Lotus představuje ještě lehčí a rychlejší Exige Sport 350

Lotus oficiálně představil nejnovější verzi modelu Exige. Jmenuje se Sport 350 a oproti svým sourozencům má být lehčí, rychlejší a vůbec pro řidiče zajímavější. První zájemci si budou moci tuto variantu pořídit v únoru příštího roku. Cena na německém trhu startuje částkou 74 000 euro.

Okruhová raketa Lotus 3-Eleven má 457 koní na 900 kg

Okruhová raketa Lotus 3-Eleven má 457 koní na 900 kg

Lotus Exige Sport 350 prošel odtučňovací kúrou, která přinesla úsporu 51 kg ve srovnání s Exige S. Inženýři snížili hmotnost například za pomoci lehčí baterie, lehčí středové konzole (řadicí mechanismus není zakrytý), lehčí je i výfuk a něco se ušetřilo na optimalizované zvukové izolaci. Na přání si zákazníci mohou ještě dokoupit lehčí kola (-5 kg) a lehčí brzdové kotouče (také -5 kg). Pokud sáhnete po těchto příplatkových prvcích, dostane se hmotnost Lotusu na 1125 kg.

To zní velmi slibně, protože se o pohon stará přeplňovaný šestiválec o objemu 3,5 litru. Jeho maximum činí 258 kW (350 k) při sedmi tisících otáček, točivý moment vrcholí hodnotou 400 Nm. V kombinaci s manuální převodovkou se dostanete na 100 km/h za 3,9 s a nejvíce se rozejdete na 274 km/h. Automat znamená lepší čas o 0,1 s a o 13 km/h nižší maximálku.

Lotus Evora S míří do služeb záchranářů. Kde? Samozřejmě v Dubaji

Lotus Evora S míří do služeb záchranářů. Kde? Samozřejmě v Dubaji

Verze Sport pak přináší ještě další úpravy. Vylepšené je řazení manuální převodovky i podvozek. Ten je tužší, má lepší brzdy a pozměněnou geometrii kol. 

Jestli se vám Lotus Exige Sport 350 líbí, dočkáte se už v únoru, kdy se začne prodávat. O měsíc později pak do prodeje tato verze dorazí také jako Roadster. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

včera | David Rusol | 12 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky