Lotus nečekaně mění své plány a nestěhuje výrobu do Asie

Britská automobilka Lotus definitivně ustoupila od svého záměru vyrábět část své produkce v Malajsii, kde vlastní továrny mateřský Proton. Do budoucna tak bude veškerá výroba sportovních vozů přesunuta pouze do města Hethel nedaleko Norwiche v Anglii. Lotus tak vyvrátil veřejné tajemství, které naznačovalo úmysly přesunout výrobu do Asie.

Společně s tímto přišlo vedení Lotusu s informací, že plánovaná výroba nového Espritu, který má navázat na svou minulost, by v důsledku byla v Malajsii dražší, než při výrobě v Británii. Esprit má opět Lotus povznést po celém světě a zlepšit ekonomickou situaci automobilky. Esprit, který bude vrcholným modelem značky, dostane definitivně osmiválec a prodejní cena nepřekrocí 60 000 liber (cca 2 750 000 Kč).

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků