Lotus Exige Cup 430 je novou okruhovou zbraní, která stále může na silnice

Lotus v poslední době rád vytváří závodní speciály pro veřejnost, které jsou inspirovány jejich běžnými modely. Nyní přichází do hry další hráč. Je jím Exige Cup 430 a už podle názvu je jasné, že má doopravdy 430 koní pod kapotou.

Byl tu Lotus Elise Cup 260. Byla tu už také Evora GT430. Viděli jsme i spoustu jednorázových úprav od anglického výrobce sporťáků. Nyní je však odhaleno další překvapení. Je jím Lotus Exige Cup 430 a nese s sebou příslib toho, že se podle zančky jedná o "nejúžasnější Exige, který byl kdy postavený."

Pohání ho přeplňovaný 3.5 litrový šestiválec od Toyoty, jehož výkon zesílil oproti standardu na 320 kW, tedy 430 koňských sil, jak už sám název auta napovídá. Točivý moment je také vyšší. Teď vůz dává 440 Nm. Vše doplněno šestistupňovým manuálem.

Uniklé snímky z patentového úřadu nejspíš ukazují SUV od Lotusu!

Uniklé snímky z patentového úřadu nejspíš ukazují SUV od Lotusu!

Co to tedy vlastně znamená v číslech? Tak třeba, že na rychlost přibližně 96 km/h vyspurtuje za pouhých 3,2 sekundy. Když pak Lotus bude dál uhánět krajinou, dostane se na hranici nejvyšší rychlosti, která je na 290 km/h. 

Čísla ale nejsou vše, čím vás Lotus hodlá oslnit. Dostal superlehké tělo z karbonu, kovové disky z lehkých slitin, masivní zadní křídlo, přední zástěrky a rozdělovač a třeba i pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2. Se vším tímhle doplněním zajel Exige na okruhu Hethel čas 1 minuta a 24,8 sekundy. To je to nejlepší, co se na stopkách ukázalo u jakéhokoli produkčního automobilu v historii. 

Lotus Seven slaví šedesátiny. Králem jeho replik je dnes Caterham

Lotus Seven slaví šedesátiny. Králem jeho replik je dnes Caterham

"Tohle je auto, které jsme vždycky chteli vyrábět a jsem si jist, že všichni fanoušci Lotusu budou potěšeni konečným výsledkem," řekl generální ředitel Jean-Marc Gales. "Stejně jako významné zvýšení výkonu, Cup 430 využil rozsáhlého vývoje v oblastech nezbytných pro DNA společnosti Lotus, aby se zajistilo, že bude využit kompletní potenciál neuvěřitelného podvozku Exige."

Poslední dobrou zprávou také je, že tentokráte nebude počet vyrobených Lotusů tak omezen. Exige Cup 430 se dá již i předobjednat. Cena se v Evropě bude pohybovat okolo 127 tisíc EUR.

TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Renault Mégane Grandtour GT dCi

Úsporných vozů s vizáží ostrých verzí se na českém trhu najde spousta. Zkoušený Mégane GT dCi je jedním z nich, jedna věc nám na něm ale nesedí. A motor to není.

včera | Jan Mička | 32 příspěvků
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků