Lotus zkrotil zběsilou Evoru. Teď je z ní i grand tourer s pěkným interiérem

Nová Evora GT410 má klimatizaci, vyhřívané sedačky, navigaci i podporu Apple CarPlay.

Automobilka Lotus uvádí na trh model Evora GT410. Novinka vychází z původního modelu GT410 Sport a navrch přidává více komfortu v zájmu lepší každodenní použitelnosti. Nový počin má tedy vedle sedadel Sparco i klimatizaci, parkovací kameru, navigaci, podporu Apple CarPlay a vůbec poprvé i rádio s DAB.

Lotus Evija poprvé v akci. Hypersport podstupuje testy ve vysokých rychlostech

Lotus Evija poprvé v akci. Hypersport podstupuje testy ve vysokých rychlostech

Výplně dveří už nemají jen madlo a kliku, ale kůží čalouněně loketní opěrky a úložný prostor. Zadní okno je pro lepší výhled větší a tvůrci si pohráli i se zvukovou izolací kabiny. Ráfky o velikosti 19“ vpředu a 20“ vzadu již neobouvají pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2, ale Michelin Pilot Sport 4S. Přepracované jsou samozřejmě i tlumiče.

Vůz je možné vyzdobit dvoubarevnou střechou či červenými brzdovými třmeny bez příplatku. Ve standardu je i vyhřívání sedadel a tempomat. Pod kapotou se nezměnilo nic. Přeplňovaný šestiválec o objemu 3,5 litru zde pumpuje stále stejných 416 koní, které můžete pobízet pomocí automatické či manuální převodovky. 

Rodin FZED chce uspět tam, kde Lotus selhal. Unikátní formule stojí balík

Rodin FZED chce uspět tam, kde Lotus selhal. Unikátní formule stojí balík

Lotus nezveřejnil kompletní technické údaje, takže nevíme o kolik kilogramů je novinka těžší a jaký to mělo má na dynamiku. Dobrou zprávou je určitě cena. Lotus uvádí, že Evora GT410 startuje na částce 99.900 eur (2.517.480 Kč), což je oproti sportovní Evoře o jedenáct tisíc eur méně. Pokud máte o vůz zájem, kontaktuje české zastoupení značky.

Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

včera | Vladimír Kadera | 25 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 79 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků