Lotus rozjíždí pátrání po svém prvním automobilu. Hledejte všude, vzkazuje

Lotus tento rok oslavuje 70. výročí od uvedení svého prvního modelu. K této parádě mu však chybí ta vůbec nejdůležitější věc. Samotný oslavenec, první vyrobený model Mark I.

Celých 70 let uběhlo do doby, kdy mladý a ještě studující Colin Chapman dokončil svou prvotinu, Lotus Mark I. Model postavený na základě šasi Austinu Seven tehdy v roce 1948 ručně postavil v malé londýnské garáži, která patřila rodičům jeho přítelkyně. Britská automobilka by tento zásadní model ráda oslavila s plnou parádou, bohužel, již přes 60 let nikdo Chapmanův originál nespatřil a není známo, kde se nachází.

Lotus proto rozjíždí pátrací akci a žádá pomoc veřejnosti k nalezení dlouho ztraceného automobilu. Champman se svým výtvorem jistou chvíli závodil v trialových soutěžích, po dvou letech ale vůz nabídl k prodeji, neboť začal pracovat na schopnější verzi Mark II. Inzerát nabízející Mark I jako závodní Austin Seven se objevil v roce 1950 v magazínu Motor Sport. Auto v listopadu toho roku zakoupil jistý zájemce ze severu Anglie za 135 liber.

Majitel Volva chce masivně investovat do Lotusu. Půjde o miliardy korun

Majitel Volva chce masivně investovat do Lotusu. Půjde o miliardy korun

Mark I vybavený lehkými hliníkovými díly a zesíleným šasi Chapman nejprve zbarvil do odstínu bílé, později však auto nalakoval červeně. Očekává se, že v tomto odstínu byl vůz nakonec prodán. Přestože ale po autě roky pátrali nadšenci a také experti přímo z Lotusu, dodnes nebyl Lotus Mark I nalezen.

Automobilka tak apeluje na veřejnost a tímto způsobem se pokouší zjistit alespoň další informace, jež by pomohly vůz najít. Do pátrací akce se připojil i syn slavného konstruktéra Clive Chapman, který nyní vede stáj Classic Team Lotus starající se o historické monoposty značky.

Hledáte dokonalý silniční závoďák? Máme tip: Lotus Exige Sport 410!

Hledáte dokonalý silniční závoďák? Máme tip: Lotus Exige Sport 410!

„Mark I je Svatým grálem historie Lotusu. Byl výchozím bodem, kdy můj otec poprvé uvedl z teorie do praxe všechny své nápady pro konstrukci úspěšného vozu. Nalezení tohoto milníku značky Lotus by bylo zrovna během oslav jeho 70. výročí neskutečných úspěchem. Chceme, aby se fanoušci chopili této příležitosti a hledali v každé garáži, stodole a kůlně, kam budou mít přístup. Je rovněž zcela možné, že Mark I se už nenachází v Anglii. Rádi bychom tedy věděli, zda dosud nepřežívá v jiné zemi,“ okomentoval pátrání Chapmanův syn.

~/PubSystem.Controls.Run.GenericDataView/RelatedArticlesByTag.ascx
System.NullReferenceException
Object reference not set to an instance of an object.
App_Code.19yrhe2l
at PubSystem.CNCUtils.GetAutoCzArticles(Int32 count) at ASP.pubsystem_controls_run_genericdataview_relatedarticlesbytag_ascx.SetControls() at PubSystem.Controls.Run.GenericDataView.DataView.LoadData() at PubSystem.Controls.Run.GenericDataView.DataView.Page_Load(Object sender, EventArgs e) at System.Web.UI.Control.OnLoad(EventArgs e) at System.Web.UI.Control.LoadRecursive() at System.Web.UI.Control.AddedControl(Control control, Int32 index) at PubSystem.Controls.Run.CacheControl.CreateChildControls()
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 59 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků