Lotus Sport Exige: malý sporťák s nadupaným motorem

Fanoušci automobilky Lotus musejí jásat. Malý sporťák Exige dostal místo sériového čtyřválce o výkonu 141 kW (192 k) a kroutícím momentu 181 Nm pořádný třílitrový šestiválec z regálů koncernu General Motors. Čtyři ventily na válec, řady svírající úhel 56 stupňů, hmotnost 157 kilogramů a perfektní vyladění dává pohonné jednotce výkon 298 kW (405 k) a maximální kroutící moment 398 Nm. Motor se může vytočit až na hranici 8 250 ot.

Karosérie z uhlíkových kompozitů pomohla tomuto kompaktnímu žihadlu snížit hmotnost na konečných 850 kg, čímž se poměr hmotnosti a výkonu dosahuje zajímavých hodnot: výkon 476 koní na tunu; pro srovnání uvádím, že Ferrari Enzo má 490 koní na tunu. O přenos brutální síly na silnici se stará šestistupňová sekvenční převodovka a 280 mm široké zadní pneumatiky na osmnáctipalcových discích z lehkých slitin. Dobré vedení stopy zajišťují 250 mm široká přední kola se sedmnáctipalcovými disky.

O brzdění se starají kotoučové brzdy s průměrem 344 mm a šesti pístkovými třmeny vpředu a 330 mm s čtyřpístkovými třmeny vzadu. Díky většímu motoru vzrostly i rozměry auta. Celková délka dostala dalších 350 mm a šířka 100 mm. Na zádi se objevilo velké přítlačné křídlo, které dodává potřebný přítlak. Bohužel máme špatnou zprávu, Lotus Sport Exige je jen prototyp a zřejmě nikdy nepůjde do sériové výroby.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků