Lotus Omega zmizí policejnímu vozu v několika vteřinách

Dvacet let staré vozy Lotus Carlton/Omega do starého železa nepatří. Přesvědčila se o tom také policejní hlídka ve Švédsku…
Lotus Omega zmizí policejnímu vozu v několika vteřinách

V diskusi k nedělnímu článku o modelu Lotus Carlton, v kontinentální Evropě prodávaném svého času jako Lotus Omega, připojil náš čtenář Riwal zajímavé video, které jistě stojí za širší připomenutí. O žádnou horkou novinku nejde, toto video bylo nahráno již před třemi lety a někteří z našich čtenářů je již jistě viděli, přesto může být docela poučné. Sekvenci dlouhou 2:22 podle všeho zachytila kamera v policejním voze.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Model Carlton/Omega z dílen britského Lotusu patřil k nejrychlejším sedanům světa

Tento policejní vůz, podle vkladatele videa šlo o Saab 9-3 2,0t, byl zřejmě civilně zbarveným vozem s instalovaným radarem, jehož posádka se rozhodla zastavit rychle jedoucí vůz. Nejprve dojede rychlostí okolo 120 km/h automobil Lotus Omega, jehož řidič však po krátkém váhání (zřejmě ve zpětném zrcátku analyzoval riziko hrozby) prošlápne plynový pedál k podlaze.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Lotus Carlton/Omega dosahoval výkonu 382 koní (281 kW) a jezdil 283 km/h

Zrychlovat v tu chvíli začíná také policejní vůz, ovšem sedan Lotus Omega v pouhých několika vteřinách mizí z dohledu, čímž prakticky celé pronásledování končí. Policejní Saab se pak pokouší v honičce pokračovat, přičemž jeho rychlost na rovném přehledném úseku jen na několik okamžiků překročí hranici 200 km/h.

Lotus Carlton (1990): (takřka) nejrychlejší sedan světa jezdil 283 km/h

Lotus Carlton (1990): (takřka) nejrychlejší sedan světa jezdil 283 km/h

Zarážejících je zde ale hned několik skutečností. I podle reakcí řidičů ostatních zúčastněných automobilů se zdá, že šlo skutečně o civilně zbarvený policejní automobil (jeho příslušnost nebyla tedy zřetelná), který navíc zřejmě neměl zapnuto výstražné osvětlení (bylo by vidět v odrazech) ani sirénu (byla by slyšet ve zvukové stopě), přesto se jeho řidič v běžném provozu odvážil porušovat dopravní předpisy.

Nelze samozřejmě omlouvat rychlou jízdu řidiče Lotusu, ani to, že při změnách směru jízdy nepoužíval blinkry. Na druhou stranu: alespoň z toho, co v tomto záznamu můžeme sledovat, je dobře patrné, že Lotus předjížděl ostatní auta pouze v přehledných úsecích silnice a na rozdíl od policejního vozu nejezdil přes plnou čáru...
 

Děkujeme za tip Riwale! 

bazar

Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2008
Stav: 252 737 km
Cena: 102 000 Kč
Skoda Octavia 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 108 423 km
Cena: 230 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků