Lotus Exige Scura: jen 35 exemplářů

Lotus v Tokiu představil extrémně vzácnou sérii své řady Exige. Bude se vyznačovat skvělými výkony a „smrtící” barvou.

Kam ten svět spěje? Hrdí Angličané podlehli tlaku doby a tržním principům a svoji horkou novinku představili na právě začínajícím autosalonu v Tokiu. Uvedení série Exige Scura (nebo chcete-li Stealth) tak dokazuje, že letos Tokio nepatří pouze a výhradně novinkám japonských producentů.

Vyrobeno bude jen 35 exemplářů tohoto klenotu, jenž se vyznačuje především specifickým lakováním, ale též drobnými úpravami v interiéru. „Exige Scura je strhující vůz, který nabízí adrenalinem naplněné zkušenosti,“ tvrdí rozparáděný šéf Lotus Cars Luke Bennett a jedním dechem dodává: „Naši zákazníci vybírají Exige kvůli nervydrásajícím výkonům a dynamickému designu a tato zvláštní edice vozu přidává v obou zmíněných ohledech.“

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Větší část karosérie je lakována matným, černým odstínem, jistý náznak vnitřního kontrastu naznačují „rychlé pruhy“ vytvořené naopak vysoce lesklou černou barvou. Příď vozu série Scura zdobí „lízátko“ z uhlíkových kompozitů a dodatečné otvory pro přívod vzduchu k olejovému chladiči, zádi pak dominuje rozměrné přítlačné křídlo, jež svým zpracováním podporuje čistě technicistní vzhled celého auta. Interiér se pak vyznačuje rozsáhlejším využitím kompozitních materiálů, jejichž posláním je dále snížit pohotovostní hmotnost celého vozu. Speciální tmavá vrstva nanesená na hliníkových madlech řadicí páky a ruční brzdy tyto díly navíc jejich vzhledem přibližuje celkově temnému vzezření auta. S matným lakováním povrchových dílů karosérie však spíše kontrastují vesměs hladké a lesklé povrchy použité k obkladům interiéru.    
 
Lotus Exige ze série Scura disponuje nezměněnou pohonnou jednotkou, úspora hmotnosti však přinesla schopnost zrychlit z klidu na 100 km/h již za 4,1 s. Soupis všech dílčích úprav naznačuje, že si řidič za volantem užije ještě více legrace. V základní výbavě sady Scura totiž najdeme kromě jiného i programovatelný protiprokluzový systém či dvousměrně stavitelné tlumiče Ohlins.

A na závěr zde máme cenu, která však není nikterak bláznivá: začíná na částce 60 000 Euro, což představuje řekněme tři Octavie.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Lotus Exige Scura alias Stealth
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 30 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků