Lotus představuje ještě lehčí a rychlejší Exige Sport 350

Lotus představuje ještě lehčí a rychlejší Exige Sport 350

Lotus oficiálně představil nejnovější verzi modelu Exige. Jmenuje se Sport 350 a oproti svým sourozencům má být lehčí, rychlejší a vůbec pro řidiče zajímavější. První zájemci si budou moci tuto variantu pořídit v únoru příštího roku. Cena na německém trhu startuje částkou 74 000 euro.

Okruhová raketa Lotus 3-Eleven má 457 koní na 900 kg

Okruhová raketa Lotus 3-Eleven má 457 koní na 900 kg

Lotus Exige Sport 350 prošel odtučňovací kúrou, která přinesla úsporu 51 kg ve srovnání s Exige S. Inženýři snížili hmotnost například za pomoci lehčí baterie, lehčí středové konzole (řadicí mechanismus není zakrytý), lehčí je i výfuk a něco se ušetřilo na optimalizované zvukové izolaci. Na přání si zákazníci mohou ještě dokoupit lehčí kola (-5 kg) a lehčí brzdové kotouče (také -5 kg). Pokud sáhnete po těchto příplatkových prvcích, dostane se hmotnost Lotusu na 1125 kg.

To zní velmi slibně, protože se o pohon stará přeplňovaný šestiválec o objemu 3,5 litru. Jeho maximum činí 258 kW (350 k) při sedmi tisících otáček, točivý moment vrcholí hodnotou 400 Nm. V kombinaci s manuální převodovkou se dostanete na 100 km/h za 3,9 s a nejvíce se rozejdete na 274 km/h. Automat znamená lepší čas o 0,1 s a o 13 km/h nižší maximálku.

Lotus Evora S míří do služeb záchranářů. Kde? Samozřejmě v Dubaji

Lotus Evora S míří do služeb záchranářů. Kde? Samozřejmě v Dubaji

Verze Sport pak přináší ještě další úpravy. Vylepšené je řazení manuální převodovky i podvozek. Ten je tužší, má lepší brzdy a pozměněnou geometrii kol. 

Jestli se vám Lotus Exige Sport 350 líbí, dočkáte se už v únoru, kdy se začne prodávat. O měsíc později pak do prodeje tato verze dorazí také jako Roadster. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků