Lotus Exige jako Extrema s motorem Corvette ZR-1

Malý a lehký sportovní vůz jede lépe než velký a těžký stroj, a to bez ohledu na výkon motoru. To je pravda. Ale…

… můžete také vzít lehký sportovní vůz, dále jej odlehčit a opatřit mohutným motorem. K tomuto extrémnímu zásahu přikročila dosud prakticky neznámá společnost Composite Worx z italského Bergama. V jejích dílnách vznikla působivá, radikálně přestavěná konstrukce Lotus Extrema vycházející ze standardního provedení tradičního britského modelu Lotus Exige.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Lotus Extrema posouvá odkaz lehkých a silných strojů Lotus do nových dimenzí

Ačkoli italská společnost Composite Worx dosud do povědomí příznivců automobilů nepronikla, právě tato stavba by jí vše mohla bohatě vynahradit. Její model Lotus Extrema totiž nese v zadní části své karoserie robustní americký zážehový osmiválec GM LS9 ze sportovního modelu Chevrolet Corvette ZR-1, který po drobných úpravách dosahuje výkonu plných 658 koní (484 kW), tedy o nějakých 10 koní více.

Lotus Exige S: facelift a 20 koní k dobru

Lotus Exige S: facelift a 20 koní k dobru

Chevrolet Corvette ZR-1, dárce tohoto orgánu, zrychluje z 0 na 100 km/h za 3,4 s a dosahuje rychlosti 330 km/h. Lotus Extrema sice jede „jen“ 322 km/h, ovšem na zrychlení bude citelně čipernější. Z 0 na 100 km/h se rozjede za 2,9 s a z klidu na 161 km/h (0 – 100 mph) to zvládne za 7 s. Svoji roli na těchto výsledcích hraje především nízká pohotovostní hmotnost na hranici 970 kg.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Společnost Composite Worx sází na rozsáhlejší použití uhlíkových kompozitů

Ani docela těžká pohonná jednotka tak model Lotus Exige nezbavila jeho zřejmě nejvýraznější devizy v podobě nízké hmotnosti. Tu se konstruktérům italské firmy Composite Worx podařilo přidržet v zajímavých mezích také díky karosářským dílům z uhlíkových kompozitů, z nichž jsou vyrobena také obě přední skořepinová sedadla.
 

Zdroj: Composite Worx

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků