Lotus rozjíždí pátrání po svém prvním automobilu. Hledejte všude, vzkazuje

Lotus tento rok oslavuje 70. výročí od uvedení svého prvního modelu. K této parádě mu však chybí ta vůbec nejdůležitější věc. Samotný oslavenec, první vyrobený model Mark I.

Celých 70 let uběhlo do doby, kdy mladý a ještě studující Colin Chapman dokončil svou prvotinu, Lotus Mark I. Model postavený na základě šasi Austinu Seven tehdy v roce 1948 ručně postavil v malé londýnské garáži, která patřila rodičům jeho přítelkyně. Britská automobilka by tento zásadní model ráda oslavila s plnou parádou, bohužel, již přes 60 let nikdo Chapmanův originál nespatřil a není známo, kde se nachází.

Lotus proto rozjíždí pátrací akci a žádá pomoc veřejnosti k nalezení dlouho ztraceného automobilu. Champman se svým výtvorem jistou chvíli závodil v trialových soutěžích, po dvou letech ale vůz nabídl k prodeji, neboť začal pracovat na schopnější verzi Mark II. Inzerát nabízející Mark I jako závodní Austin Seven se objevil v roce 1950 v magazínu Motor Sport. Auto v listopadu toho roku zakoupil jistý zájemce ze severu Anglie za 135 liber.

Majitel Volva chce masivně investovat do Lotusu. Půjde o miliardy korun

Majitel Volva chce masivně investovat do Lotusu. Půjde o miliardy korun

Mark I vybavený lehkými hliníkovými díly a zesíleným šasi Chapman nejprve zbarvil do odstínu bílé, později však auto nalakoval červeně. Očekává se, že v tomto odstínu byl vůz nakonec prodán. Přestože ale po autě roky pátrali nadšenci a také experti přímo z Lotusu, dodnes nebyl Lotus Mark I nalezen.

Automobilka tak apeluje na veřejnost a tímto způsobem se pokouší zjistit alespoň další informace, jež by pomohly vůz najít. Do pátrací akce se připojil i syn slavného konstruktéra Clive Chapman, který nyní vede stáj Classic Team Lotus starající se o historické monoposty značky.

Hledáte dokonalý silniční závoďák? Máme tip: Lotus Exige Sport 410!

Hledáte dokonalý silniční závoďák? Máme tip: Lotus Exige Sport 410!

„Mark I je Svatým grálem historie Lotusu. Byl výchozím bodem, kdy můj otec poprvé uvedl z teorie do praxe všechny své nápady pro konstrukci úspěšného vozu. Nalezení tohoto milníku značky Lotus by bylo zrovna během oslav jeho 70. výročí neskutečných úspěchem. Chceme, aby se fanoušci chopili této příležitosti a hledali v každé garáži, stodole a kůlně, kam budou mít přístup. Je rovněž zcela možné, že Mark I se už nenachází v Anglii. Rádi bychom tedy věděli, zda dosud nepřežívá v jiné zemi,“ okomentoval pátrání Chapmanův syn.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

včera | Petr Schnagl | 7 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 68 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 58 příspěvků