Lotus Exige S: facelift a 20 koní k dobru

Modernizovaný Exige S přináší omlazený vzhled a skýtá vylepšený jízdní potenciál. Na stovku nyní zrychlí již za 4,5 sekundy.

Na první pohled se faceliftovaný Lotus Exige S vyznačuje pozměněnou přídí a novým, větším křídlem na zádi vyrobeným z uhlíkových kompozitů. Tento spoiler vychází z jednotky použité na předloňském ženevském konceptu Exige GT3, v porovnání s dřívějším křídlem je ale o 181 mm širší, o 46 mm vyšší a je o 63 mm posunut směrem vzad. Vypadá dobře, ale především se díky němu konstruktérům podařilo zvýšit přítlak zadní nápravy o 42 kg při rychlosti 160 km/h.

Také tvarování přídě přineslo zlepšení užitných vlastností. Vyznačuje se větším hlavním vstupem pro vzduch k chladiči kapaliny, čímž se podařilo zvýšit účinnost pohonné jednotky. Po stranách se nachází dva menší (ale rovněž zvětšené) vstupy vzduchu ke dvěma chladičům oleje. Změny na přídi a vstupech chladicího vzduchu byly optimalizovány přimo pro použití upravené pohonné jednotky.

Motor nyní při instalaci příplatkového paketu dosahuje výkonu 240 koní při 8 000 ot./min., za nějž vděčí přeplňovacímu kompresoru Magnuson/Eaton M62, sacímu traktu se zvětšeným průtokem, nové spojce a přepracovanému střešnímu sání, které vede více vzduchu k mezichladiči stlačovaného vzduchu. Točivý moment se vyšplhal na 230 Nm při 5 500 ot./min. 

Nárůst výkonových parametrů vede pochopitelně k lepším jízdním výkonům. Upravený Lotus Exige S tak zrychlí z 0 na 96 km/h za 4,5 s a dosáhne rychlosti 235 km/h. I přesto se však podařilo udržet spotřebu paliva na únosné míře: v kombinovaném režimu totiž vůz spotřebuje v průměru jen velmi slušných 9,1 l/100 km.

K výše zmíněné příplatkové sadě patří také nové, odvrtávané a větrané brzdové kotouče AP Racing o průměru 308 mm, čtyřpístkové třmeny a protiprokluzový systém s volitelnou účinností. Zároveň zahrnuje také „systém pro raketový start“ ze závodního programu GT3. V rámci něj lze předvolit otáčky pro start z místa a skloubit je s úrovní aktivity protiprokluzového systému. První modernizované vozy Lotus Exige S se ke svým majitelům dostanou letos v květnu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Lotus Exige S

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 360 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2013
Stav: 83 866 km
Cena: 239 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 890 km
Cena: 54 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 210 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 889 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 323 km
Cena: 86 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků