. A světe div se, velké kulové. Už to tu zrušte nebo někomu prodejte, jste jen k smíchu redakce! PS: v té vaší super komentované galerii máte hrubku!
Echte, už to prodali, je to pod jedněmi z největších zoufalců, auto.cz, proto to vypadá jak to vypadá, k tomu si do partičky přibrali snad největšího autonovinářského debila, vyhozeného z Aktuálně, Pacáka, svůj ke svému
A co ses tady chtěl dozvědět? Ty neumíš číst nadpis?! Tohle není článek o výhodách-nevýhodách plynu,ale o PŘEHLEDU AUT NA LPG přímo z výroby...
Ty jsi asi nečetl zase nic jiného než nadpis, tohle by sesmolilo i pětileté děcko po pár minutách na internetu. Udělat ctrl+c a pak ctrl+v a postahovat pár obrázků je opravdu novinařina...Autor tvrdí, že LPG má stále smysl. Dozvěděl ses proč? Kromě pár otřepaných frází, že má menší tlak v nádrži než CNG? Je to ubohost takový článek.....
A to jsem autorovi smekl poklonu, když jsem se o jeho výtvoru vyjádřil jako o článku.......
Čtu nadpis a pokud mě to zajímá tak si přečtu i článek. Tebe to podle komentáře dál nezajímalo, protože auto s plynem už si měl. Ale já se taky nesnažím najít gramatickou chybu,ale vnímám spíše obsah. Ne jako ty. Miluju tyhle rádoby neomylný kantory. Samozřejmě, že by se dalo polemizovat o novinařině na internetu. Stejně jako o tom, že by to měli mít bez chyb. A o tom kolik to dalo a nedalo práce je věc už jiná...
To jsi můj příspěvek velmi špatně pochopil."Kdysi jsem měl auto na LPG a tak jsem i přes odpor ke komentované galerii prošel tuto zhovadilost s očekáváním co se dovím."Podle mého komentáře mě to naopak zajímalo, i když neholduji komentované galerii. A nemusím hledat chyby, ale když někdo napíše v "lahvých" tak to prostě bouchne do oka a kdyby si to po sobě pan novinář přečetl, tak to tam nemůže nechat... Nejsem žádný mistr gramatik, taky dělám chyby, hlavně jsem slabý na čárky ve větách :-), ale neživím se tím a koukni, ta chyba tam stále je, to taky vypovídá o ledasčem.
Ještě tady sem tam vlezu, ale jsem už dostatečně znechucený, abych tuto stránku úplně vynechal. Stejně nechápu sponzora, že počet otevření nedělí podle rozsekání článku.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.