Lotus představuje ještě lehčí a rychlejší Exige Sport 350

Lotus oficiálně představil nejnovější verzi modelu Exige. Jmenuje se Sport 350 a oproti svým sourozencům má být lehčí, rychlejší a vůbec pro řidiče zajímavější. První zájemci si budou moci tuto variantu pořídit v únoru příštího roku. Cena na německém trhu startuje částkou 74 000 euro.

Okruhová raketa Lotus 3-Eleven má 457 koní na 900 kg

Okruhová raketa Lotus 3-Eleven má 457 koní na 900 kg

Lotus Exige Sport 350 prošel odtučňovací kúrou, která přinesla úsporu 51 kg ve srovnání s Exige S. Inženýři snížili hmotnost například za pomoci lehčí baterie, lehčí středové konzole (řadicí mechanismus není zakrytý), lehčí je i výfuk a něco se ušetřilo na optimalizované zvukové izolaci. Na přání si zákazníci mohou ještě dokoupit lehčí kola (-5 kg) a lehčí brzdové kotouče (také -5 kg). Pokud sáhnete po těchto příplatkových prvcích, dostane se hmotnost Lotusu na 1125 kg.

To zní velmi slibně, protože se o pohon stará přeplňovaný šestiválec o objemu 3,5 litru. Jeho maximum činí 258 kW (350 k) při sedmi tisících otáček, točivý moment vrcholí hodnotou 400 Nm. V kombinaci s manuální převodovkou se dostanete na 100 km/h za 3,9 s a nejvíce se rozejdete na 274 km/h. Automat znamená lepší čas o 0,1 s a o 13 km/h nižší maximálku.

Lotus Evora S míří do služeb záchranářů. Kde? Samozřejmě v Dubaji

Lotus Evora S míří do služeb záchranářů. Kde? Samozřejmě v Dubaji

Verze Sport pak přináší ještě další úpravy. Vylepšené je řazení manuální převodovky i podvozek. Ten je tužší, má lepší brzdy a pozměněnou geometrii kol. 

Jestli se vám Lotus Exige Sport 350 líbí, dočkáte se už v únoru, kdy se začne prodávat. O měsíc později pak do prodeje tato verze dorazí také jako Roadster. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 40 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků