Lotus Seven slaví šedesátiny. Králem jeho replik je dnes Caterham

Lotus Seven je možná nejvíce kopírované auto v historii automobilismu.

Přesně před šedesáti lety Colin Chapman uvedl Lotus Seven - malý sportovní roadster namíchaný přesně podle tradic britské značky. Důraz byl od začátku kladen na co nejmenší hmotnost a čistě řidičské vlastnosti.

V roce 1957 se jednalo o kit car - zákazník si tedy domů koupil stavebnici, kterou si sestavil. Díky tomu Lotus obešel poválečné vysoké daně z koupě nových vozů. Poháněla jej jednoduchá dvanáctistovka.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Takto vypadá první edice Lotusu Seven z roku 1957

V sedmdesátých letech se Lotusu opravdu dařilo. Britové vyhráli šampionát Formule 1 a na svět přinesli několik skvělých sportovních aut. Vedle nich vypadala stará sedmička zoufale zastarale. Chapman se tehdy rozhodl ukončit jeho výrobu.

Naštěstí pro fanoušky Lotusu Seven tu ale byl pan Graeme Nearn. Ten sedmičce stále předpovídal zářnou budoucnost a od Chapmana koupil veškerá práva na tento vůz. Včetně výkresů a postupů výroby. Svůj byznys založil v malém městě Caterham.

Pět ikon od značky Lotus: Na tuto skvělou minulost teď navážou Číňané

Pět ikon od značky Lotus: Na tuto skvělou minulost teď navážou Číňané

Dnes tato malosériovka vyrábí několik variant replik. Duchovním nástupcem je nejspíš základní varianta 270. Nabídne patnáctistovku Ford Sigma, výkon 125 koní a váží 550 kilogramů. Prohlédněte si jej ve fotogalerii:

 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Caterham ale umí i silnější varianty, až po ty úplně brutální, typu 620R s výkonem 310 koňských sil při hmotnosti 545 kilogramů. Krom Caterhamu se moderním sedmičkám věnuje i Westfield. V podobném segmentu figuruje i český Kaipan.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků