Lotus představuje ještě lehčí a rychlejší Exige Sport 350

Lotus představuje ještě lehčí a rychlejší Exige Sport 350

Lotus oficiálně představil nejnovější verzi modelu Exige. Jmenuje se Sport 350 a oproti svým sourozencům má být lehčí, rychlejší a vůbec pro řidiče zajímavější. První zájemci si budou moci tuto variantu pořídit v únoru příštího roku. Cena na německém trhu startuje částkou 74 000 euro.

Premiéry | Sportovní auta | Lotus

Okruhová raketa Lotus 3-Eleven má 457 koní na 900 kg

Lotus Exige Sport 350 prošel odtučňovací kúrou, která přinesla úsporu 51 kg ve srovnání s Exige S. Inženýři snížili hmotnost například za pomoci lehčí baterie, lehčí středové konzole (řadicí mechanismus není zakrytý), lehčí je i výfuk a něco se ušetřilo na optimalizované zvukové izolaci. Na přání si zákazníci mohou ještě dokoupit lehčí kola (-5 kg) a lehčí brzdové kotouče (také -5 kg). Pokud sáhnete po těchto příplatkových prvcích, dostane se hmotnost Lotusu na 1125 kg.

To zní velmi slibně, protože se o pohon stará přeplňovaný šestiválec o objemu 3,5 litru. Jeho maximum činí 258 kW (350 k) při sedmi tisících otáček, točivý moment vrcholí hodnotou 400 Nm. V kombinaci s manuální převodovkou se dostanete na 100 km/h za 3,9 s a nejvíce se rozejdete na 274 km/h. Automat znamená lepší čas o 0,1 s a o 13 km/h nižší maximálku.

Sportovní auta | Zajímavosti | Bezpečnost | Lotus

Lotus Evora S míří do služeb záchranářů. Kde? Samozřejmě v Dubaji

Verze Sport pak přináší ještě další úpravy. Vylepšené je řazení manuální převodovky i podvozek. Ten je tužší, má lepší brzdy a pozměněnou geometrii kol. 

Jestli se vám Lotus Exige Sport 350 líbí, dočkáte se už v únoru, kdy se začne prodávat. O měsíc později pak do prodeje tato verze dorazí také jako Roadster. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 6 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků