Lotus představuje své nejvýkonnější auto v historii. Na lehkost nezapomněli

Tohle je vrchol modelové řady Lotus.

Poté, co Lotus představil hard-core verzi svého modelu Evora s číslovkou 410, přichází ještě silnější varianta. Britský výrobce jí řiká GT430. S výkonem 430 koňských sil a točivým momentem 440 newtonmetrů je to nejsilnější silniční Lotus všech dob. Vděčí za to šestiválci, který je přeplňován mechanickým kompresorem.

Pět ikon od značky Lotus: Na tuto skvělou minulost teď navážou Číňané

Pět ikon od značky Lotus: Na tuto skvělou minulost teď navážou Číňané

Jízdní parametry zní skvěle. Z nuly na stovce je GT za 3,7 sekund a maximální rychlost činí 305 kilometrů za hodinu. Lotus dodnes žije z poselství Colina Chapmana, který často hlásal - přidej lehkost. I vrcholná Evora prošla další odtučňovací kúrou. Díky tomu má jen 1 258 kilogramů suché hmotnosti.

Převodovka je manuální se šesti rychlostními stupni. Přenést výkon na silnici pomáhá samosvorný diferenciál Torsen a pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2. Řidič má na výběr z pěti jízdních režimů - "Drive," "Sport," "Race," a "Off". Ovládají především účinnost kontroly trakce.

Lotus Seven slaví šedesátiny. Králem jeho replik je dnes Caterham

Lotus Seven slaví šedesátiny. Králem jeho replik je dnes Caterham

Zvenku poznáte model GT430 díky výraznému bodykitu. Skrz zadní nárazník jsou vidět skoro celé pneumatiky. Pozornost poutá také velký spoiler na zádi. Uvnitř panuje tradičně závodní atmosféra, na kterou řidiče naladí speciální anatomická sedadla a semišový volant. Nezapomnělo se však ani na moderní technologie - objednat si lze infotainment s dotykovým displejem, satelitní navigací a připojením ke smartphonu.

Zájemci by rozhodně neměli dlouho otálet. K mání je pouhých šedesát kusů. Cenu výrobce neprozradil.

Podívejte se na kompletní fotogalerii novinky:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků