Lou Fanánek Hagen najezdí ročně 90 tisíc km

Lou Fanánek Hagen na vás pro svůj excentrický vzhled možná nepůsobí zrovna nejvěrohodnějším dojmem. V našem rozhovoru se z něj ale vyklubal odpovědný řidič, který se nechlubí tím, který předpis kdy porušil. Jezdí malým Smartem a při cestách za prací ročně najede skoro 100 tisíc km. Co dalšího nám prozradil?
Lou Fanánek Hagen najezdí ročně 90 tisíc km

Přední český textař a zpěvák působí od roku 1985 ve své skupině Tři sestry. Narodil se v roce 1966 jako František Moravec. Vystudoval stavební fakultu ČVUT, kterou kombinoval s mezioborovým studiem žurnalistiky na UK. V současné době jezdí po koncertech a píše texty. Vytvořil duety pro Lucii Bílou a Karla Gotta, jeho texty zní z úst Ilony Czákové, skupin Maxim Turbulenc, Těžký Pokondr ad. Otextoval také Šmouly, muzíkál Princezna zmrzlina nebo Kleopatra. Je uznávaným tvůrcem reklamních textů a sloganů.

 

Jakým vozem v současné době jezdíte?

Převážně Smartem ForTwo Coupé, do Prahy ideální.

Jaké vozy jste vystřídal, popř. jaký byl Váš nejoblíbenější?

Nemám nejoblíbenější, střídám auta poměrně často, zatím jsem neměl terénní, láká mě masivní pick-up, jako je Ford Ranger, Mitsubishi L200 anebo Nissan Navara.

Dodržujete rychlostní limity a jak se Vám jezdí po českých komunikacích?

Tak Smart má omezovač na 135 km/h, takže na dálnici je v pohodě – přes vesnice ubírám, protože se bojím, že mi vejde do cesty dítě nebo důchodce na kole, a vůbec v obci je víc možností nečekaného omezení, nutnosti brzdit a vyhýbat se a to jde ve vyšší rychlosti hůře.

Jak se ohodnotíte jako řidič, kolik km najezdíte ročně?

Jezdím vyloženě rád a je mi celkem jedno, čím. Vzhledem k charakteru mé činnosti okolo devadesáti tisíc, žena tak čtyřicet a nyní jezdí už i nejstarší kluk a toho odhaduji tak na dvacet.

Máte nějakou veselou příhodu za volantem?

Lou Fananek se za volantem zřejmě permanentně nudí, na tuto otázku nám neodpověděl...

Berete stopaře, popř. stopoval jste někdy?

Nestopoval a beru je velmi, velmi zřídka.

 

Dovedete poskytnout první pomoc?

Tak toho se bojím velmi – asi bych to dokázal ukázat všechno na Andule, ale představa sténajícího, zmítajícího se člověka je pro mě tak děsivá, že bych nejspíš zkoprněl a zmohl se na tísňová volání. Ale naštěstí jsem nebyl vystaven takové zkoušce, takže nevím, možná bych reagoval lépe, než si představuji.

Co říkáte bezpečnostním akcím typu „Kryštof“ a jaké máte zkušenosti s Policií ČR, platíte často pokuty?

Platím občas, na záludných rychlostních omezeních – akce Kryštof jsou správná věc, protože existuje část „řidičství“, která jezdí prasečím způsobem i v době Kryštofů – kdyby nebyly takové akce, silnice by byla jatka.

Byl jste účastníkem dopravní nehody? Jak a kde?

Ani na tuto otázku jsme se odpovědi nedočkali. Asi ne...

Jak se díváte na motorkáře?

Sám jsem jezdil, takže se na ně dívám sympaticky, ale jako na potenciální uživatele invalidních vozíků – v lepším případě. Provoz je u nás tak strašlivý a spící řidiči kamiónů brázdí už i nejzapadlejší okresky! Přestal jsem vloni jezdit na motorce – někdy mám strach i v autě, což ve Smartu není divu, je to velmi malý vůz.

Co by jste poradil, popř. doporučil či popřál čtenářům AutoRevue.cz?

Přežít! A pomoci tomu tím, že nebudou spoléhat jen na předpisy a budou každého jiného účastníka považovat za blbce, který předpisy nezná.


Foto: www.trisestry.cz

TEST Lexus UX 250h F Sport Top: Pro nejdůležitější lidi na světě

Lexus UX 250h F Sport Top

O tom, že Lexus navrhuje a vyrábí opravdu krásná auta, není pochyb. A já se k řízení jednoho takového krasavce dostala. Nový Lexus UX 250h je první auto s hybridním pohonem, které jsem měla možnost vyzkoušet, a byla jsem z něj nadšená. Samozřejmě hlavně z holčičího pohledu, jak jinak.

22.  5.  2019 | AutoRevue.cz | 49 příspěvků
Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

19.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
Řídili jsme nový Ford Ranger Raptor: Je perfektní! To nejdůležitější však schází

Ford Ranger Raptor (první svezení)

Ford Ranger Raptor dokazuje, že práce může být i zábava. Umí dřít, vypadá u toho skvěle a těžkým terénem jezdí jako pánbůh.

17.  5.  2019 | Jiří Baborský | 22 příspěvků