Lotus Exige Sport 240: opět bez kompromisů

Lotus představil speciální sérii modelu Exige s číslicí 240. Perfektní výkony malého vozu si ale užijí pouze Australané.

Lotus byl vždy ukázkovou automobilkou, tedy alespoň co se týče sportovních vozů bez jakýchkoli kompromisů. Žádné extrémní výkony, žádná obří kola. Recept spočívá v muší váze, ovladatelnosti a perfektních jízdních vlastnostech.

U modelu Exige tomu není jinak. Automobilka se rozhodla pro australský trh připravit speciální edici Exige Sport 240. Jak již správně tušíte, výkon přeplňovaného motoru o objemu 1,8 litru povyskočil z původních 163 kW/218 k na 179 kW/240 k. Stovku atakuje mrštný sporťák již za 4,2 vteřiny, 160 km/h zdolá za 10 vteřin a dosáhne maximální rychlost 249 km/h.

Exige Sport 240 dostal sériově samosvorný diferenciál a nastavitelný systém trakční kontroly. O zastavení vozu se starají čtyřpístkové třmeny AP Racing na přední nápravě, vzadu si našly místo „dvoupístky“ od Bremba. Pokud si myslíte, že čím širší pneumatiky, tím lépe, jste na omylu. Tenhle Exige používá vpředu šestnáctky obuté do pneumatik 195/60, vzadu jsou sedmnáctky 225/45. Model bude dostupný pouze ve dvou barvách karoserie - černé a oranžové.

Zajímavostí je použitá klimatizace. Samotná váží pouze 15 kg a pokud je požadovaný plný výkon motoru, kompresor se automaticky odpojí a naběhne znovu až pokud se jízdní tempo zvolní.

Jak jsem již na začátku zmiňoval, fanoušci Lotusu zřejmě zůstanou zklamáni, tedy kromě těch australských, protože model se bude prodávat výhradně u protinožců.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lotus Exige Sport 240

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 22 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků