Lotus Exige Cup 260 2009: ještě méně kil

Lotus je jednou z mála automobilek, která má recept na úspěch v podobě shazování přebytečných kilogramů.

Při příležitosti pařížského autosalonu představil Lotus model Exige Cup 260 pro modelový rok 2009, a jak jsme již zvyklí, opět s řadou vylepšení. Malé nekompromisní sporťáky dělají starosti mnohem dražším a výkonnějším vozům na okruzích po celém světě.

Nový Exige Cup totiž dostal další odtučňovací kůru a výsledkem je pohotovostní hmotnost jemně pod hranicí 900 kg. To se inženýrům podařilo díky rozsáhlejšímu využití karbonových dílů.

Pod kapotou vozu stále trůni motor z dílen Toyoty. Jde o čtyřválec o objemu 1,8 l přeplňovaný kompresorem Eaton, kterého maximální výkon činí 260 koní při 8000 otáčkách za minutu a točivý moment vrcholí na hodnotě 236 Nm při 6000 ot. Omezovač je nastaven až na 8500 ot./min., takže o zábavu s motorem jistě nouze nebude. Na zadní kola se výkon přenáší skrz šestistupňový manuál a zpomalování se starají výkonné brzdy s vrtanými kotouči na všech kolech – ty přední si na starost vzala společnost AP Racing, zadní pak Brembo.

Díky nízké hmotnosti je dynamika vozu skvělá. Stovku zvládne za 4,1 sekundy, čemu napomáhá také optimální nastavení systému trakční kontroly. Perfektní je i zrychlení na 160 km/h – to se odehraje během 9,9 s, maximální rychlost pak činí 245 km/h. Zmínit třeba také fakt, že zadní spoiler spolu s difuzorem produkují až 40 kg přítlaku na zadní nápravu již při rychlosti 160 km/h.

Na ladění podvozku spolupracoval Lotus s firmami Bilstein a Eibach, které dodaly tlumiče, resp. pružiny. Testy pochopitelně probíhaly tam, kde Exige patří – na okruzích. Jako optimální se osvědčili pneumatiky Yokohama.

Pokud chcete ortodoxní sporťák bez jakýchkoli kompromisů, připravte si 67 600 Eur. Tato cena byla oficiálně stanovena na německém trhu a je třeba uznat, že není nijak přemrštěna. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lotus Exige - záruka nízké hmotnosti

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků