Lotus Exige 270E Trifuel: co si dáme dnes?

Motor schopný spalovat dva druhy paliva? Přežitek. Lotus představil sportovní Exige, který dokáže jezdit na druhy hned tři.

Alternativní paliva mají své odpůrce i zastánce. Každopádně se jejich používaní v současnosti řeší víc než kdy předtím. Zajímavá myšlenka se zrodila v hlavách inženýrů Lotusu, kteří se rozhodli, že světu představí sporťák, který dokáže spalovat tři druhy paliva – benzín, etanol i metanol. Exige 270E Trifuel je zde, seznamte se.

Pod kapotou mrštného vozu se ukrývá kompresorem přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,8 litru a výkonu 198 kW/270 k při 8000 otáčkách za minutu. Nízká hmotnost a vysoký výkon mají na svědomí skvělou akceleraci na stovku jen za 4 sekundy. Výhodou je, že tankovat můžete ne jen tři druhy paliva, ale ty můžou být v nádrží v libovolném poměru. Úpravami musel projít palivový systém, nová je řídící jednotka a motor dostal větší vstřikovače.

Exige 270E Trifuel je výsledkem dlouhodobé studie Lotusu zabývající se procesem spalování a expanze ve válcích při použití rozličných paliv. „Zelené“ vozy jsou v současnosti hodně protlačovány a u veřejnosti se dostávají do povědomí stále víc. Boj mezi automobilkami začíná přituhovat i v tomto ohledu. Zajímavé je, že i společnost s menší roční produkcí, jakou Lotus bezesporu je, se snaží v tomto směru pracovat, i když si její vozy mnoho zákazníků zrovna s ekologickými myšlenkami kupovat nepůjde.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lotus Exige 270E Trifuel

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 29 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků