Lotus nečekaně mění své plány a nestěhuje výrobu do Asie

Britská automobilka Lotus definitivně ustoupila od svého záměru vyrábět část své produkce v Malajsii, kde vlastní továrny mateřský Proton. Do budoucna tak bude veškerá výroba sportovních vozů přesunuta pouze do města Hethel nedaleko Norwiche v Anglii. Lotus tak vyvrátil veřejné tajemství, které naznačovalo úmysly přesunout výrobu do Asie.

Společně s tímto přišlo vedení Lotusu s informací, že plánovaná výroba nového Espritu, který má navázat na svou minulost, by v důsledku byla v Malajsii dražší, než při výrobě v Británii. Esprit má opět Lotus povznést po celém světě a zlepšit ekonomickou situaci automobilky. Esprit, který bude vrcholným modelem značky, dostane definitivně osmiválec a prodejní cena nepřekrocí 60 000 liber (cca 2 750 000 Kč).

Lotus

Lotus Cars je britská automobilka zaměřená na výrobu sportovních vozů. V roce 1952 ji v Londýně založil Colin Chapman. Lotus byl a znovu je aktivní také v závodech F1.

Automobilku v úpadku v roce 1994 koupil malajský Proton.

Lotus Elise • Lotus Exige • Lotus Evora • Lotus Evija

Řídili jsme nové Porsche Taycan Cross Turismo: Letí na silnici, dovádí v terénu!

Porsche Taycan Cross Turismo

Dostali jsme příležitost vyzkoušet nový přírůstek do elektrické rodiny Porsche Taycan. Je praktičtější a neztratí se ani mimo zpevněné cesty.

včera | Stanislav Kolman | 4 příspěvky
TEST Subaru Forester 2.0ie-S ES Sport: Pozor, vezu rybičky!

Subaru Forester ES Sport

Subaru Forester se nyní prodává i ve verzi Sport. Nečekejte ale žádné turbohrátky, tohle je hraní si s barvičkami.

9.  5.  2021 | Vladimír Kadera | 2 příspěvky
TEST Hyundai i10 1.0 T-GDI N Line: Bejby nebude sedět v koutě!

Hyundai i10 1.0 T-GDI N Line

Městskou krabičku se sportovním vzhledem asi nebudou všichni brát úplně vážně. V Hyundai i10 se 100koňovým přeplňovaným motorem se však skrývá víc, než se na první pohled zdá.

7.  5.  2021 | Jan Mička