Lotus v Ženevě: omlazený model Europa

Každá z automobilek si musí pro Ženevu nachystat něco nového. U Lotusu je to model Europa pro modelový rok 2008.
Lotus v Ženevě: omlazený model Europa

Lotus připravoval modernizaci modelu Europa právě se záměrem co nejvíce vyhovět evropským zákazníkům, což dokazuje i fakt, že mimo evropský kontinent se prodávat nebude. K prvním dealerům se pak Europa dostane v červnu tohoto roku.

Zákazníci si budou moci vybrat ze dvou modelů - Europa a Europa SE. Druhá jmenovaná varianta je výkonnější a exkluzivnější, ale také dražší. Pod její karoserii se uprostřed ukrývá dvoulitrový čtyřválec dopovaný turbodmychadlem, který na zadní kola posílá 165 kW/225 k výkonu a 300 Nm točivého momentu. Říkáte nic moc? Pak vás musí přesvědčit dynamika. Stovku zvládne verze SE již za 5,7 sekundy, hranice 160 km/h ji patři za 13 vteřin. Maximální rychlost modelu pak činí 230 km/h.

Inženýři u Lotusu se ale zaměřili především na zvýšení komfortu, který není u modelů Exige a Elise silnou stránkou. Europa má být dle slov automobilky vozem schopným každodenního použití. Skvělé jízdní vlastností a mrštnost, která je Lotusům tak vlastní, ale nemá být vůbec dotčena. Detaily přepracované karoserie byly přizpůsobeny co nejlepší aerodynamice a přítlaku, který pomáhá k lepším jízdním vlastnostem při vysokých rychlostech.

Europa dostala také nové a především lehčí kola. Vpředu nalezneme sedmnáctky, vzadu se pak ukrývají osmnáctky obuté nyní do širších pneumatik, které mají zaručovat lepší grip. Mnoho zákazníků zřejmě ocení i použití výkonnějších čtyřpístkových brzd AP Racing, které se zakusují do zvětšených kotoučů o průměru 308 mm.

V interiéru modelu nalezneme již v základní výbavě sportovní sedačky čalouněné kůží a výkonný audiosystém. Model SE disponuje kůží potaženo palubní deskou a také výplněmi dveří. Za Europu si Lotus účtuje 37 500 Eur, model SE je pak k dispozici od 41 500 Eur.

Klepněte pro větší obrázek
Lotus Europa SE

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků