Lotus míří po letech na závodní okruhy s modelem Exige

Britský Lotus se proslavil mnoha skvělými závodními vozy, v posledních letech se ale na okruzích příliš neobjevuje. Na příští sezónu ale přichystal svůj model Exige, aby splňoval homologace pro novou okruhovou třídu GT3. A nutno podotknout, že se opět vytáhnul.
Lotus míří po letech na závodní okruhy s modelem Exige

Necelé tři měsíce potřeboval Lotus k tomu, aby uskutečnil svůj záměr a dokázal postavit vůz, který bude splňovat předpisy nové třídy GT3. Ta se pojede v příštím roce v pěti závodech s tím, že její další rozšíření se očekává v následujících letech.

Závodní Exige, tedy přesněji Lotus Sport Exige GT3, dosahuje skvělé hmotnosti 750 kg. K pohonu mu slouží upravený agregát o objemu 1,8 litru s označením 2ZZ-GE VVTL-i, který je dopován kompresorem s mezichladičem stlačeného vzduchu. Po vyladění dává motor výkon 213 kW (289 k) v 7 800 otáčkách. Exige GT3 tak dosahuje úchvatného poměru 380 koní na tunu.

Lotus již také prohnal svůj nový model po okruhu v rámci testovacích jízd a prozatím splňuje vše, co se od něho očekává, včetně skvělých časů. Nezbývá tak popřát hodně úspěchů a my se můžeme těšit na další parádní kousek, který se bude prohánět po okruzích.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek
Lotus Sport Exige GT3

Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

21.  1.  2018 | Jan Mička | 26 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky