Lotus Exige Scura: jen 35 exemplářů

Lotus v Tokiu představil extrémně vzácnou sérii své řady Exige. Bude se vyznačovat skvělými výkony a „smrtící” barvou.

Kam ten svět spěje? Hrdí Angličané podlehli tlaku doby a tržním principům a svoji horkou novinku představili na právě začínajícím autosalonu v Tokiu. Uvedení série Exige Scura (nebo chcete-li Stealth) tak dokazuje, že letos Tokio nepatří pouze a výhradně novinkám japonských producentů.

Vyrobeno bude jen 35 exemplářů tohoto klenotu, jenž se vyznačuje především specifickým lakováním, ale též drobnými úpravami v interiéru. „Exige Scura je strhující vůz, který nabízí adrenalinem naplněné zkušenosti,“ tvrdí rozparáděný šéf Lotus Cars Luke Bennett a jedním dechem dodává: „Naši zákazníci vybírají Exige kvůli nervydrásajícím výkonům a dynamickému designu a tato zvláštní edice vozu přidává v obou zmíněných ohledech.“

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Větší část karosérie je lakována matným, černým odstínem, jistý náznak vnitřního kontrastu naznačují „rychlé pruhy“ vytvořené naopak vysoce lesklou černou barvou. Příď vozu série Scura zdobí „lízátko“ z uhlíkových kompozitů a dodatečné otvory pro přívod vzduchu k olejovému chladiči, zádi pak dominuje rozměrné přítlačné křídlo, jež svým zpracováním podporuje čistě technicistní vzhled celého auta. Interiér se pak vyznačuje rozsáhlejším využitím kompozitních materiálů, jejichž posláním je dále snížit pohotovostní hmotnost celého vozu. Speciální tmavá vrstva nanesená na hliníkových madlech řadicí páky a ruční brzdy tyto díly navíc jejich vzhledem přibližuje celkově temnému vzezření auta. S matným lakováním povrchových dílů karosérie však spíše kontrastují vesměs hladké a lesklé povrchy použité k obkladům interiéru.    
 
Lotus Exige ze série Scura disponuje nezměněnou pohonnou jednotkou, úspora hmotnosti však přinesla schopnost zrychlit z klidu na 100 km/h již za 4,1 s. Soupis všech dílčích úprav naznačuje, že si řidič za volantem užije ještě více legrace. V základní výbavě sady Scura totiž najdeme kromě jiného i programovatelný protiprokluzový systém či dvousměrně stavitelné tlumiče Ohlins.

A na závěr zde máme cenu, která však není nikterak bláznivá: začíná na částce 60 000 Euro, což představuje řekněme tři Octavie.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Lotus Exige Scura alias Stealth
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků