Lotus přichycen při dopingu modelu Exige

Britská automobilka Lotus připravila pro svůj model Exige slušnou porci dopingu. V malé sérii tak přinese pro příznivce těchto sporťáku ještě více adrenalinu.
Lotus přichycen při dopingu modelu Exige

Lotus přichystal pro příští rok speciální edici svého modelu Exige. Vozy z edice s označením Cup a Cup 240 prošly úpravami, aby poskytly svému majiteli ještě více radosti a zábavy z jízdy. Oba modely dostaly kompletně přepracované výfukové potrubí, včetně svodů. K tomu dostaly plně stavitelný podvozek, nové, silnější brzdy a ocelové výztuhy.

Exige Cup má pod kapotou motor o objemu 1.8 litru, který dává výkon 139 kW (189 k) a točivý moment 181 Nm. Exige Cup 240 jde ještě dál. Stejný motor dosahuje výkonu 178 kW (243 k) při 8 000 ot. a točivý moment 236 Nm při 7 000 ot. Toto navýšení vděčí zabudovanému kompresoru s mezichladičem. Exige Cup zvládá sprint na stovku za 5,2 s a na 160 za 13,2 s. Dosáhne maximální rychlosti 237 km/h. Exige Cup 240 pak zvládne sprint na stovku za 4,5 s a na 160 za 11,3 s. Nejvyšší rychlost činí 249 km/h. Základní cena se bude u modelu Exige Cup pohybovat na hranici 76 000 eur ( přibližně 2,3 mil. Kč) a u Cup 240 okolo 89 000 eur (přibližně 2,7 mil. Kč). Nutno podotknout, že za tyto peníze na trhu jen tězko najdete jiný vůz, který by dosahoval parametrů a zábavnosti těchto modelů při obdobné ceně.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lotus Cup Exige 240 --- Lotus Cup Exige

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 26 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků