Lotus Exige GT3 Concept, okruhový speciál je tu

Ve stánku britského Lotusu se na ženevském autosalonu představí i studie okruhového speciálu, který je odvozen od modelu Exige. Ten by se měl na okruhu postavit takovým velikánům jako je Porsche 911 GT3 nebo Ferrari F430. Cena produkční verze by se pak měla vyšplhat až k 60 000 librám (přibližně 2,7 mil. Kč), ovšem tato cenovka je s ohledem na techniku oprávněná.

O pohon vozu se bude starat klasický čtyřválec 1,8 VVTL-i. Ten ovšem dostane přeplňování a jeho výkon se tak vyšplhá na skvělých 203 kW (275 k) při 8 000 ot./min a točivý moment na 258 Nm.

O přenos výkonu na zadní kola se bude starat speciální šestistupňová převodovka, která je uložena v hliníkovém pouzdře pro minimalizací hmotnosti. Mezi zadními koly si navíc našel místo i samosvorný diferenciál, který se postará o lepší přenos výkonu.

Speciální lehká kola o rozměru 7x16 na přední nápravě a 10x17 na zadní nápravě pak budou obouvat pneumatiky Yokohama A048 R LTS. Ty budou v rozměru 195/50 vpředu a 255/40 vzadu.

Celý vůz pak vychází z modelu Cup Exige 255, ovšem je zde použíto více lehkých hliníkových bloků, které ještě více sníží hmotnost vozu.

I díky této „dietě” mohou být použity menší a lehčí brzdy. Vpředu mají kotouče průměr 308 mm se čtyřpístkovými třmeny a vzadu 288 mm s dvoupístkovými třmeny. Pro účely vozu byl také upraven systém ABS, který lze konfigurovat dle vlastních požadavků.

To hlavní ovšem přichází u podvozku. Závodní divize Lotusu si vzala na starost odpružení a nastavení podvozku a výsledek by měl být znán. Upravená geometrie a použití lehkých komponentů se má postarat o výbornou přilnavost vozu k silnici.

A pokud se vám zdá, že 275 koní nemůže konkurovat Ferrari a Porsche, pak jen pár čísel. Na stovku to zvládne tento Lotus za 4 s a na 160 za 9,8 s. Maximální rychlost 257 km/h je sice elektronicky omezena, ale na technických tratích, kde se bude tento vůz cítit nejlépe je dostačující.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lotus Exige GT3 Concept
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 59 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků