Lotus ZAP-X: sportovní elektromobil

Tradiční výrobce sportovních vozů přišel s konceptem elektromobilu. Ten je zásadně odlišný od těch konkurenčních.
Lotus ZAP-X: sportovní elektromobil

Lotus představí za pár dní na výstavě NADA, tedy na setkání amerických prodejců, automobilů nový koncept ZAP-X. Ten vychází z konceptu Lotus APX, který byl představen loni v Ženevě.

Tento koncept byl ukázkou vozu, který lze libovolně přestavět. Základ tvoří podvozek na který lze postavit jakoukoli karosérii a získat tak velmi rychle a levně zcela nový model. A tím je i elektromobil, který postavila na základě Lotusu APX společnost ZAP.

Není neznámou, že velkou nevýhodou elektromobilů je dlouhá doba nabíjení a pak poměrně krátký dojezd. ZAP-X je na tom úplně jinak. Díky speciální elektronice a akumulátorům je nabíjecí doba pouhých 10 minut. Poté již následuje jízda, která může být dlouhá až solidních 560 kilometrů.

Tohoto dojezdu bylo dosaženo i díky absenci klasického motoru. Tím se uvolnil prostor pod přední kapotou, kde jsou umístěny další akumulátory.

O pohon se u tohoto elektromobilu starají rovnou čtyři elektromotory. Ty jsou součástí náboje každého kola a tím se snižují ztráty a zlepšuje celková účinnost. Jejich celkový výkon dosahuje krásných 474 kW (644 k) a díky tomu zvládne ZAP-X zrychlení na stovku za čtyři sekundy a může teoreticky jet rychlosti až 250 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lotus APX
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

dnes | Milan Lažanský | 18 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků