Lotus představuje ještě lehčí a rychlejší Exige Sport 350

Lotus oficiálně představil nejnovější verzi modelu Exige. Jmenuje se Sport 350 a oproti svým sourozencům má být lehčí, rychlejší a vůbec pro řidiče zajímavější. První zájemci si budou moci tuto variantu pořídit v únoru příštího roku. Cena na německém trhu startuje částkou 74 000 euro.

Okruhová raketa Lotus 3-Eleven má 457 koní na 900 kg

Okruhová raketa Lotus 3-Eleven má 457 koní na 900 kg

Lotus Exige Sport 350 prošel odtučňovací kúrou, která přinesla úsporu 51 kg ve srovnání s Exige S. Inženýři snížili hmotnost například za pomoci lehčí baterie, lehčí středové konzole (řadicí mechanismus není zakrytý), lehčí je i výfuk a něco se ušetřilo na optimalizované zvukové izolaci. Na přání si zákazníci mohou ještě dokoupit lehčí kola (-5 kg) a lehčí brzdové kotouče (také -5 kg). Pokud sáhnete po těchto příplatkových prvcích, dostane se hmotnost Lotusu na 1125 kg.

To zní velmi slibně, protože se o pohon stará přeplňovaný šestiválec o objemu 3,5 litru. Jeho maximum činí 258 kW (350 k) při sedmi tisících otáček, točivý moment vrcholí hodnotou 400 Nm. V kombinaci s manuální převodovkou se dostanete na 100 km/h za 3,9 s a nejvíce se rozejdete na 274 km/h. Automat znamená lepší čas o 0,1 s a o 13 km/h nižší maximálku.

Lotus Evora S míří do služeb záchranářů. Kde? Samozřejmě v Dubaji

Lotus Evora S míří do služeb záchranářů. Kde? Samozřejmě v Dubaji

Verze Sport pak přináší ještě další úpravy. Vylepšené je řazení manuální převodovky i podvozek. Ten je tužší, má lepší brzdy a pozměněnou geometrii kol. 

Jestli se vám Lotus Exige Sport 350 líbí, dočkáte se už v únoru, kdy se začne prodávat. O měsíc později pak do prodeje tato verze dorazí také jako Roadster. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků