Lotus představuje své nejvýkonnější auto v historii. Na lehkost nezapomněli

Tohle je vrchol modelové řady Lotus.

Poté, co Lotus představil hard-core verzi svého modelu Evora s číslovkou 410, přichází ještě silnější varianta. Britský výrobce jí řiká GT430. S výkonem 430 koňských sil a točivým momentem 440 newtonmetrů je to nejsilnější silniční Lotus všech dob. Vděčí za to šestiválci, který je přeplňován mechanickým kompresorem.

Pět ikon od značky Lotus: Na tuto skvělou minulost teď navážou Číňané

Pět ikon od značky Lotus: Na tuto skvělou minulost teď navážou Číňané

Jízdní parametry zní skvěle. Z nuly na stovce je GT za 3,7 sekund a maximální rychlost činí 305 kilometrů za hodinu. Lotus dodnes žije z poselství Colina Chapmana, který často hlásal - přidej lehkost. I vrcholná Evora prošla další odtučňovací kúrou. Díky tomu má jen 1 258 kilogramů suché hmotnosti.

Převodovka je manuální se šesti rychlostními stupni. Přenést výkon na silnici pomáhá samosvorný diferenciál Torsen a pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2. Řidič má na výběr z pěti jízdních režimů - "Drive," "Sport," "Race," a "Off". Ovládají především účinnost kontroly trakce.

Lotus Seven slaví šedesátiny. Králem jeho replik je dnes Caterham

Lotus Seven slaví šedesátiny. Králem jeho replik je dnes Caterham

Zvenku poznáte model GT430 díky výraznému bodykitu. Skrz zadní nárazník jsou vidět skoro celé pneumatiky. Pozornost poutá také velký spoiler na zádi. Uvnitř panuje tradičně závodní atmosféra, na kterou řidiče naladí speciální anatomická sedadla a semišový volant. Nezapomnělo se však ani na moderní technologie - objednat si lze infotainment s dotykovým displejem, satelitní navigací a připojením ke smartphonu.

Zájemci by rozhodně neměli dlouho otálet. K mání je pouhých šedesát kusů. Cenu výrobce neprozradil.

Podívejte se na kompletní fotogalerii novinky:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 10 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků