Lotus Exige S Type 72: vzpomínka na časy minulé

Britská automobilka Lotus se rozhodla uctít si svou minulost v F1 a zároveň oslavit svůj velkolepý návrat do této série.

Nový rok, který uvítáme již za několik dnů, bude pro automobilku Lotus jistě velice klíčový, tedy alespoň co se týče účinkování v motosportu. Po odchodu vícero týmů ze seriálu Formule 1 se vzniklou mezírku rozhodla částečně naplnit i britská stáj Lotus, která do svých barev lákala nejen zkušené jezdce, ale šanci chtěla dát i rozvíjejícím se talentům. My se ale podívejme na „malý civilní monopost“ v černé barvě zdobené zlatými liniemi a jasným odkazem na sedmdesátá léta, kdy se Lotusu právě ve Formuli 1 podařilo získat přes 20 různých závodních ocenění.

Lotus Exige S Type 72 se od svých běžných sourozenců na první pohled příliš neliší, odhlédneme-li tedy od speciálního zbarvení a litých kol se zlatým lemováním. Vůz vážící pouhých 935 kg (o 2 kg více než běžná verze) disponuje velice solidní výbavou a výrobce zde standardně nabízí Sport Pack zahrnující sportovní sedadla ProBax se zlatou dekorací a označením limitované edice, kontrolu trakce, dvojité chlazení oleje a nastavitelné tlumiče. K tomu všemu nabízí Lotus ještě paket zvyšující výkon na 235 koní, čímž získá zákazník vcelku unikátní vůz pro dovádění na okruzích. Standardem jsou navíc profesionální brzdy AP Racing a režim pro další krátkodobé zvýšení výkonu.
Speciální „sedmdesát dvojka“ zná už i svou britskou cenu, která se vyšplhala na 35 995 liber, přičemž k této sumě ještě třeba připočítat zhruba 950 liber za homologaci pro silniční provoz. Ačkoliv se zatím nikdo oficiálně nevyjádřil k tomu, kolik kusů bude vlastně vyrobeno, můžeme jen hádat, že zřejmě jen 72. Z oficiální zprávy se dozvídáme pouze to, že pro domácí trh bude určeno 20 kusů, zatímco další dvacítka si své zákazníky najde v dalších evropských zemích. Další kusy pak zcela jistě poputují na asijský kontinent. O tom, kolik se jich tam ale dostane, prozatím nikdo neinformoval.
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Lotus Exige S Type 72 a jeden z nejúspěšnějších monopostů sedmdesátých let
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků