Lotus Seven slaví šedesátiny. Králem jeho replik je dnes Caterham

Lotus Seven je možná nejvíce kopírované auto v historii automobilismu.

Přesně před šedesáti lety Colin Chapman uvedl Lotus Seven - malý sportovní roadster namíchaný přesně podle tradic britské značky. Důraz byl od začátku kladen na co nejmenší hmotnost a čistě řidičské vlastnosti.

V roce 1957 se jednalo o kit car - zákazník si tedy domů koupil stavebnici, kterou si sestavil. Díky tomu Lotus obešel poválečné vysoké daně z koupě nových vozů. Poháněla jej jednoduchá dvanáctistovka.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Takto vypadá první edice Lotusu Seven z roku 1957

V sedmdesátých letech se Lotusu opravdu dařilo. Britové vyhráli šampionát Formule 1 a na svět přinesli několik skvělých sportovních aut. Vedle nich vypadala stará sedmička zoufale zastarale. Chapman se tehdy rozhodl ukončit jeho výrobu.

Naštěstí pro fanoušky Lotusu Seven tu ale byl pan Graeme Nearn. Ten sedmičce stále předpovídal zářnou budoucnost a od Chapmana koupil veškerá práva na tento vůz. Včetně výkresů a postupů výroby. Svůj byznys založil v malém městě Caterham.

Pět ikon od značky Lotus: Na tuto skvělou minulost teď navážou Číňané

Pět ikon od značky Lotus: Na tuto skvělou minulost teď navážou Číňané

Dnes tato malosériovka vyrábí několik variant replik. Duchovním nástupcem je nejspíš základní varianta 270. Nabídne patnáctistovku Ford Sigma, výkon 125 koní a váží 550 kilogramů. Prohlédněte si jej ve fotogalerii:

 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Caterham ale umí i silnější varianty, až po ty úplně brutální, typu 620R s výkonem 310 koňských sil při hmotnosti 545 kilogramů. Krom Caterhamu se moderním sedmičkám věnuje i Westfield. V podobném segmentu figuruje i český Kaipan.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

včera | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků