Lotus přestavil nový superlehký Elise. Šetřilo se třeba na baterii

Britská značka se po 11 letech výroby vrací ke kořenům a nabídne vůz se skvělým poměrem hmotnosti a výkonu.
Lotus přestavil nový superlehký Elise. Šetřilo se třeba na baterii

Britská automobilka Lotus přestavila modernizovaný Elise, jehož skelet obsahuje díly z karbonu. Použití tohoto extrémně pevného a mimořádně lehkého materiálu ušetřilo 41 kilogramů. U vozu, který neváží ani celou jednu tunu, je každý kilogram znát. Více než čtyři desítky už jsou tedy skutečně nezanedbatelnou hodnotou. Pohotovostní hmotnost nového Elise Sprint se po dietě ustálila na skvělých 798 kilogramech.

Lotus chystá lehké a dynamické SUV. Bude konkurentem Macanu?

Lotus chystá lehké a dynamické SUV. Bude konkurentem Macanu?

Oblíbeného sportovního roadsteru bylo od roku 1996 vyrobeno téměř 33 tisíc kusů a nový odlehčený model ztělesňuje návrat ke kořenům značky. Odtučňovací kúra se promítla i do takových sfér, jako je například akumulátor, který je nyní o celých 9 kg lehčí. Další kilogramy ušetřilo použití o šest kilogramů lehčích karbonových skořepinových sedadel a kovaných kol z lehkých slitin. Ta jsou lehčí o pět kilogramů. Dalších šest kilo ušetřily karbonové díly karoserie před čelním oknem, ochranný rám proti převrácení, kryt motoru a zadní sklo z polykarbonátu. Seznam pokračuje u volitelných dvoudílných brzd, kde Lotus ušetřil čtyři kila a karbonových prahů.

Lotus Elise Sprint se nabízí se zážehovou 1,6 o výkonu 134 koní, což v případně pohotovostní hmotnosti 798 kg znamená 168 koní na tunu, nebo kompresorem dopovanou 1,8 o výkonu 217 koní, se kterou Elise Sprint vykazuje poměr úctyhodných 257 koní na tunu.

Jednostopý Lotus C-01 je na prodej, přijde na miliony

Jednostopý Lotus C-01 je na prodej, přijde na miliony

Kromě uvedení nového Sprintu se automobilka Lotus zaměřila také na zbývající modely Elise. Mimo několika málo změn na karoserii se výrobce zaměřil na zvýšení komfortu a úrovně bezpečí za volantem. Nová je středová konzole a nádherné vyrobená otevřená kulisa manuální převodovky. Přístrojový štít má novou grafiku a Elise si volitelně můžete vybavit novým zábavním systémem a přípojkou pro iPod a rozhraním Bluetooth.

Ve Velké Británii si nový Elise Sprint ze zážehovou 1,6 můžete pořídit od 37 300 liber, přeplňovaná 1,8 stojí o 7 tisíc liber víc.

Na běžnou verzi vozu se podívejte zde:

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků