Lotus Exos T125: bez jakýchkoli kompromisů

Lotus představil svůj nový model Exos Type 125. Je to konečně pořádné auto na okruhy, připomíná už spíše Formuli 1. (+video)
Lotus Exos T125: bez jakýchkoli kompromisů

Tento stroj váží pouhých 650 kg, je velmi podobný speciálům Formule 1 a společnost Lotus jej hodlá nabízet běžným řidičům. Série má být omezena na 25 vozů a spekuluje se o cenovce okolo jednoho milionu eur. Před zadní nápravou model Lotus Exos Type 125 skrývá vidlicový osmiválec Cosworth s objemem 3,5 l a výkonem 659 koní (485 kW). Jednotka točí až 10 300 ot./min., přičemž hranici omezovače lze po stisku tlačítka krátkodobě zvýšit o dalších 500 ot./min. Na motor navazuje poloautomatická převodovka s řazením páčkami pod volantem. S tímto vybavením stroj dosahuje poměru bezmála 1 000 koní na tunu hmotnosti, což slibuje mimořádné jízdní výkony, ačkoli o nich Lotus zatím mlčí.

Model T125 si s monoposty F1 po konstrukční stránce v ničem nezadá, nízké hmotnosti bylo dosaženo použitím nosné skořepiny vyrobené z uhlíkových kompozitů. Z podobného materiálu jsou i díly závěsů kol, brzdy mají uhlíko-keramické brzdy. Karoserie může být lakována v některé z barevných kombinací, jimiž se Lotusy v minulosti proslavily, a to včetně v zeleno žlutých odstínech. Řidič bude mít k dsipozici kokpit skutečného vozu F1 včetně volantu s informačním displejem na jeho středu.

Stephen Wright z oddělení Lotus Motorsport přesto tvrdí, že „toto auto bude snadné na řízení i obsluhu“. Podle něj majitel nebude potřebovat mít kolem sebe tým pomocníků, pokud bude mít chuť, auto zkrátka dopraví na závodní trať a sveze se. Velmi zajímavá je zpráva o servisních intervalech, které jsou stanoveny na 4 500 km. V ceně vozu je zahrnut rovněž tréninkový program, který má řidiči pod vedením pánů Miky Häkkinena a Jarna Trulliho pomoci sžít se s jeho novým mazlíčkem.

Vozy se budou stavět v britském Norfolku a první z nich mají být dohotoveny v létě příštího roku. Pokud chcete být mezi jejich 25 majiteli, je čas vyrazit na sever...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lotus Exos T125 zatím takto
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků