Lotus Exige GT3: 350 koní v malém sporťáku

O uplynulém víkendu se světu v Austrálii poprvé představil Exige, připravený pro letošní seriál GT3.

Jedná se v současnosti o vůbec nejrychlejší Lotus na světě, jeho pro vysoký výkon vyladěný čtyřválcový motor s objemem 1,8 litru má svůj základ v silničním provedení Exige S. Podobný vůz se již seriálu GT sporadicky účastnil vloni, letos to s ním Angelo Lazaris myslí vážně, upravil jej pro letošní specifikaci a hodlá s ním zaútočit na pozice nejvyšší.

Prvnímu startu Lotusu Exige GT3 asistoval Russel Gibbons, vyslanec mateřské továrny. Russel totiž stál za úspěchy lotusů v loňském britském šampionátu vozů GT a svými rozsáhlými poznatky z ladění modelu Exige přispěl i pro Lazarisův nový tým. Je třeba dodat, že loňský vůz v britském seriálu zvítězil.

Na loňském voze bylo třeba zapracovat zejména v ohledu na snížení odporu vzduchu ve vysokých rychlostech a zvýšení výkonu motoru, aby nakonec dosáhnul výkonu 261 kW při 7 000 ot./min. a točivého momentu 305 Nm při 6 000 ot./min. Výrazně se změnil vnější vzhled vozu. Rozložitější příď musela pojmout rozšířený rozchod kol, ale odpor vzduchu byl přesto snížen díky optimalizaci vstupů vzduchu k chladiči. Ještě znatelnějšími změnami prošla splývající záď vozu, jež byla prodloužena o 80 mm, rozšířena o 100 mm a snížena o 30 mm. Celá zadní část auta je vyrobena z uhlíkových kompozitů ZPREG, vyráběných novou metodou modelování nikoli v peci, ale  při pokojové teplotě. Rozšířené blatníky zahrnují pečlivě konstruované odvodné ventilační otvory. Záď má za úkol omezovat vztlak a zvyšovat přítlak zadních kol.

Ze střechy zmizely charakteristické naběráky vzduchu, přivádějící vloni vzduch k chladičům, čímž se podařilo kultivovat průtok vzduchu přes střechu. Inženýři u Lotusu dále zapracovali na čtyřválci Toyota 2ZZ-GE s variabilními rozvody VVTL-I a oproti sérii zvýšili jeho výkon o celých 85%, což představuje neuvěřitelný měrný výkon 148 kW z jednoho litru objemu. Ten vyniká zvláště ve srovnání s některými konkurenty v letošním seriálu GT3. Porsche 997 GT3 tak dává měrný výkon 83 kW na litr a Aston Martin DBRS9 dokonce jen 62 kW. Takový sériový Holden Commodore SS však má 45 kW/l…

Letos to bude pro pilota Angela Lazarise druhá sezóna s Exige. Jeho vůz je evidentně dobře připraven, ale do křížku se bude muset pustit se stroji Ferrari nebo Lamborghini.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Lotus Exige pro šampionát GT
 
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Toyota Land Cruiser 3
Rok výroby: 2004
Stav: 161 758 km
Cena: 330 000 Kč
Toyota Auris 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 133 185 km
Cena: 226 000 Kč
Toyota Avensis 2,2
Rok výroby: 2012
Stav: 220 666 km
Cena: 220 000 Kč
Toyota RAV 4 2,2
Rok výroby: 2007
Stav: 157 000 km
Cena: 152 000 Kč
Toyota Yaris 1
Rok výroby: 2007
Stav: 114 759 km
Cena: 94 000 Kč
Toyota Corolla Verso 2,2
Rok výroby: 2008
Stav: 203 535 km
Cena: 127 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků