Lotus Exige Sport 240: opět bez kompromisů

Lotus představil speciální sérii modelu Exige s číslicí 240. Perfektní výkony malého vozu si ale užijí pouze Australané.

Lotus byl vždy ukázkovou automobilkou, tedy alespoň co se týče sportovních vozů bez jakýchkoli kompromisů. Žádné extrémní výkony, žádná obří kola. Recept spočívá v muší váze, ovladatelnosti a perfektních jízdních vlastnostech.

U modelu Exige tomu není jinak. Automobilka se rozhodla pro australský trh připravit speciální edici Exige Sport 240. Jak již správně tušíte, výkon přeplňovaného motoru o objemu 1,8 litru povyskočil z původních 163 kW/218 k na 179 kW/240 k. Stovku atakuje mrštný sporťák již za 4,2 vteřiny, 160 km/h zdolá za 10 vteřin a dosáhne maximální rychlost 249 km/h.

Exige Sport 240 dostal sériově samosvorný diferenciál a nastavitelný systém trakční kontroly. O zastavení vozu se starají čtyřpístkové třmeny AP Racing na přední nápravě, vzadu si našly místo „dvoupístky“ od Bremba. Pokud si myslíte, že čím širší pneumatiky, tím lépe, jste na omylu. Tenhle Exige používá vpředu šestnáctky obuté do pneumatik 195/60, vzadu jsou sedmnáctky 225/45. Model bude dostupný pouze ve dvou barvách karoserie - černé a oranžové.

Zajímavostí je použitá klimatizace. Samotná váží pouze 15 kg a pokud je požadovaný plný výkon motoru, kompresor se automaticky odpojí a naběhne znovu až pokud se jízdní tempo zvolní.

Jak jsem již na začátku zmiňoval, fanoušci Lotusu zřejmě zůstanou zklamáni, tedy kromě těch australských, protože model se bude prodávat výhradně u protinožců.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lotus Exige Sport 240

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

dnes | Radek Pecák
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků