Lotus Exige S: facelift a 20 koní k dobru

Modernizovaný Exige S přináší omlazený vzhled a skýtá vylepšený jízdní potenciál. Na stovku nyní zrychlí již za 4,5 sekundy.

Na první pohled se faceliftovaný Lotus Exige S vyznačuje pozměněnou přídí a novým, větším křídlem na zádi vyrobeným z uhlíkových kompozitů. Tento spoiler vychází z jednotky použité na předloňském ženevském konceptu Exige GT3, v porovnání s dřívějším křídlem je ale o 181 mm širší, o 46 mm vyšší a je o 63 mm posunut směrem vzad. Vypadá dobře, ale především se díky němu konstruktérům podařilo zvýšit přítlak zadní nápravy o 42 kg při rychlosti 160 km/h.

Také tvarování přídě přineslo zlepšení užitných vlastností. Vyznačuje se větším hlavním vstupem pro vzduch k chladiči kapaliny, čímž se podařilo zvýšit účinnost pohonné jednotky. Po stranách se nachází dva menší (ale rovněž zvětšené) vstupy vzduchu ke dvěma chladičům oleje. Změny na přídi a vstupech chladicího vzduchu byly optimalizovány přimo pro použití upravené pohonné jednotky.

Motor nyní při instalaci příplatkového paketu dosahuje výkonu 240 koní při 8 000 ot./min., za nějž vděčí přeplňovacímu kompresoru Magnuson/Eaton M62, sacímu traktu se zvětšeným průtokem, nové spojce a přepracovanému střešnímu sání, které vede více vzduchu k mezichladiči stlačovaného vzduchu. Točivý moment se vyšplhal na 230 Nm při 5 500 ot./min. 

Nárůst výkonových parametrů vede pochopitelně k lepším jízdním výkonům. Upravený Lotus Exige S tak zrychlí z 0 na 96 km/h za 4,5 s a dosáhne rychlosti 235 km/h. I přesto se však podařilo udržet spotřebu paliva na únosné míře: v kombinovaném režimu totiž vůz spotřebuje v průměru jen velmi slušných 9,1 l/100 km.

K výše zmíněné příplatkové sadě patří také nové, odvrtávané a větrané brzdové kotouče AP Racing o průměru 308 mm, čtyřpístkové třmeny a protiprokluzový systém s volitelnou účinností. Zároveň zahrnuje také „systém pro raketový start“ ze závodního programu GT3. V rámci něj lze předvolit otáčky pro start z místa a skloubit je s úrovní aktivity protiprokluzového systému. První modernizované vozy Lotus Exige S se ke svým majitelům dostanou letos v květnu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Lotus Exige S
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků