Lotus Exige Cup 430 Type 25 je závoďák, který může na silnici. Vznikne 25 kusů

Britský Lotus předvedl limitovanou edici s označením Exige Cup 430 Type 25. Jak už název napovídá, vyrobí se pouze 25 exemplářů.

Automobilka Lotus pokračuje v představování různých speciálních edicí. Tentokrát světu předvedla vůz Exige Cup 430 Type 25. Celkově bude vyrobeno pouze 25 kusů, které vzdávají hold formuli Lotus 25 ze šedesátých let minulého století. Zaslouží si to - v letech 1963 a 1965 vyhrála mistrovský titul v pohárech jezdců i kontruktérů.

O pohon se postará přeplňovaný šestiválec o objemu 3,5 litru, výkonu 320 kW a točivém momentu 440 N.m. Kombinován je se šestistupňovou manuální převodovkou. Podle výrobce se jedná o jeden z nejrychlejších vozů ve své třídě, což má na svědomí i hmotnost menší než 1,1 tuny. Zrychlení z nuly na 100 km/h zvládne za 3,3 sekundy, maximální rychlost šiní 290 km/h. 

Uniklé snímky z patentového úřadu nejspíš ukazují SUV od Lotusu!

Uniklé snímky z patentového úřadu nejspíš ukazují SUV od Lotusu!

Díky nejrůznějším aerodynamickým prvkům generuje vůz přítlačnou sílu o ekvivalentu 220 kilogramů - sto na přední nápravě, zbytek na zadní. Chlubí se proto skvělou přilnavostí nejen na rovinkách, ale hlavně v zatáčkách. 

Jak už název napovídá, vyrobeno bude přesně 25 exemplářů. Každý kousek bude sestaven ručně v závodu značky v Norfolku ve Velké Británii. Objeví se jen na vybraných trzích, například ve Spojené království,  Francii, Itálii či Německu. Cena se v každé zemi liší. Zájemci si ale musí připravit v přepočtu více než 3,5 milionů korun. 

Více superaut na jednom místě neuvidíte. 350 vozů dohromady stojí 2,2 miliardy

Více superaut na jednom místě neuvidíte. 350 vozů dohromady stojí 2,2 miliardy

Každé auto bude dodáno majiteli společně s očíslovaným certifikátem pravosti, navíc podepsaným generálním ředitelem Jean-Marcem Galesem. Očíslování najdete také na plaketě uvnitř vozu.

"Ačkoli Lotus Exige Cup 430 Type 25 může na silnice, maže rozdíl mezi silničním a závodním vozem, aby majitelům poskytl bezkonkurenční kombinaci síly, přilnavosti na silnici a intuitivní ovládáním za jakékoliv rychlosti," řekl Jean-Marc Gales, generální ředitel automobilky. 

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

dnes | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 19 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků