Lotus představuje své nejvýkonnější auto v historii. Na lehkost nezapomněli

Tohle je vrchol modelové řady Lotus.

Poté, co Lotus představil hard-core verzi svého modelu Evora s číslovkou 410, přichází ještě silnější varianta. Britský výrobce jí řiká GT430. S výkonem 430 koňských sil a točivým momentem 440 newtonmetrů je to nejsilnější silniční Lotus všech dob. Vděčí za to šestiválci, který je přeplňován mechanickým kompresorem.

Pět ikon od značky Lotus: Na tuto skvělou minulost teď navážou Číňané

Pět ikon od značky Lotus: Na tuto skvělou minulost teď navážou Číňané

Jízdní parametry zní skvěle. Z nuly na stovce je GT za 3,7 sekund a maximální rychlost činí 305 kilometrů za hodinu. Lotus dodnes žije z poselství Colina Chapmana, který často hlásal - přidej lehkost. I vrcholná Evora prošla další odtučňovací kúrou. Díky tomu má jen 1 258 kilogramů suché hmotnosti.

Převodovka je manuální se šesti rychlostními stupni. Přenést výkon na silnici pomáhá samosvorný diferenciál Torsen a pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2. Řidič má na výběr z pěti jízdních režimů - "Drive," "Sport," "Race," a "Off". Ovládají především účinnost kontroly trakce.

Lotus Seven slaví šedesátiny. Králem jeho replik je dnes Caterham

Lotus Seven slaví šedesátiny. Králem jeho replik je dnes Caterham

Zvenku poznáte model GT430 díky výraznému bodykitu. Skrz zadní nárazník jsou vidět skoro celé pneumatiky. Pozornost poutá také velký spoiler na zádi. Uvnitř panuje tradičně závodní atmosféra, na kterou řidiče naladí speciální anatomická sedadla a semišový volant. Nezapomnělo se však ani na moderní technologie - objednat si lze infotainment s dotykovým displejem, satelitní navigací a připojením ke smartphonu.

Zájemci by rozhodně neměli dlouho otálet. K mání je pouhých šedesát kusů. Cenu výrobce neprozradil.

Podívejte se na kompletní fotogalerii novinky:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 46 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Minitest Ford Kuga 1.5 EcoBoost ST-Line: Důstojné stáří

Ford Kuga 1.5 EB ST-Line (minitest)

Ačkoli je Kuga průběžně modernizována, nic to nemění na skutečnosti, že patří k nejstarším SUV na trhu. Má ve svém věku, a navíc s malým benzínovým čtyřválcem pod kapotou, ještě co nabídnout?

5.  11.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků