Lotus přichycen při dopingu modelu Exige

Britská automobilka Lotus připravila pro svůj model Exige slušnou porci dopingu. V malé sérii tak přinese pro příznivce těchto sporťáku ještě více adrenalinu.
Lotus přichycen při dopingu modelu Exige

Lotus přichystal pro příští rok speciální edici svého modelu Exige. Vozy z edice s označením Cup a Cup 240 prošly úpravami, aby poskytly svému majiteli ještě více radosti a zábavy z jízdy. Oba modely dostaly kompletně přepracované výfukové potrubí, včetně svodů. K tomu dostaly plně stavitelný podvozek, nové, silnější brzdy a ocelové výztuhy.

Exige Cup má pod kapotou motor o objemu 1.8 litru, který dává výkon 139 kW (189 k) a točivý moment 181 Nm. Exige Cup 240 jde ještě dál. Stejný motor dosahuje výkonu 178 kW (243 k) při 8 000 ot. a točivý moment 236 Nm při 7 000 ot. Toto navýšení vděčí zabudovanému kompresoru s mezichladičem. Exige Cup zvládá sprint na stovku za 5,2 s a na 160 za 13,2 s. Dosáhne maximální rychlosti 237 km/h. Exige Cup 240 pak zvládne sprint na stovku za 4,5 s a na 160 za 11,3 s. Nejvyšší rychlost činí 249 km/h. Základní cena se bude u modelu Exige Cup pohybovat na hranici 76 000 eur ( přibližně 2,3 mil. Kč) a u Cup 240 okolo 89 000 eur (přibližně 2,7 mil. Kč). Nutno podotknout, že za tyto peníze na trhu jen tězko najdete jiný vůz, který by dosahoval parametrů a zábavnosti těchto modelů při obdobné ceně.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lotus Cup Exige 240 --- Lotus Cup Exige

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků