Lotus přestavil nový superlehký Elise. Šetřilo se třeba na baterii

Britská značka se po 11 letech výroby vrací ke kořenům a nabídne vůz se skvělým poměrem hmotnosti a výkonu.
Lotus přestavil nový superlehký Elise. Šetřilo se třeba na baterii

Britská automobilka Lotus přestavila modernizovaný Elise, jehož skelet obsahuje díly z karbonu. Použití tohoto extrémně pevného a mimořádně lehkého materiálu ušetřilo 41 kilogramů. U vozu, který neváží ani celou jednu tunu, je každý kilogram znát. Více než čtyři desítky už jsou tedy skutečně nezanedbatelnou hodnotou. Pohotovostní hmotnost nového Elise Sprint se po dietě ustálila na skvělých 798 kilogramech.

Lotus chystá lehké a dynamické SUV. Bude konkurentem Macanu?

Lotus chystá lehké a dynamické SUV. Bude konkurentem Macanu?

Oblíbeného sportovního roadsteru bylo od roku 1996 vyrobeno téměř 33 tisíc kusů a nový odlehčený model ztělesňuje návrat ke kořenům značky. Odtučňovací kúra se promítla i do takových sfér, jako je například akumulátor, který je nyní o celých 9 kg lehčí. Další kilogramy ušetřilo použití o šest kilogramů lehčích karbonových skořepinových sedadel a kovaných kol z lehkých slitin. Ta jsou lehčí o pět kilogramů. Dalších šest kilo ušetřily karbonové díly karoserie před čelním oknem, ochranný rám proti převrácení, kryt motoru a zadní sklo z polykarbonátu. Seznam pokračuje u volitelných dvoudílných brzd, kde Lotus ušetřil čtyři kila a karbonových prahů.

Lotus Elise Sprint se nabízí se zážehovou 1,6 o výkonu 134 koní, což v případně pohotovostní hmotnosti 798 kg znamená 168 koní na tunu, nebo kompresorem dopovanou 1,8 o výkonu 217 koní, se kterou Elise Sprint vykazuje poměr úctyhodných 257 koní na tunu.

Jednostopý Lotus C-01 je na prodej, přijde na miliony

Jednostopý Lotus C-01 je na prodej, přijde na miliony

Kromě uvedení nového Sprintu se automobilka Lotus zaměřila také na zbývající modely Elise. Mimo několika málo změn na karoserii se výrobce zaměřil na zvýšení komfortu a úrovně bezpečí za volantem. Nová je středová konzole a nádherné vyrobená otevřená kulisa manuální převodovky. Přístrojový štít má novou grafiku a Elise si volitelně můžete vybavit novým zábavním systémem a přípojkou pro iPod a rozhraním Bluetooth.

Ve Velké Británii si nový Elise Sprint ze zážehovou 1,6 můžete pořídit od 37 300 liber, přeplňovaná 1,8 stojí o 7 tisíc liber víc.

Na běžnou verzi vozu se podívejte zde:

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 16 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků