Lotus v Ženevě: omlazený model Europa

Každá z automobilek si musí pro Ženevu nachystat něco nového. U Lotusu je to model Europa pro modelový rok 2008.
Lotus v Ženevě: omlazený model Europa

Lotus připravoval modernizaci modelu Europa právě se záměrem co nejvíce vyhovět evropským zákazníkům, což dokazuje i fakt, že mimo evropský kontinent se prodávat nebude. K prvním dealerům se pak Europa dostane v červnu tohoto roku.

Zákazníci si budou moci vybrat ze dvou modelů - Europa a Europa SE. Druhá jmenovaná varianta je výkonnější a exkluzivnější, ale také dražší. Pod její karoserii se uprostřed ukrývá dvoulitrový čtyřválec dopovaný turbodmychadlem, který na zadní kola posílá 165 kW/225 k výkonu a 300 Nm točivého momentu. Říkáte nic moc? Pak vás musí přesvědčit dynamika. Stovku zvládne verze SE již za 5,7 sekundy, hranice 160 km/h ji patři za 13 vteřin. Maximální rychlost modelu pak činí 230 km/h.

Inženýři u Lotusu se ale zaměřili především na zvýšení komfortu, který není u modelů Exige a Elise silnou stránkou. Europa má být dle slov automobilky vozem schopným každodenního použití. Skvělé jízdní vlastností a mrštnost, která je Lotusům tak vlastní, ale nemá být vůbec dotčena. Detaily přepracované karoserie byly přizpůsobeny co nejlepší aerodynamice a přítlaku, který pomáhá k lepším jízdním vlastnostem při vysokých rychlostech.

Europa dostala také nové a především lehčí kola. Vpředu nalezneme sedmnáctky, vzadu se pak ukrývají osmnáctky obuté nyní do širších pneumatik, které mají zaručovat lepší grip. Mnoho zákazníků zřejmě ocení i použití výkonnějších čtyřpístkových brzd AP Racing, které se zakusují do zvětšených kotoučů o průměru 308 mm.

V interiéru modelu nalezneme již v základní výbavě sportovní sedačky čalouněné kůží a výkonný audiosystém. Model SE disponuje kůží potaženo palubní deskou a také výplněmi dveří. Za Europu si Lotus účtuje 37 500 Eur, model SE je pak k dispozici od 41 500 Eur.

Klepněte pro větší obrázek
Lotus Europa SE

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků