Lotus Exige Cup 260 2009: ještě méně kil

Lotus je jednou z mála automobilek, která má recept na úspěch v podobě shazování přebytečných kilogramů.

Při příležitosti pařížského autosalonu představil Lotus model Exige Cup 260 pro modelový rok 2009, a jak jsme již zvyklí, opět s řadou vylepšení. Malé nekompromisní sporťáky dělají starosti mnohem dražším a výkonnějším vozům na okruzích po celém světě.

Nový Exige Cup totiž dostal další odtučňovací kůru a výsledkem je pohotovostní hmotnost jemně pod hranicí 900 kg. To se inženýrům podařilo díky rozsáhlejšímu využití karbonových dílů.

Pod kapotou vozu stále trůni motor z dílen Toyoty. Jde o čtyřválec o objemu 1,8 l přeplňovaný kompresorem Eaton, kterého maximální výkon činí 260 koní při 8000 otáčkách za minutu a točivý moment vrcholí na hodnotě 236 Nm při 6000 ot. Omezovač je nastaven až na 8500 ot./min., takže o zábavu s motorem jistě nouze nebude. Na zadní kola se výkon přenáší skrz šestistupňový manuál a zpomalování se starají výkonné brzdy s vrtanými kotouči na všech kolech – ty přední si na starost vzala společnost AP Racing, zadní pak Brembo.

Díky nízké hmotnosti je dynamika vozu skvělá. Stovku zvládne za 4,1 sekundy, čemu napomáhá také optimální nastavení systému trakční kontroly. Perfektní je i zrychlení na 160 km/h – to se odehraje během 9,9 s, maximální rychlost pak činí 245 km/h. Zmínit třeba také fakt, že zadní spoiler spolu s difuzorem produkují až 40 kg přítlaku na zadní nápravu již při rychlosti 160 km/h.

Na ladění podvozku spolupracoval Lotus s firmami Bilstein a Eibach, které dodaly tlumiče, resp. pružiny. Testy pochopitelně probíhaly tam, kde Exige patří – na okruzích. Jako optimální se osvědčili pneumatiky Yokohama.

Pokud chcete ortodoxní sporťák bez jakýchkoli kompromisů, připravte si 67 600 Eur. Tato cena byla oficiálně stanovena na německém trhu a je třeba uznat, že není nijak přemrštěna. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lotus Exige - záruka nízké hmotnosti

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

včera | Miro Mihálik | 21 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků