Lotus Exige Cup 260 2009: ještě méně kil

Lotus je jednou z mála automobilek, která má recept na úspěch v podobě shazování přebytečných kilogramů.

Při příležitosti pařížského autosalonu představil Lotus model Exige Cup 260 pro modelový rok 2009, a jak jsme již zvyklí, opět s řadou vylepšení. Malé nekompromisní sporťáky dělají starosti mnohem dražším a výkonnějším vozům na okruzích po celém světě.

Nový Exige Cup totiž dostal další odtučňovací kůru a výsledkem je pohotovostní hmotnost jemně pod hranicí 900 kg. To se inženýrům podařilo díky rozsáhlejšímu využití karbonových dílů.

Pod kapotou vozu stále trůni motor z dílen Toyoty. Jde o čtyřválec o objemu 1,8 l přeplňovaný kompresorem Eaton, kterého maximální výkon činí 260 koní při 8000 otáčkách za minutu a točivý moment vrcholí na hodnotě 236 Nm při 6000 ot. Omezovač je nastaven až na 8500 ot./min., takže o zábavu s motorem jistě nouze nebude. Na zadní kola se výkon přenáší skrz šestistupňový manuál a zpomalování se starají výkonné brzdy s vrtanými kotouči na všech kolech – ty přední si na starost vzala společnost AP Racing, zadní pak Brembo.

Díky nízké hmotnosti je dynamika vozu skvělá. Stovku zvládne za 4,1 sekundy, čemu napomáhá také optimální nastavení systému trakční kontroly. Perfektní je i zrychlení na 160 km/h – to se odehraje během 9,9 s, maximální rychlost pak činí 245 km/h. Zmínit třeba také fakt, že zadní spoiler spolu s difuzorem produkují až 40 kg přítlaku na zadní nápravu již při rychlosti 160 km/h.

Na ladění podvozku spolupracoval Lotus s firmami Bilstein a Eibach, které dodaly tlumiče, resp. pružiny. Testy pochopitelně probíhaly tam, kde Exige patří – na okruzích. Jako optimální se osvědčili pneumatiky Yokohama.

Pokud chcete ortodoxní sporťák bez jakýchkoli kompromisů, připravte si 67 600 Eur. Tato cena byla oficiálně stanovena na německém trhu a je třeba uznat, že není nijak přemrštěna. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lotus Exige - záruka nízké hmotnosti

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2008
Stav: 252 737 km
Cena: 102 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 53 870 km
Cena: 275 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2007
Stav: 249 235 km
Cena: 150 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků