Lotus přichází s novým logem: Značí start nové éry, ztělesňuje jednoduchost a lehkost

S vlivným majitelem za zády a novým elektrickým hyperautem kráčí Lotus do nové éry. Přepracování si tedy zasloužilo i klasické logo britské automobilky.

Pouze čas napoví, jak se bude Lotusu pod vlastnictvím čínského koncernu Geely dařit a zda nejnovější elektrický hypersport Evija oživenou značku odstartuje do nové úspěšné budoucnosti. Ke změnám britské automobilky se nyní řadí i přepracování originálního loga Lotusu, které bylo v řadě verzí používáno již od dob založení značky Colinem Chapmanem v roce 1948.

Toto je první elektrický Lotus! Má skoro 2000 koní a je levnější než Bugatti Chiron

Toto je první elektrický Lotus! Má skoro 2000 koní a je levnější než Bugatti Chiron

K razantním změnám ovšem nedošlo. Dosavadní podoba znaku tak byla pouze zjednodušena a již nepůsobí plastickým dojmem. Klasický design tedy zůstává, přičemž se logo skládá pouze ze dvou barev – tradiční britské závodní zelené a žluté. Nápis Lotus byl přitom narovnán.

Podle vedoucího marketingu Simona Clara tedy nové logo ztělesňuje klasickou Chapmanovu filozofii jednoduchosti a lehkosti, která byla za dobu existence automobilky hlavním bodem všech vozů Lotusu.

Budoucnost automobilky Lotus: Nebrání se ničemu, pokud zachová tradici

Budoucnost automobilky Lotus: Nebrání se ničemu, pokud zachová tradici

Nové logo je mimochodem již osmou variantou znaku Lotusu. Zcela první design byl používán mezi léty 1948 až 1985. Už tehdy doplňovaly název Lotus rovněž iniciály celého jména zakladatele – Anthony Colin Bruce Chapman. Menší výjimkou byl rok 1968, kdy Lotus uvedl černobílou verzi svého loga.

Odbočením byl směr zavedený v roce 1986, kdy zaoblené logo zdobil zlatý nápis Lotus s přesahujícími písmeny. Iniciály ACBC se poté objevily zpět mezi léty 1987 až 1988. K původní podobě znaku se Lotus vrátil v roce 1989 a další lehkou úpravu provedl až v roce 2009. Logo prošlo menšími změnami i v roce 2010.

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

dnes | Vladimír Kadera | 104 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 12 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 77 příspěvků