Lotus Exige S Type 72: vzpomínka na časy minulé

Britská automobilka Lotus se rozhodla uctít si svou minulost v F1 a zároveň oslavit svůj velkolepý návrat do této série.

Nový rok, který uvítáme již za několik dnů, bude pro automobilku Lotus jistě velice klíčový, tedy alespoň co se týče účinkování v motosportu. Po odchodu vícero týmů ze seriálu Formule 1 se vzniklou mezírku rozhodla částečně naplnit i britská stáj Lotus, která do svých barev lákala nejen zkušené jezdce, ale šanci chtěla dát i rozvíjejícím se talentům. My se ale podívejme na „malý civilní monopost“ v černé barvě zdobené zlatými liniemi a jasným odkazem na sedmdesátá léta, kdy se Lotusu právě ve Formuli 1 podařilo získat přes 20 různých závodních ocenění.

Lotus Exige S Type 72 se od svých běžných sourozenců na první pohled příliš neliší, odhlédneme-li tedy od speciálního zbarvení a litých kol se zlatým lemováním. Vůz vážící pouhých 935 kg (o 2 kg více než běžná verze) disponuje velice solidní výbavou a výrobce zde standardně nabízí Sport Pack zahrnující sportovní sedadla ProBax se zlatou dekorací a označením limitované edice, kontrolu trakce, dvojité chlazení oleje a nastavitelné tlumiče. K tomu všemu nabízí Lotus ještě paket zvyšující výkon na 235 koní, čímž získá zákazník vcelku unikátní vůz pro dovádění na okruzích. Standardem jsou navíc profesionální brzdy AP Racing a režim pro další krátkodobé zvýšení výkonu.
Speciální „sedmdesát dvojka“ zná už i svou britskou cenu, která se vyšplhala na 35 995 liber, přičemž k této sumě ještě třeba připočítat zhruba 950 liber za homologaci pro silniční provoz. Ačkoliv se zatím nikdo oficiálně nevyjádřil k tomu, kolik kusů bude vlastně vyrobeno, můžeme jen hádat, že zřejmě jen 72. Z oficiální zprávy se dozvídáme pouze to, že pro domácí trh bude určeno 20 kusů, zatímco další dvacítka si své zákazníky najde v dalších evropských zemích. Další kusy pak zcela jistě poputují na asijský kontinent. O tom, kolik se jich tam ale dostane, prozatím nikdo neinformoval.
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Lotus Exige S Type 72 a jeden z nejúspěšnějších monopostů sedmdesátých let
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků