Lotus zkrotil zběsilou Evoru. Teď je z ní i grand tourer s pěkným interiérem

Nová Evora GT410 má klimatizaci, vyhřívané sedačky, navigaci i podporu Apple CarPlay.

Automobilka Lotus uvádí na trh model Evora GT410. Novinka vychází z původního modelu GT410 Sport a navrch přidává více komfortu v zájmu lepší každodenní použitelnosti. Nový počin má tedy vedle sedadel Sparco i klimatizaci, parkovací kameru, navigaci, podporu Apple CarPlay a vůbec poprvé i rádio s DAB.

Lotus Evija poprvé v akci. Hypersport podstupuje testy ve vysokých rychlostech

Lotus Evija poprvé v akci. Hypersport podstupuje testy ve vysokých rychlostech

Výplně dveří už nemají jen madlo a kliku, ale kůží čalouněně loketní opěrky a úložný prostor. Zadní okno je pro lepší výhled větší a tvůrci si pohráli i se zvukovou izolací kabiny. Ráfky o velikosti 19“ vpředu a 20“ vzadu již neobouvají pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2, ale Michelin Pilot Sport 4S. Přepracované jsou samozřejmě i tlumiče.

Vůz je možné vyzdobit dvoubarevnou střechou či červenými brzdovými třmeny bez příplatku. Ve standardu je i vyhřívání sedadel a tempomat. Pod kapotou se nezměnilo nic. Přeplňovaný šestiválec o objemu 3,5 litru zde pumpuje stále stejných 416 koní, které můžete pobízet pomocí automatické či manuální převodovky. 

Rodin FZED chce uspět tam, kde Lotus selhal. Unikátní formule stojí balík

Rodin FZED chce uspět tam, kde Lotus selhal. Unikátní formule stojí balík

Lotus nezveřejnil kompletní technické údaje, takže nevíme o kolik kilogramů je novinka těžší a jaký to mělo má na dynamiku. Dobrou zprávou je určitě cena. Lotus uvádí, že Evora GT410 startuje na částce 99.900 eur (2.517.480 Kč), což je oproti sportovní Evoře o jedenáct tisíc eur méně. Pokud máte o vůz zájem, kontaktuje české zastoupení značky.

TEST Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI Black Style: Nehodící se škrtněte

Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI

Touareg je vlajkovou lodí Volkswagenu, s motorem V8 by se ale dal považovat za takovou vlajkovou loď „na druhou“. Pokud máte o koupi osmiválce zájem, pospěšte si. Brzy totiž nenávratně zmizí z nabídky.

20.  2.  2020 | Jan Mička | 26 příspěvků
Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

Opel Astra 1.2 Turbo

Faceliftovaná Astra generace K dostala pod kapotu výhradně tříválcové motory, všechny pocházejí od General Motors, nikoli z dílen PSA. Vyzkoušeli jsme silnější verzi základní dvanáctistovky, která v mnoha ohledech velmi mile překvapila.

15.  2.  2020 | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz V300d: Šestiválec vám už chybět nebude

Mercedes-Benz V300d

Skoro 240 koní v dodávce. Kdo to potřebuje? Když se nad tím zamyslíte, tak možná právě vy...

13.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 21 příspěvků