Lotus v Ženevě: omlazený model Europa

Každá z automobilek si musí pro Ženevu nachystat něco nového. U Lotusu je to model Europa pro modelový rok 2008.
Lotus v Ženevě: omlazený model Europa

Lotus připravoval modernizaci modelu Europa právě se záměrem co nejvíce vyhovět evropským zákazníkům, což dokazuje i fakt, že mimo evropský kontinent se prodávat nebude. K prvním dealerům se pak Europa dostane v červnu tohoto roku.

Zákazníci si budou moci vybrat ze dvou modelů - Europa a Europa SE. Druhá jmenovaná varianta je výkonnější a exkluzivnější, ale také dražší. Pod její karoserii se uprostřed ukrývá dvoulitrový čtyřválec dopovaný turbodmychadlem, který na zadní kola posílá 165 kW/225 k výkonu a 300 Nm točivého momentu. Říkáte nic moc? Pak vás musí přesvědčit dynamika. Stovku zvládne verze SE již za 5,7 sekundy, hranice 160 km/h ji patři za 13 vteřin. Maximální rychlost modelu pak činí 230 km/h.

Inženýři u Lotusu se ale zaměřili především na zvýšení komfortu, který není u modelů Exige a Elise silnou stránkou. Europa má být dle slov automobilky vozem schopným každodenního použití. Skvělé jízdní vlastností a mrštnost, která je Lotusům tak vlastní, ale nemá být vůbec dotčena. Detaily přepracované karoserie byly přizpůsobeny co nejlepší aerodynamice a přítlaku, který pomáhá k lepším jízdním vlastnostem při vysokých rychlostech.

Europa dostala také nové a především lehčí kola. Vpředu nalezneme sedmnáctky, vzadu se pak ukrývají osmnáctky obuté nyní do širších pneumatik, které mají zaručovat lepší grip. Mnoho zákazníků zřejmě ocení i použití výkonnějších čtyřpístkových brzd AP Racing, které se zakusují do zvětšených kotoučů o průměru 308 mm.

V interiéru modelu nalezneme již v základní výbavě sportovní sedačky čalouněné kůží a výkonný audiosystém. Model SE disponuje kůží potaženo palubní deskou a také výplněmi dveří. Za Europu si Lotus účtuje 37 500 Eur, model SE je pak k dispozici od 41 500 Eur.

Klepněte pro větší obrázek
Lotus Europa SE

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 41 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků