Lotus Exige Cup 260 a Elise CR detailně

Poněkud izolovaný britský trh miluje dvojčata Elise/Exige. Lotus nyní představuje jejich dvě nová provedení. Samozřejmě sportovní.

První z nich se jmenuje Lotus Exige Cup 260 a podle předpokladů se jedná o rychlejší, tužší a lehčí provedení odvozené z typu Exige S, jež do prodejů vstoupilo letos v březnu. Výkon zůstal nezměněn a činí 257 koní (188 kW), což je z přeplňovaného motoru Toyota s objemem jen 1,8 l beztak slušný výsledek. Někteří si vzpomenou na slavný výrok Colina Chapmana: „Vyšší výkon vás zrychlí na rovinkách, snížení hmotnosti ale kdekoli.“ U modelu Exige Cup 260 se podařilo významným způsobem ušetřit na hmotnosti díky použití odlehčených komponent včetně akumulátoru, ráfků, setrvačníku či částí samotného rámu. Z vozu navíc zmizely netřeby typu koberců, vnitřního zpětného zrcátka, zadního okna nebo slunečních clon, celkem je Cup 260 o 40 kg lehčí než Exige loňského modelového roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Četné úpravy aerodynamiky s účinným difuzorem přitom přinesly přítlak 42 kg při rychlosti 160 km/h. Tuhost zadního pomocného rámu vzrostla o plných 30 %, vychází totiž z řešení použitého na závodním voze Exige GT3. K dalšímu zlepšení jízdních vlastností přispělo též osazení zadních závěsů kol dvojčinnými, stavitelnými tlumiči, což řidiči umožní ještě přesnější odladění vlastností. Inženýrům Lotusu se navíc podařilo snížit spotřebu v kombinovaném provozu z 9,1 na 8,5 l/100 km.

Ale k tomu nejdůležitějšímu, jak jistě tušíte, se teprve blížíme. Ano, jedná se o poměr výkonu k pohotovostní hmotnosti. Zatímco takové Camaro s impozantním výkonem 426 koní zrychlí z klidu na 96 km/h za 5 s, o polovinu lehčímu Lotusu k tomu postačí pouhé čtyři vteřiny. K tomu jistě přispívá i elektronický systém pro usnadnění startu, ale ten nic neváží... 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lotus Exige Cup 260

Ve Frankfurtu se Lotus navíc pochlubí i omezenou sérií odvozenou z modelu Elise S s doplňkovým označením Club Racer (CR). Osmnáctistovka Toyta kombinovaná s pětistupňovou, manuálně řazenou převodovkou zůstala nedotčena, vůz zrychlí z klidu na 100 km/h za 6,1 s a v kombinovaném režimu vykazuje kombinovanou spotřebu 7,6 l/100 km. Novinka se však vyznačuje novou škálou barev a řadou exkluzívních prvků zdůrazňujících zaměření na maximální odlehčení. Speciální laky v odstínech Yellow, Carbon Grey, Sky Blue a Old English White vycházejí z barev používaných u Lotusu v šedesátých letech. S těmito odstíny korespondují barvy v interiéru. Šestipaprskové ráfky obouvají pneumatiky Yokohama AD07 LTS, jinak se CR od běžného Elise na první pohled v podstatě neliší.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Logo CR je ručně vyšito do hlavových opěrek, speciální antracitové materiály byly použity pro madla řadicí páky a ruční brzdy. Na trhu se vozy Lotus Elise Club Racer objeví již během tohoto měsíce a třeba v Německu se budou prodávat za ceny od 33 125 Euro.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lotus Elise Club Racer
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků