Pri nejakych 110 km/h to bude potrebny vykon tak 15-20 kW, to je 75 kWh, tedy prenaset 450kW do baterek, to bude fofr, jen aby to jistice vydrzely...
Taky jsem si rikal, nabijecka co zvladne dat pul Megawatu asi nebude pripojena na 380V. K tomu bude muset jit aspon 22kV a pak trafacka. A ten nabijeci proud pokud, budou akumulatory napr 600V - 830Amper. To bych chtel videt. Ty nabijeci konektory budou medeny kolejnice, ne :-))
O elektromobilech v cestine nejlepe zde:http://elektromobily.wz.cz/
Docela dobré. proto mne udivuje ta dvojice výfuků vzadu. Při udávané absenci spalovacího motoru asi zbytečné, ne? A nebo je to jen novinářská kachna a pod kapotou dupe šestiválec s označením elektro?
Fotky ZAP-X nebyly včera k dispozici, na obrázcích je Lotus APX, bohužel nějak se tam dostal pod ně špatný popisek.
konecne auto snov je pred dverami a este lotus co viac si mozem priat?(mat na to.)a k tomu nabijaniu asito bude fungovat tak ze za 10 min bude nabita baterka na cca 70% a zvysok sa bude nabijat hodinu. A dojazd bude asi ties pri eko jazde a nie v meste alebo na dialnici pri plnej rychlostidufam ze to cim skor pustia na trh kedze zap uz robi teslu s lotusom tak dalsie auto by sa im zislo
no neviem co sa zatych 10min stane.. pneviem ale myslim si ze na ychovanie tolkej energie za taky kratky cas na to je treba poriadny prud.. to sa neda obicyklovat.. takze zatial som skor skepticky...
Iba ze by to bol tryskovy pohon... Asi to bude najskor tak, ze zobrazený je ten povodny koncept od lotusu a nie model ZAP - X :-/
Tak to je bomba. Zaroven to znamena, ze pokud by to melo normalni vykon pro bezneho cloveka - nekde okolo 100kW, tak musi zakonite dojezd vzrust nekam pres 1000km. A nahle by dojezd elektromobilu, jejich starta bolest, byl lepsi nez dojezd konvencnich aut. Co je to za baterie?
normální devítivoltovka :-D ... ne vážně, pokud je to tak jak je psáno, tak by to byl obrovský krok kupředu. Už jen zlevnit technologie výroby aby to bylo únosné. Nicméně to je otázka pár let. První plazmy taky stály majlant a teď se to prodává za pár šupů
Jasne. U vseho co se tyka elektroniky pada cena dolu zavratnym tempem. Znamena to, ze realne elektromobily jiz stoji za dvermi. Je to jiz jen otazka nekolika let. Pokud to ovsem nenarazi na jednotnou frontu odporu a nebude to umele brzdeno autovyrobci. Ono to totiz dava vydelat uplne nekomu jinemu nez dosavadni auta - zadny spalovaci motor, zadna prevodovka, zadna spojka, zadny starter, jen sama elektrika.
Tak teda to taky čučím. Škoda za ropnou lobby, protože mě by klidně stačilo mít auto, které by se nabilo třeba za 30minut, mělo dojezd 500km a výkon okolo 100koní.
Njn. Lotus byl, je a vždycky bude nejlepší..;-)
To musia byt riadne kable aby vydrzali taky prud....:-)ak by to bolo fakt za 10 minu tak to bude pecka... ale to asi tak nebude...
A proč ne. Technologie, které umožňují rychlé nabíjení jsou k dispozici, stejně jako technologie, které dokážou uchovat velké množství energie v malém balení. Jenže jejich nevýhoda bývá např. ve výrobní náročnosti, musí být např. chlazeny kapalným dusíkem, nebo je jejich nevýhoda ve velmi drahé výrobě, kdy je třeba používat velmi vzácné a drahé prvky.proto se většina těchto technologií zatím v praxi nevidí, jenže u konceptu to lze použít a nijak to nevadí.
No to trosku prehanite v 90letech byly v Kalifonrnii uplne bezne verejne nabijecky indukcni kolem 50kW a testovali se 100kW, ktere dokazali nabit opravdu behem par minut. Zadne kosmicke chlazeni nebylo treba. Bohuzel projekt bezemisnich vozidel v Calif. zastavili u soudu automobilky a definitivne to zariznula bushjunta..
Za 10 minut ? Tož to by se muselo jezdit tankovat rovnou k Temelínu.
Kokos, tak to cumim :-O. Kratke nabijanie a dlhy dojazd, tak toto sa da. Kde a kedy si to mozem kupit? :)
Mmm nabijeni deset minut...dojezd hodne slusnej :-O a ten vykon... Mmm, ze by se konecne zacali objevovat ekologicka dobra auta, ktera se vyrovnaji tem dnesnim ropackym... Ovsem cena pro obyc. cloveka bude zase nekde jinde :-/
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.