Lotus přichází s novým logem: Značí start nové éry, ztělesňuje jednoduchost a lehkost

S vlivným majitelem za zády a novým elektrickým hyperautem kráčí Lotus do nové éry. Přepracování si tedy zasloužilo i klasické logo britské automobilky.

Pouze čas napoví, jak se bude Lotusu pod vlastnictvím čínského koncernu Geely dařit a zda nejnovější elektrický hypersport Evija oživenou značku odstartuje do nové úspěšné budoucnosti. Ke změnám britské automobilky se nyní řadí i přepracování originálního loga Lotusu, které bylo v řadě verzí používáno již od dob založení značky Colinem Chapmanem v roce 1948.

Toto je první elektrický Lotus! Má skoro 2000 koní a je levnější než Bugatti Chiron

Toto je první elektrický Lotus! Má skoro 2000 koní a je levnější než Bugatti Chiron

K razantním změnám ovšem nedošlo. Dosavadní podoba znaku tak byla pouze zjednodušena a již nepůsobí plastickým dojmem. Klasický design tedy zůstává, přičemž se logo skládá pouze ze dvou barev – tradiční britské závodní zelené a žluté. Nápis Lotus byl přitom narovnán.

Podle vedoucího marketingu Simona Clara tedy nové logo ztělesňuje klasickou Chapmanovu filozofii jednoduchosti a lehkosti, která byla za dobu existence automobilky hlavním bodem všech vozů Lotusu.

Budoucnost automobilky Lotus: Nebrání se ničemu, pokud zachová tradici

Budoucnost automobilky Lotus: Nebrání se ničemu, pokud zachová tradici

Nové logo je mimochodem již osmou variantou znaku Lotusu. Zcela první design byl používán mezi léty 1948 až 1985. Už tehdy doplňovaly název Lotus rovněž iniciály celého jména zakladatele – Anthony Colin Bruce Chapman. Menší výjimkou byl rok 1968, kdy Lotus uvedl černobílou verzi svého loga.

Odbočením byl směr zavedený v roce 1986, kdy zaoblené logo zdobil zlatý nápis Lotus s přesahujícími písmeny. Iniciály ACBC se poté objevily zpět mezi léty 1987 až 1988. K původní podobě znaku se Lotus vrátil v roce 1989 a další lehkou úpravu provedl až v roce 2009. Logo prošlo menšími změnami i v roce 2010.

TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

dnes | Petr Schnagl | 30 příspěvků
Minitest Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid: Víme, že má duši!

Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid (minitest)

Nová Corolla je pohled na segment C po Japonsku. Mazdě to vyšlo, Toyota má v rukávu hybridní trumfy.

10.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků
Ostré Fordy Focus ST poprvé na českých silnicích: Ty to nabij a já vystřelím!

Ford Focus ST (první svezení)

Dva motory? Dvě verze karoserie? Ale kdepak. Dvě zcela odlišná auta! Jedno je příjemný společník pro dlouhé cestování, to druhé snese porovnání s nejlepšími.

8.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 38 příspěvků