Lotus přestavil nový superlehký Elise. Šetřilo se třeba na baterii

Britská značka se po 11 letech výroby vrací ke kořenům a nabídne vůz se skvělým poměrem hmotnosti a výkonu.
Lotus přestavil nový superlehký Elise. Šetřilo se třeba na baterii

Britská automobilka Lotus přestavila modernizovaný Elise, jehož skelet obsahuje díly z karbonu. Použití tohoto extrémně pevného a mimořádně lehkého materiálu ušetřilo 41 kilogramů. U vozu, který neváží ani celou jednu tunu, je každý kilogram znát. Více než čtyři desítky už jsou tedy skutečně nezanedbatelnou hodnotou. Pohotovostní hmotnost nového Elise Sprint se po dietě ustálila na skvělých 798 kilogramech.

Lotus chystá lehké a dynamické SUV. Bude konkurentem Macanu?

Lotus chystá lehké a dynamické SUV. Bude konkurentem Macanu?

Oblíbeného sportovního roadsteru bylo od roku 1996 vyrobeno téměř 33 tisíc kusů a nový odlehčený model ztělesňuje návrat ke kořenům značky. Odtučňovací kúra se promítla i do takových sfér, jako je například akumulátor, který je nyní o celých 9 kg lehčí. Další kilogramy ušetřilo použití o šest kilogramů lehčích karbonových skořepinových sedadel a kovaných kol z lehkých slitin. Ta jsou lehčí o pět kilogramů. Dalších šest kilo ušetřily karbonové díly karoserie před čelním oknem, ochranný rám proti převrácení, kryt motoru a zadní sklo z polykarbonátu. Seznam pokračuje u volitelných dvoudílných brzd, kde Lotus ušetřil čtyři kila a karbonových prahů.

Lotus Elise Sprint se nabízí se zážehovou 1,6 o výkonu 134 koní, což v případně pohotovostní hmotnosti 798 kg znamená 168 koní na tunu, nebo kompresorem dopovanou 1,8 o výkonu 217 koní, se kterou Elise Sprint vykazuje poměr úctyhodných 257 koní na tunu.

Jednostopý Lotus C-01 je na prodej, přijde na miliony

Jednostopý Lotus C-01 je na prodej, přijde na miliony

Kromě uvedení nového Sprintu se automobilka Lotus zaměřila také na zbývající modely Elise. Mimo několika málo změn na karoserii se výrobce zaměřil na zvýšení komfortu a úrovně bezpečí za volantem. Nová je středová konzole a nádherné vyrobená otevřená kulisa manuální převodovky. Přístrojový štít má novou grafiku a Elise si volitelně můžete vybavit novým zábavním systémem a přípojkou pro iPod a rozhraním Bluetooth.

Ve Velké Británii si nový Elise Sprint ze zážehovou 1,6 můžete pořídit od 37 300 liber, přeplňovaná 1,8 stojí o 7 tisíc liber víc.

Na běžnou verzi vozu se podívejte zde:

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 360 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2013
Stav: 83 866 km
Cena: 239 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 890 km
Cena: 54 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 210 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 889 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 323 km
Cena: 86 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků