Lotus Omega zmizí policejnímu vozu v několika vteřinách

Dvacet let staré vozy Lotus Carlton/Omega do starého železa nepatří. Přesvědčila se o tom také policejní hlídka ve Švédsku…

V diskusi k nedělnímu článku o modelu Lotus Carlton, v kontinentální Evropě prodávaném svého času jako Lotus Omega, připojil náš čtenář Riwal zajímavé video, které jistě stojí za širší připomenutí. O žádnou horkou novinku nejde, toto video bylo nahráno již před třemi lety a někteří z našich čtenářů je již jistě viděli, přesto může být docela poučné. Sekvenci dlouhou 2:22 podle všeho zachytila kamera v policejním voze.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Model Carlton/Omega z dílen britského Lotusu patřil k nejrychlejším sedanům světa

Tento policejní vůz, podle vkladatele videa šlo o Saab 9-3 2,0t, byl zřejmě civilně zbarveným vozem s instalovaným radarem, jehož posádka se rozhodla zastavit rychle jedoucí vůz. Nejprve dojede rychlostí okolo 120 km/h automobil Lotus Omega, jehož řidič však po krátkém váhání (zřejmě ve zpětném zrcátku analyzoval riziko hrozby) prošlápne plynový pedál k podlaze.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Lotus Carlton/Omega dosahoval výkonu 382 koní (281 kW) a jezdil 283 km/h

Zrychlovat v tu chvíli začíná také policejní vůz, ovšem sedan Lotus Omega v pouhých několika vteřinách mizí z dohledu, čímž prakticky celé pronásledování končí. Policejní Saab se pak pokouší v honičce pokračovat, přičemž jeho rychlost na rovném přehledném úseku jen na několik okamžiků překročí hranici 200 km/h.

Lotus Carlton (1990): (takřka) nejrychlejší sedan světa jezdil 283 km/h

Lotus Carlton (1990): (takřka) nejrychlejší sedan světa jezdil 283 km/h

Zarážejících je zde ale hned několik skutečností. I podle reakcí řidičů ostatních zúčastněných automobilů se zdá, že šlo skutečně o civilně zbarvený policejní automobil (jeho příslušnost nebyla tedy zřetelná), který navíc zřejmě neměl zapnuto výstražné osvětlení (bylo by vidět v odrazech) ani sirénu (byla by slyšet ve zvukové stopě), přesto se jeho řidič v běžném provozu odvážil porušovat dopravní předpisy.

Nelze samozřejmě omlouvat rychlou jízdu řidiče Lotusu, ani to, že při změnách směru jízdy nepoužíval blinkry. Na druhou stranu: alespoň z toho, co v tomto záznamu můžeme sledovat, je dobře patrné, že Lotus předjížděl ostatní auta pouze v přehledných úsecích silnice a na rozdíl od policejního vozu nejezdil přes plnou čáru...
 

Děkujeme za tip Riwale! 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků