Lotus Exige Cup 430 Type 25 je závoďák, který může na silnici. Vznikne 25 kusů

Britský Lotus předvedl limitovanou edici s označením Exige Cup 430 Type 25. Jak už název napovídá, vyrobí se pouze 25 exemplářů.

Automobilka Lotus pokračuje v představování různých speciálních edicí. Tentokrát světu předvedla vůz Exige Cup 430 Type 25. Celkově bude vyrobeno pouze 25 kusů, které vzdávají hold formuli Lotus 25 ze šedesátých let minulého století. Zaslouží si to - v letech 1963 a 1965 vyhrála mistrovský titul v pohárech jezdců i kontruktérů.

O pohon se postará přeplňovaný šestiválec o objemu 3,5 litru, výkonu 320 kW a točivém momentu 440 N.m. Kombinován je se šestistupňovou manuální převodovkou. Podle výrobce se jedná o jeden z nejrychlejších vozů ve své třídě, což má na svědomí i hmotnost menší než 1,1 tuny. Zrychlení z nuly na 100 km/h zvládne za 3,3 sekundy, maximální rychlost šiní 290 km/h. 

Uniklé snímky z patentového úřadu nejspíš ukazují SUV od Lotusu!

Uniklé snímky z patentového úřadu nejspíš ukazují SUV od Lotusu!

Díky nejrůznějším aerodynamickým prvkům generuje vůz přítlačnou sílu o ekvivalentu 220 kilogramů - sto na přední nápravě, zbytek na zadní. Chlubí se proto skvělou přilnavostí nejen na rovinkách, ale hlavně v zatáčkách. 

Jak už název napovídá, vyrobeno bude přesně 25 exemplářů. Každý kousek bude sestaven ručně v závodu značky v Norfolku ve Velké Británii. Objeví se jen na vybraných trzích, například ve Spojené království,  Francii, Itálii či Německu. Cena se v každé zemi liší. Zájemci si ale musí připravit v přepočtu více než 3,5 milionů korun. 

Více superaut na jednom místě neuvidíte. 350 vozů dohromady stojí 2,2 miliardy

Více superaut na jednom místě neuvidíte. 350 vozů dohromady stojí 2,2 miliardy

Každé auto bude dodáno majiteli společně s očíslovaným certifikátem pravosti, navíc podepsaným generálním ředitelem Jean-Marcem Galesem. Očíslování najdete také na plaketě uvnitř vozu.

"Ačkoli Lotus Exige Cup 430 Type 25 může na silnice, maže rozdíl mezi silničním a závodním vozem, aby majitelům poskytl bezkonkurenční kombinaci síly, přilnavosti na silnici a intuitivní ovládáním za jakékoliv rychlosti," řekl Jean-Marc Gales, generální ředitel automobilky. 

Minitest Renault Captur 1.3 TCe: 1,333 stříbrných stříkaček na rozloučenou

Renault Captur 1.3 TCe (minitest)

Crossover Renault Captur se již brzy dočká nové generace. Stihli jsme se proto rozloučit s tou současnou, která nám připomněla, proč je tento malý nezmar tak populární.

21.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 33 příspěvků
S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

19.  9.  2019 | Jan Mička | 16 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků