Lotus Exos T125: bez jakýchkoli kompromisů

Lotus představil svůj nový model Exos Type 125. Je to konečně pořádné auto na okruhy, připomíná už spíše Formuli 1. (+video)
Lotus Exos T125: bez jakýchkoli kompromisů

Tento stroj váží pouhých 650 kg, je velmi podobný speciálům Formule 1 a společnost Lotus jej hodlá nabízet běžným řidičům. Série má být omezena na 25 vozů a spekuluje se o cenovce okolo jednoho milionu eur. Před zadní nápravou model Lotus Exos Type 125 skrývá vidlicový osmiválec Cosworth s objemem 3,5 l a výkonem 659 koní (485 kW). Jednotka točí až 10 300 ot./min., přičemž hranici omezovače lze po stisku tlačítka krátkodobě zvýšit o dalších 500 ot./min. Na motor navazuje poloautomatická převodovka s řazením páčkami pod volantem. S tímto vybavením stroj dosahuje poměru bezmála 1 000 koní na tunu hmotnosti, což slibuje mimořádné jízdní výkony, ačkoli o nich Lotus zatím mlčí.

Model T125 si s monoposty F1 po konstrukční stránce v ničem nezadá, nízké hmotnosti bylo dosaženo použitím nosné skořepiny vyrobené z uhlíkových kompozitů. Z podobného materiálu jsou i díly závěsů kol, brzdy mají uhlíko-keramické brzdy. Karoserie může být lakována v některé z barevných kombinací, jimiž se Lotusy v minulosti proslavily, a to včetně v zeleno žlutých odstínech. Řidič bude mít k dsipozici kokpit skutečného vozu F1 včetně volantu s informačním displejem na jeho středu.

Stephen Wright z oddělení Lotus Motorsport přesto tvrdí, že „toto auto bude snadné na řízení i obsluhu“. Podle něj majitel nebude potřebovat mít kolem sebe tým pomocníků, pokud bude mít chuť, auto zkrátka dopraví na závodní trať a sveze se. Velmi zajímavá je zpráva o servisních intervalech, které jsou stanoveny na 4 500 km. V ceně vozu je zahrnut rovněž tréninkový program, který má řidiči pod vedením pánů Miky Häkkinena a Jarna Trulliho pomoci sžít se s jeho novým mazlíčkem.

Vozy se budou stavět v britském Norfolku a první z nich mají být dohotoveny v létě příštího roku. Pokud chcete být mezi jejich 25 majiteli, je čas vyrazit na sever...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lotus Exos T125 zatím takto
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

dnes | Radek Pecák | 37 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků