Lotus opravdu chystá nový dostupnější model. Naposledy v něm využije spalovací motor

Na druhé straně hypersportu Evija bude i dostupnější a denně použitelný nový Lotus. Vedení britské značky oficiálně potvrzuje příchod takového modelu.

Dřívější spekulace o plánech Lotusu přivést na svět nový „praktičtější“ model se naplňují. V rozhovoru s magazínem Automotive News Europe potvrdil vznik denně použitelného Lotusu sám generální ředitel automobilky Phil Popham. Novinka by se měla po stránce designu inspirovat v elektrickém hypersportu Evija.

O další elektrický Lotus sice nepůjde, má se ovšem jednat o vůbec poslední model britské značky se spalovacím motorem. Už dříve se přitom mluvilo o použití uprostřed uloženého V6 s určitou formou elektrifikace.

Lotus zkrotil zběsilou Evoru. Teď je z ní i grand tourer s pěkným interiérem

Lotus zkrotil zběsilou Evoru. Teď je z ní i grand tourer s pěkným interiérem

Novinka má podle Pophama přijet s cenovkou v rozmezí 55.000 až 100.000 liber (asi 1,7 až 3,1 milionu korun) a zařadila by se pod současnou Evoru. Ještě více chce přitom Lotus dbát na dostatečně prostorný interiér a denní použitelnost nového sporťáku.

Plány jsou už tak daleko, že produkce novinky v továrně automobilky v Hethelu má započít ještě letos, jakmile se uklidní krizový stav okolo pandemie koronaviru. Pokud se plány vydaří, odhalení nového modelu bychom se tudíž mohli rovněž dočkat ještě do konce letošního roku.

Lotus Evija poprvé v akci. Hypersport podstupuje testy ve vysokých rychlostech

Lotus Evija poprvé v akci. Hypersport podstupuje testy ve vysokých rychlostech

„V tuto chvíli se soustředíme na sportovní vozy. Stále si ovšem myslíme, že máme potenciál i pro vstup do jiných segmentů,“ dodal nakonec Popham k dřívějším informacím o vzniku SUV či sportovního sedanu značky Lotus. Pod křídly čínského koncernu Geely by přitom mohla automobilka využít dalších poznatků z oblasti elektrifikace či autonomního řízení.

Lotus

Lotus Cars je britská automobilka zaměřená na výrobu sportovních vozů. V roce 1952 ji v Londýně založil Colin Chapman. Lotus byl a znovu je aktivní také v závodech F1.

Automobilku v úpadku v roce 1994 koupil malajský Proton.

Lotus Elise • Lotus Exige • Lotus Evora • Lotus Evija

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST BMW X6 xDrive30d: Starbucks, špinavé nohavice a příjemná jízda

BMW X6 xDrive30d

Jednou z největších premiér loňského roku bylo nové BMW X6, obří stylovka pro hordy movitých majitelů, kteří se nebojí expresivního stylu. Zkusili jsme naftový základ v podobě verze xDrive30d.

22.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 60 příspěvků
TEST Lexus LC 500 Convertible: Úžasný grand tourer a můj jeden velký problém

Lexus LC 500 Convertible

LC 500 Convertible je první kabriolet Lexus s plátěnou střechou. Vychází z osmiválcového kupé, které je samo o sobě zárukou hlubokého jízdního zážitku. Může být kabriolet ještě lepší?

20.  11.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků
První jízda s ostrým Fordem Puma ST: Už jsme si potykali, zanechal hluboký dojem

Ford Puma ST

Český Ford přivezl prvních pár kousků ostrého modelu Puma ST. Měli jsme možnost se s jedním z nich projet a nyní se podělíme o první dojmy.

16.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 52 příspěvků