Lotus Exige Scura: jen 35 exemplářů

Lotus v Tokiu představil extrémně vzácnou sérii své řady Exige. Bude se vyznačovat skvělými výkony a „smrtící” barvou.

Kam ten svět spěje? Hrdí Angličané podlehli tlaku doby a tržním principům a svoji horkou novinku představili na právě začínajícím autosalonu v Tokiu. Uvedení série Exige Scura (nebo chcete-li Stealth) tak dokazuje, že letos Tokio nepatří pouze a výhradně novinkám japonských producentů.

Vyrobeno bude jen 35 exemplářů tohoto klenotu, jenž se vyznačuje především specifickým lakováním, ale též drobnými úpravami v interiéru. „Exige Scura je strhující vůz, který nabízí adrenalinem naplněné zkušenosti,“ tvrdí rozparáděný šéf Lotus Cars Luke Bennett a jedním dechem dodává: „Naši zákazníci vybírají Exige kvůli nervydrásajícím výkonům a dynamickému designu a tato zvláštní edice vozu přidává v obou zmíněných ohledech.“

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Větší část karosérie je lakována matným, černým odstínem, jistý náznak vnitřního kontrastu naznačují „rychlé pruhy“ vytvořené naopak vysoce lesklou černou barvou. Příď vozu série Scura zdobí „lízátko“ z uhlíkových kompozitů a dodatečné otvory pro přívod vzduchu k olejovému chladiči, zádi pak dominuje rozměrné přítlačné křídlo, jež svým zpracováním podporuje čistě technicistní vzhled celého auta. Interiér se pak vyznačuje rozsáhlejším využitím kompozitních materiálů, jejichž posláním je dále snížit pohotovostní hmotnost celého vozu. Speciální tmavá vrstva nanesená na hliníkových madlech řadicí páky a ruční brzdy tyto díly navíc jejich vzhledem přibližuje celkově temnému vzezření auta. S matným lakováním povrchových dílů karosérie však spíše kontrastují vesměs hladké a lesklé povrchy použité k obkladům interiéru.    
 
Lotus Exige ze série Scura disponuje nezměněnou pohonnou jednotkou, úspora hmotnosti však přinesla schopnost zrychlit z klidu na 100 km/h již za 4,1 s. Soupis všech dílčích úprav naznačuje, že si řidič za volantem užije ještě více legrace. V základní výbavě sady Scura totiž najdeme kromě jiného i programovatelný protiprokluzový systém či dvousměrně stavitelné tlumiče Ohlins.

A na závěr zde máme cenu, která však není nikterak bláznivá: začíná na částce 60 000 Euro, což představuje řekněme tři Octavie.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Lotus Exige Scura alias Stealth
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

22.  8.  2017 | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků