Lotus Exige Cup 430 Type 25 je závoďák, který může na silnici. Vznikne 25 kusů

Britský Lotus předvedl limitovanou edici s označením Exige Cup 430 Type 25. Jak už název napovídá, vyrobí se pouze 25 exemplářů.

Automobilka Lotus pokračuje v představování různých speciálních edicí. Tentokrát světu předvedla vůz Exige Cup 430 Type 25. Celkově bude vyrobeno pouze 25 kusů, které vzdávají hold formuli Lotus 25 ze šedesátých let minulého století. Zaslouží si to - v letech 1963 a 1965 vyhrála mistrovský titul v pohárech jezdců i kontruktérů.

O pohon se postará přeplňovaný šestiválec o objemu 3,5 litru, výkonu 320 kW a točivém momentu 440 N.m. Kombinován je se šestistupňovou manuální převodovkou. Podle výrobce se jedná o jeden z nejrychlejších vozů ve své třídě, což má na svědomí i hmotnost menší než 1,1 tuny. Zrychlení z nuly na 100 km/h zvládne za 3,3 sekundy, maximální rychlost šiní 290 km/h. 

Uniklé snímky z patentového úřadu nejspíš ukazují SUV od Lotusu!

Uniklé snímky z patentového úřadu nejspíš ukazují SUV od Lotusu!

Díky nejrůznějším aerodynamickým prvkům generuje vůz přítlačnou sílu o ekvivalentu 220 kilogramů - sto na přední nápravě, zbytek na zadní. Chlubí se proto skvělou přilnavostí nejen na rovinkách, ale hlavně v zatáčkách. 

Jak už název napovídá, vyrobeno bude přesně 25 exemplářů. Každý kousek bude sestaven ručně v závodu značky v Norfolku ve Velké Británii. Objeví se jen na vybraných trzích, například ve Spojené království,  Francii, Itálii či Německu. Cena se v každé zemi liší. Zájemci si ale musí připravit v přepočtu více než 3,5 milionů korun. 

Více superaut na jednom místě neuvidíte. 350 vozů dohromady stojí 2,2 miliardy

Více superaut na jednom místě neuvidíte. 350 vozů dohromady stojí 2,2 miliardy

Každé auto bude dodáno majiteli společně s očíslovaným certifikátem pravosti, navíc podepsaným generálním ředitelem Jean-Marcem Galesem. Očíslování najdete také na plaketě uvnitř vozu.

"Ačkoli Lotus Exige Cup 430 Type 25 může na silnice, maže rozdíl mezi silničním a závodním vozem, aby majitelům poskytl bezkonkurenční kombinaci síly, přilnavosti na silnici a intuitivní ovládáním za jakékoliv rychlosti," řekl Jean-Marc Gales, generální ředitel automobilky. 

Minitest Audi Q5 3.0 TDI quattro: Náskok díky šesti válcům?

Audi Q5 3.0 TDI quattro (minitest)

Obligátní třílitrový turbodiesel obohatil nabídku Audi Q5 na českém trhu teprve nedávno. Jde o druhý nejdražší a zároveň druhý nejsilnější agregát nabídky, otázkou ale zůstává, jestli je ho vůbec potřeba.

dnes | Jan Mička | 11 příspěvků
TEST Mercedes-Benz X 250d 4Matic: Hvězda dělnické třídy?

Mercedes X 250d 4Matic

Někdy je snaha konkurovat soupeřům tak velká, že neváháte sáhnout po snadném a levném řešení, což se ale nemusí vyplatit. Může se Navara s hvězdou na přídi postavit Amaroku?

24.  4.  2018 | Miro Mihálik | 19 příspěvků
TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 44 příspěvků