Lou Fanánek Hagen najezdí ročně 90 tisíc km

Lou Fanánek Hagen na vás pro svůj excentrický vzhled možná nepůsobí zrovna nejvěrohodnějším dojmem. V našem rozhovoru se z něj ale vyklubal odpovědný řidič, který se nechlubí tím, který předpis kdy porušil. Jezdí malým Smartem a při cestách za prací ročně najede skoro 100 tisíc km. Co dalšího nám prozradil?
Lou Fanánek Hagen najezdí ročně 90 tisíc km

Přední český textař a zpěvák působí od roku 1985 ve své skupině Tři sestry. Narodil se v roce 1966 jako František Moravec. Vystudoval stavební fakultu ČVUT, kterou kombinoval s mezioborovým studiem žurnalistiky na UK. V současné době jezdí po koncertech a píše texty. Vytvořil duety pro Lucii Bílou a Karla Gotta, jeho texty zní z úst Ilony Czákové, skupin Maxim Turbulenc, Těžký Pokondr ad. Otextoval také Šmouly, muzíkál Princezna zmrzlina nebo Kleopatra. Je uznávaným tvůrcem reklamních textů a sloganů.

 

Jakým vozem v současné době jezdíte?

Převážně Smartem ForTwo Coupé, do Prahy ideální.

Jaké vozy jste vystřídal, popř. jaký byl Váš nejoblíbenější?

Nemám nejoblíbenější, střídám auta poměrně často, zatím jsem neměl terénní, láká mě masivní pick-up, jako je Ford Ranger, Mitsubishi L200 anebo Nissan Navara.

Dodržujete rychlostní limity a jak se Vám jezdí po českých komunikacích?

Tak Smart má omezovač na 135 km/h, takže na dálnici je v pohodě – přes vesnice ubírám, protože se bojím, že mi vejde do cesty dítě nebo důchodce na kole, a vůbec v obci je víc možností nečekaného omezení, nutnosti brzdit a vyhýbat se a to jde ve vyšší rychlosti hůře.

Jak se ohodnotíte jako řidič, kolik km najezdíte ročně?

Jezdím vyloženě rád a je mi celkem jedno, čím. Vzhledem k charakteru mé činnosti okolo devadesáti tisíc, žena tak čtyřicet a nyní jezdí už i nejstarší kluk a toho odhaduji tak na dvacet.

Máte nějakou veselou příhodu za volantem?

Lou Fananek se za volantem zřejmě permanentně nudí, na tuto otázku nám neodpověděl...

Berete stopaře, popř. stopoval jste někdy?

Nestopoval a beru je velmi, velmi zřídka.

 

Dovedete poskytnout první pomoc?

Tak toho se bojím velmi – asi bych to dokázal ukázat všechno na Andule, ale představa sténajícího, zmítajícího se člověka je pro mě tak děsivá, že bych nejspíš zkoprněl a zmohl se na tísňová volání. Ale naštěstí jsem nebyl vystaven takové zkoušce, takže nevím, možná bych reagoval lépe, než si představuji.

Co říkáte bezpečnostním akcím typu „Kryštof“ a jaké máte zkušenosti s Policií ČR, platíte často pokuty?

Platím občas, na záludných rychlostních omezeních – akce Kryštof jsou správná věc, protože existuje část „řidičství“, která jezdí prasečím způsobem i v době Kryštofů – kdyby nebyly takové akce, silnice by byla jatka.

Byl jste účastníkem dopravní nehody? Jak a kde?

Ani na tuto otázku jsme se odpovědi nedočkali. Asi ne...

Jak se díváte na motorkáře?

Sám jsem jezdil, takže se na ně dívám sympaticky, ale jako na potenciální uživatele invalidních vozíků – v lepším případě. Provoz je u nás tak strašlivý a spící řidiči kamiónů brázdí už i nejzapadlejší okresky! Přestal jsem vloni jezdit na motorce – někdy mám strach i v autě, což ve Smartu není divu, je to velmi malý vůz.

Co by jste poradil, popř. doporučil či popřál čtenářům AutoRevue.cz?

Přežít! A pomoci tomu tím, že nebudou spoléhat jen na předpisy a budou každého jiného účastníka považovat za blbce, který předpisy nezná.


Foto: www.trisestry.cz

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků