Lotus Sport Exige: malý sporťák s nadupaným motorem

Fanoušci automobilky Lotus musejí jásat. Malý sporťák Exige dostal místo sériového čtyřválce o výkonu 141 kW (192 k) a kroutícím momentu 181 Nm pořádný třílitrový šestiválec z regálů koncernu General Motors. Čtyři ventily na válec, řady svírající úhel 56 stupňů, hmotnost 157 kilogramů a perfektní vyladění dává pohonné jednotce výkon 298 kW (405 k) a maximální kroutící moment 398 Nm. Motor se může vytočit až na hranici 8 250 ot.

Karosérie z uhlíkových kompozitů pomohla tomuto kompaktnímu žihadlu snížit hmotnost na konečných 850 kg, čímž se poměr hmotnosti a výkonu dosahuje zajímavých hodnot: výkon 476 koní na tunu; pro srovnání uvádím, že Ferrari Enzo má 490 koní na tunu. O přenos brutální síly na silnici se stará šestistupňová sekvenční převodovka a 280 mm široké zadní pneumatiky na osmnáctipalcových discích z lehkých slitin. Dobré vedení stopy zajišťují 250 mm široká přední kola se sedmnáctipalcovými disky.

O brzdění se starají kotoučové brzdy s průměrem 344 mm a šesti pístkovými třmeny vpředu a 330 mm s čtyřpístkovými třmeny vzadu. Díky většímu motoru vzrostly i rozměry auta. Celková délka dostala dalších 350 mm a šířka 100 mm. Na zádi se objevilo velké přítlačné křídlo, které dodává potřebný přítlak. Bohužel máme špatnou zprávu, Lotus Sport Exige je jen prototyp a zřejmě nikdy nepůjde do sériové výroby.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků