Lotus míří po letech na závodní okruhy s modelem Exige

Britský Lotus se proslavil mnoha skvělými závodními vozy, v posledních letech se ale na okruzích příliš neobjevuje. Na příští sezónu ale přichystal svůj model Exige, aby splňoval homologace pro novou okruhovou třídu GT3. A nutno podotknout, že se opět vytáhnul.
Lotus míří po letech na závodní okruhy s modelem Exige

Necelé tři měsíce potřeboval Lotus k tomu, aby uskutečnil svůj záměr a dokázal postavit vůz, který bude splňovat předpisy nové třídy GT3. Ta se pojede v příštím roce v pěti závodech s tím, že její další rozšíření se očekává v následujících letech.

Závodní Exige, tedy přesněji Lotus Sport Exige GT3, dosahuje skvělé hmotnosti 750 kg. K pohonu mu slouží upravený agregát o objemu 1,8 litru s označením 2ZZ-GE VVTL-i, který je dopován kompresorem s mezichladičem stlačeného vzduchu. Po vyladění dává motor výkon 213 kW (289 k) v 7 800 otáčkách. Exige GT3 tak dosahuje úchvatného poměru 380 koní na tunu.

Lotus již také prohnal svůj nový model po okruhu v rámci testovacích jízd a prozatím splňuje vše, co se od něho očekává, včetně skvělých časů. Nezbývá tak popřát hodně úspěchů a my se můžeme těšit na další parádní kousek, který se bude prohánět po okruzích.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek
Lotus Sport Exige GT3

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

dnes | Milan Lažanský | 18 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků