Lotus představuje své nejvýkonnější auto v historii. Na lehkost nezapomněli

Tohle je vrchol modelové řady Lotus.

Poté, co Lotus představil hard-core verzi svého modelu Evora s číslovkou 410, přichází ještě silnější varianta. Britský výrobce jí řiká GT430. S výkonem 430 koňských sil a točivým momentem 440 newtonmetrů je to nejsilnější silniční Lotus všech dob. Vděčí za to šestiválci, který je přeplňován mechanickým kompresorem.

Pět ikon od značky Lotus: Na tuto skvělou minulost teď navážou Číňané

Pět ikon od značky Lotus: Na tuto skvělou minulost teď navážou Číňané

Jízdní parametry zní skvěle. Z nuly na stovce je GT za 3,7 sekund a maximální rychlost činí 305 kilometrů za hodinu. Lotus dodnes žije z poselství Colina Chapmana, který často hlásal - přidej lehkost. I vrcholná Evora prošla další odtučňovací kúrou. Díky tomu má jen 1 258 kilogramů suché hmotnosti.

Převodovka je manuální se šesti rychlostními stupni. Přenést výkon na silnici pomáhá samosvorný diferenciál Torsen a pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2. Řidič má na výběr z pěti jízdních režimů - "Drive," "Sport," "Race," a "Off". Ovládají především účinnost kontroly trakce.

Lotus Seven slaví šedesátiny. Králem jeho replik je dnes Caterham

Lotus Seven slaví šedesátiny. Králem jeho replik je dnes Caterham

Zvenku poznáte model GT430 díky výraznému bodykitu. Skrz zadní nárazník jsou vidět skoro celé pneumatiky. Pozornost poutá také velký spoiler na zádi. Uvnitř panuje tradičně závodní atmosféra, na kterou řidiče naladí speciální anatomická sedadla a semišový volant. Nezapomnělo se však ani na moderní technologie - objednat si lze infotainment s dotykovým displejem, satelitní navigací a připojením ke smartphonu.

Zájemci by rozhodně neměli dlouho otálet. K mání je pouhých šedesát kusů. Cenu výrobce neprozradil.

Podívejte se na kompletní fotogalerii novinky:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků