Lotus Exige Cup 430 je novou okruhovou zbraní, která stále může na silnice

Lotus v poslední době rád vytváří závodní speciály pro veřejnost, které jsou inspirovány jejich běžnými modely. Nyní přichází do hry další hráč. Je jím Exige Cup 430 a už podle názvu je jasné, že má doopravdy 430 koní pod kapotou.

Byl tu Lotus Elise Cup 260. Byla tu už také Evora GT430. Viděli jsme i spoustu jednorázových úprav od anglického výrobce sporťáků. Nyní je však odhaleno další překvapení. Je jím Lotus Exige Cup 430 a nese s sebou příslib toho, že se podle zančky jedná o "nejúžasnější Exige, který byl kdy postavený."

Pohání ho přeplňovaný 3,5litrový šestiválec od Toyoty, jehož výkon zesílil oproti standardu na 320 kW, tedy 430 koňských sil, jak už sám název auta napovídá. Točivý moment je také vyšší. Teď vůz dává 440 Nm. Vše doplněno šestistupňovým manuálem.

Uniklé snímky z patentového úřadu nejspíš ukazují SUV od Lotusu!

Uniklé snímky z patentového úřadu nejspíš ukazují SUV od Lotusu!

Co to tedy vlastně znamená v číslech? Tak třeba, že na rychlost přibližně 96 km/h vyspurtuje za pouhých 3,2 sekundy. Když pak Lotus bude dál uhánět krajinou, dostane se na hranici nejvyšší rychlosti, která je na 290 km/h. 

Čísla ale nejsou vše, čím vás Lotus hodlá oslnit. Dostal superlehké tělo z karbonu, kovové disky z lehkých slitin, masivní zadní křídlo, přední zástěrky a rozdělovač a třeba i pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2. Se vším tímhle doplněním zajel Exige na okruhu Hethel čas 1 minuta a 24,8 sekundy. To je to nejlepší, co se na stopkách ukázalo u jakéhokoli produkčního automobilu v historii. 

Lotus Seven slaví šedesátiny. Králem jeho replik je dnes Caterham

Lotus Seven slaví šedesátiny. Králem jeho replik je dnes Caterham

"Tohle je auto, které jsme vždycky chteli vyrábět a jsem si jist, že všichni fanoušci Lotusu budou potěšeni konečným výsledkem," řekl generální ředitel Jean-Marc Gales. "Stejně jako významné zvýšení výkonu, Cup 430 využil rozsáhlého vývoje v oblastech nezbytných pro DNA společnosti Lotus, aby se zajistilo, že bude využit kompletní potenciál neuvěřitelného podvozku Exige."

Poslední dobrou zprávou také je, že tentokráte nebude počet vyrobených Lotusů tak omezen. Exige Cup 430 se dá již i předobjednat. Cena se v Evropě bude pohybovat okolo 127 tisíc EUR.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 21 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků