Lotus přichází s novým logem: Značí start nové éry, ztělesňuje jednoduchost a lehkost

S vlivným majitelem za zády a novým elektrickým hyperautem kráčí Lotus do nové éry. Přepracování si tedy zasloužilo i klasické logo britské automobilky.

Pouze čas napoví, jak se bude Lotusu pod vlastnictvím čínského koncernu Geely dařit a zda nejnovější elektrický hypersport Evija oživenou značku odstartuje do nové úspěšné budoucnosti. Ke změnám britské automobilky se nyní řadí i přepracování originálního loga Lotusu, které bylo v řadě verzí používáno již od dob založení značky Colinem Chapmanem v roce 1948.

Toto je první elektrický Lotus! Má skoro 2000 koní a je levnější než Bugatti Chiron

Toto je první elektrický Lotus! Má skoro 2000 koní a je levnější než Bugatti Chiron

K razantním změnám ovšem nedošlo. Dosavadní podoba znaku tak byla pouze zjednodušena a již nepůsobí plastickým dojmem. Klasický design tedy zůstává, přičemž se logo skládá pouze ze dvou barev – tradiční britské závodní zelené a žluté. Nápis Lotus byl přitom narovnán.

Podle vedoucího marketingu Simona Clara tedy nové logo ztělesňuje klasickou Chapmanovu filozofii jednoduchosti a lehkosti, která byla za dobu existence automobilky hlavním bodem všech vozů Lotusu.

Budoucnost automobilky Lotus: Nebrání se ničemu, pokud zachová tradici

Budoucnost automobilky Lotus: Nebrání se ničemu, pokud zachová tradici

Nové logo je mimochodem již osmou variantou znaku Lotusu. Zcela první design byl používán mezi léty 1948 až 1985. Už tehdy doplňovaly název Lotus rovněž iniciály celého jména zakladatele – Anthony Colin Bruce Chapman. Menší výjimkou byl rok 1968, kdy Lotus uvedl černobílou verzi svého loga.

Odbočením byl směr zavedený v roce 1986, kdy zaoblené logo zdobil zlatý nápis Lotus s přesahujícími písmeny. Iniciály ACBC se poté objevily zpět mezi léty 1987 až 1988. K původní podobě znaku se Lotus vrátil v roce 1989 a další lehkou úpravu provedl až v roce 2009. Logo prošlo menšími změnami i v roce 2010.

Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 144 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků