Lotus představuje své nejvýkonnější auto v historii. Na lehkost nezapomněli

Tohle je vrchol modelové řady Lotus.

Poté, co Lotus představil hard-core verzi svého modelu Evora s číslovkou 410, přichází ještě silnější varianta. Britský výrobce jí řiká GT430. S výkonem 430 koňských sil a točivým momentem 440 newtonmetrů je to nejsilnější silniční Lotus všech dob. Vděčí za to šestiválci, který je přeplňován mechanickým kompresorem.

Pět ikon od značky Lotus: Na tuto skvělou minulost teď navážou Číňané

Pět ikon od značky Lotus: Na tuto skvělou minulost teď navážou Číňané

Jízdní parametry zní skvěle. Z nuly na stovce je GT za 3,7 sekund a maximální rychlost činí 305 kilometrů za hodinu. Lotus dodnes žije z poselství Colina Chapmana, který často hlásal - přidej lehkost. I vrcholná Evora prošla další odtučňovací kúrou. Díky tomu má jen 1 258 kilogramů suché hmotnosti.

Převodovka je manuální se šesti rychlostními stupni. Přenést výkon na silnici pomáhá samosvorný diferenciál Torsen a pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2. Řidič má na výběr z pěti jízdních režimů - "Drive," "Sport," "Race," a "Off". Ovládají především účinnost kontroly trakce.

Lotus Seven slaví šedesátiny. Králem jeho replik je dnes Caterham

Lotus Seven slaví šedesátiny. Králem jeho replik je dnes Caterham

Zvenku poznáte model GT430 díky výraznému bodykitu. Skrz zadní nárazník jsou vidět skoro celé pneumatiky. Pozornost poutá také velký spoiler na zádi. Uvnitř panuje tradičně závodní atmosféra, na kterou řidiče naladí speciální anatomická sedadla a semišový volant. Nezapomnělo se však ani na moderní technologie - objednat si lze infotainment s dotykovým displejem, satelitní navigací a připojením ke smartphonu.

Zájemci by rozhodně neměli dlouho otálet. K mání je pouhých šedesát kusů. Cenu výrobce neprozradil.

Podívejte se na kompletní fotogalerii novinky:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

včera | Miro Mihálik | 19 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 89 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 85 příspěvků