Lotus Exige Cup 430 je novou okruhovou zbraní, která stále může na silnice

Lotus v poslední době rád vytváří závodní speciály pro veřejnost, které jsou inspirovány jejich běžnými modely. Nyní přichází do hry další hráč. Je jím Exige Cup 430 a už podle názvu je jasné, že má doopravdy 430 koní pod kapotou.

Byl tu Lotus Elise Cup 260. Byla tu už také Evora GT430. Viděli jsme i spoustu jednorázových úprav od anglického výrobce sporťáků. Nyní je však odhaleno další překvapení. Je jím Lotus Exige Cup 430 a nese s sebou příslib toho, že se podle zančky jedná o "nejúžasnější Exige, který byl kdy postavený."

Pohání ho přeplňovaný 3,5litrový šestiválec od Toyoty, jehož výkon zesílil oproti standardu na 320 kW, tedy 430 koňských sil, jak už sám název auta napovídá. Točivý moment je také vyšší. Teď vůz dává 440 Nm. Vše doplněno šestistupňovým manuálem.

Uniklé snímky z patentového úřadu nejspíš ukazují SUV od Lotusu!

Uniklé snímky z patentového úřadu nejspíš ukazují SUV od Lotusu!

Co to tedy vlastně znamená v číslech? Tak třeba, že na rychlost přibližně 96 km/h vyspurtuje za pouhých 3,2 sekundy. Když pak Lotus bude dál uhánět krajinou, dostane se na hranici nejvyšší rychlosti, která je na 290 km/h. 

Čísla ale nejsou vše, čím vás Lotus hodlá oslnit. Dostal superlehké tělo z karbonu, kovové disky z lehkých slitin, masivní zadní křídlo, přední zástěrky a rozdělovač a třeba i pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2. Se vším tímhle doplněním zajel Exige na okruhu Hethel čas 1 minuta a 24,8 sekundy. To je to nejlepší, co se na stopkách ukázalo u jakéhokoli produkčního automobilu v historii. 

Lotus Seven slaví šedesátiny. Králem jeho replik je dnes Caterham

Lotus Seven slaví šedesátiny. Králem jeho replik je dnes Caterham

"Tohle je auto, které jsme vždycky chteli vyrábět a jsem si jist, že všichni fanoušci Lotusu budou potěšeni konečným výsledkem," řekl generální ředitel Jean-Marc Gales. "Stejně jako významné zvýšení výkonu, Cup 430 využil rozsáhlého vývoje v oblastech nezbytných pro DNA společnosti Lotus, aby se zajistilo, že bude využit kompletní potenciál neuvěřitelného podvozku Exige."

Poslední dobrou zprávou také je, že tentokráte nebude počet vyrobených Lotusů tak omezen. Exige Cup 430 se dá již i předobjednat. Cena se v Evropě bude pohybovat okolo 127 tisíc EUR.

Minitest Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4: Jediné svého druhu?

Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4 (minitest)

Na kombinaci litrového tříválce a pohonu všech kol jenom tak nenarazíte. Suzuki Vitara se takto nabízí výhradně ve výbavě Premium za 490.900 Kč a jde o vůz, který byste rozhodně neměli přehlížet.

19.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 45 příspěvků
TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

17.  2.  2019 | Miro Mihálik | 23 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 94 příspěvků