Lotus ukazuje platformu pro budoucí elektromobily. Mluví o výkonu až 884 koní

Kromě dvoumístného sporťáku láká Lotus i na elektrické kupé s konfigurací 2+2.

Budoucnost Lotusu je čistě elektrická, to už víme. Nejnovější Emira je posledním modelem se spalovacím motorem a hybridní ústrojí britská značka pod čínským koncernem Geely neplánuje. Co tedy započal elektrický hypersport Evija, nyní Lotus rozvádí představením zbrusu nové modulární platformy pro své nadcházející elektromobily.

A nových modelů chystá Lotus potencionálně hned několik. Novou platformu vyvíjenou jako projekt LEVA (Lightweight Electric Vehicle Architecture) ukazuje značka ve třech případech využíti – pro dvoumístný sporťák, dvoumístný sporťák s delším rozvorem a model s konfigurací interiéru 2+2. Nelze ale zapomenout, že Lotus má v plánech do budoucna i dvojici SUV.

Jako nejmenší dvoumístný vůz na této platformě si Lotus představuje model s rozvorem 2470 mm (tedy kratší než Emira s 2575 mm), vybavený baterií o kapacitě 66,4 kWh a jedním elektromotorem vzadu o výkonu 350 kW (476 koní), zatímco delší model s rozvorem 2650 mm by použil větší 99,6kWh baterii a dvojici elektromotorů pro výkon 650 kW (884 koní).

Zmíněný model s konfigurací 2+2 by poté využil také rozvoru 2650 mm, ale nabídl možnost jednoho (350 kW/476 k) či dvou elektromotorů (650 kW/884 k) v kombinaci s menší 66,4kWh baterií. Tuto specifikaci označuje britský Autocar za pravděpodobnou techniku elektrického nástupce ukončené Evory.

Nový Lotus Emira V6 odhalil specifikaci i ceny. Ani s bohatou výbavou nestojí moc

Nový Lotus Emira V6 odhalil specifikaci i ceny. Ani s bohatou výbavou nestojí moc

Lotus dodává, že zadní pomocný rám konstrukce je o 37 % lehčí než v případě Emiry, přičemž umístění bateriových modulů může být v horizontálním boxu za řidičem nebo rovněž klasicky v podlaze vozu. Nakonec se očekává, že platformu využije v rámci probíhající spolupráce také Alpine pro elektrického nástupce A110. Divize Lotus Engineering chce však konstrukci nabídnout i dalším případným zájemcům.

Lotus

Lotus Cars je britská automobilka zaměřená na výrobu sportovních vozů. V roce 1952 ji v Londýně založil Colin Chapman. Lotus byl a znovu je aktivní také v závodech F1.

Automobilku v úpadku v roce 1994 koupil malajský Proton.

Lotus Elise • Lotus Exige • Lotus Evora • Lotus Evija

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Nový VW Golf R Variant je pořád božsky všestranný a je s ním sranda. I na dráze!

VW Golf R Variant

Novou generaci Volkswagenu Golf R Variant jste si mohli prohlédnout už na konci prázdnin na výstavě Světa motorů Auta na náplavce. My jsme se však poprvé svezli až o měsíc později v Německu a dalo nám to víc, než jsme si vůbec dokázali představit.

15.  10.  2021 | Jan Mička | 19 příspěvků
TEST SsangYong Musso Grand Premium 2.2 e-XDI: Fachman za cenu brigádníka

SsangYong Musso Grand

Korejský pick-up prošel omlazením, které poznáte na první pohled. Pod novou tváří se toho ale moc nezměnilo. Stačí to k udržení kroku s ostatními?

14.  10.  2021 | Vladimír Kadera | 4 příspěvky
TEST Audi Q4 SB 50 e-tron quattro: Když to má fungovat, berte plnou palbu!

Audi Q4 SB 50 e-tron quattro

Vysoký dojezd? Máme. Kvalitní zpracování? Také. Výkon? Nechybí. Jízdní komfort? Nadprůměrný. Designový elektromobil se Audi hodně povedl, ale bez chybičky není.

10.  10.  2021 | Richard Herbich | 5 příspěvků