Lotus oslavil 70. výročí. Zřejmě ho to stálo hodně pneumatik

Lotus tento rok oslavuje 70. výročí od uvedení svého prvního modelu. K této příležitosti nyní automobilka uvedla jedno sice kratší, ale o to akčnější video plné smyků a kouřících pneumatik.

Celých 70 let uběhlo do doby, kdy tehdy mladý a ještě studující Colin Chapman dokončil svou prvotinu, Lotus Mark I, postavený na základě šasi Austinu 7. Takto důležitý milník se pochopitelně neobejde bez oslav a v tomto případě i bez dvojice zběsile driftujících Lotusů.

Své 70. výročí tak automobilka vyzdvihuje na testovací trati v Hethelu, po níž se divoce proháněla poslední Evora GT410 Sport a také Exige Sport 410. Pár Lotusů, plný plyn, nějaké to kontra, akční střih a záběry, oblaka kouře a důraz na absenci jakýchkoliv počítačových triků. Během natáčení určitě padlo za vlast mnoho pneumatik. A výsledek stojí za to.

Majitel Volva chce masivně investovat do Lotusu. Půjde o miliardy korun

Majitel Volva chce masivně investovat do Lotusu. Půjde o miliardy korun

Kromě oslav výročí je u Lotusu dobrá nálada vcelku pochopitelná. Čínský koncern Geely, kterému Lotus patří, nedávno oznámil plány masivních investic do britské značky s výhledem na zvětšení výrobní kapacity, uvedení nových modelů a možné rozšíření většinového podílu v automobilce. Britská tradice značky má přitom zůstat netknutá. O plánech Geely jsme už psali výše.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip: Chcete ho? Ano, chcete ho!

Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4

Když na vás Jimny pohlédne svým roztomilým kukučem, není ani třeba klást onu známou otázku „Chcete mě?“. Tehle roztomilej kříženeček je totiž moc hodnej, má rád projížďky po lese, ale umí se chovat i ve městě, hodí se k dětem i na práci, moc toho nespapá a vejde se skoro všude. Toho prostě chcete, o tom není sporu. Ale zaprvé není všechno jen a jen růžové, a pak je tu ještě jedna zásadní otázka: Automat, nebo manuál? Pečlivě jsme vyzkoušeli oba.

14.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků