Lotus míří po letech na závodní okruhy s modelem Exige

Britský Lotus se proslavil mnoha skvělými závodními vozy, v posledních letech se ale na okruzích příliš neobjevuje. Na příští sezónu ale přichystal svůj model Exige, aby splňoval homologace pro novou okruhovou třídu GT3. A nutno podotknout, že se opět vytáhnul.
Lotus míří po letech na závodní okruhy s modelem Exige

Necelé tři měsíce potřeboval Lotus k tomu, aby uskutečnil svůj záměr a dokázal postavit vůz, který bude splňovat předpisy nové třídy GT3. Ta se pojede v příštím roce v pěti závodech s tím, že její další rozšíření se očekává v následujících letech.

Závodní Exige, tedy přesněji Lotus Sport Exige GT3, dosahuje skvělé hmotnosti 750 kg. K pohonu mu slouží upravený agregát o objemu 1,8 litru s označením 2ZZ-GE VVTL-i, který je dopován kompresorem s mezichladičem stlačeného vzduchu. Po vyladění dává motor výkon 213 kW (289 k) v 7 800 otáčkách. Exige GT3 tak dosahuje úchvatného poměru 380 koní na tunu.

Lotus již také prohnal svůj nový model po okruhu v rámci testovacích jízd a prozatím splňuje vše, co se od něho očekává, včetně skvělých časů. Nezbývá tak popřát hodně úspěchů a my se můžeme těšit na další parádní kousek, který se bude prohánět po okruzích.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek
Lotus Sport Exige GT3

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků