Lotus Exige Sport 240: opět bez kompromisů

Lotus představil speciální sérii modelu Exige s číslicí 240. Perfektní výkony malého vozu si ale užijí pouze Australané.

Lotus byl vždy ukázkovou automobilkou, tedy alespoň co se týče sportovních vozů bez jakýchkoli kompromisů. Žádné extrémní výkony, žádná obří kola. Recept spočívá v muší váze, ovladatelnosti a perfektních jízdních vlastnostech.

U modelu Exige tomu není jinak. Automobilka se rozhodla pro australský trh připravit speciální edici Exige Sport 240. Jak již správně tušíte, výkon přeplňovaného motoru o objemu 1,8 litru povyskočil z původních 163 kW/218 k na 179 kW/240 k. Stovku atakuje mrštný sporťák již za 4,2 vteřiny, 160 km/h zdolá za 10 vteřin a dosáhne maximální rychlost 249 km/h.

Exige Sport 240 dostal sériově samosvorný diferenciál a nastavitelný systém trakční kontroly. O zastavení vozu se starají čtyřpístkové třmeny AP Racing na přední nápravě, vzadu si našly místo „dvoupístky“ od Bremba. Pokud si myslíte, že čím širší pneumatiky, tím lépe, jste na omylu. Tenhle Exige používá vpředu šestnáctky obuté do pneumatik 195/60, vzadu jsou sedmnáctky 225/45. Model bude dostupný pouze ve dvou barvách karoserie - černé a oranžové.

Zajímavostí je použitá klimatizace. Samotná váží pouze 15 kg a pokud je požadovaný plný výkon motoru, kompresor se automaticky odpojí a naběhne znovu až pokud se jízdní tempo zvolní.

Jak jsem již na začátku zmiňoval, fanoušci Lotusu zřejmě zůstanou zklamáni, tedy kromě těch australských, protože model se bude prodávat výhradně u protinožců.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lotus Exige Sport 240

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků