Lotus Exige 270E Trifuel: co si dáme dnes?

Motor schopný spalovat dva druhy paliva? Přežitek. Lotus představil sportovní Exige, který dokáže jezdit na druhy hned tři.

Alternativní paliva mají své odpůrce i zastánce. Každopádně se jejich používaní v současnosti řeší víc než kdy předtím. Zajímavá myšlenka se zrodila v hlavách inženýrů Lotusu, kteří se rozhodli, že světu představí sporťák, který dokáže spalovat tři druhy paliva – benzín, etanol i metanol. Exige 270E Trifuel je zde, seznamte se.

Pod kapotou mrštného vozu se ukrývá kompresorem přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,8 litru a výkonu 198 kW/270 k při 8000 otáčkách za minutu. Nízká hmotnost a vysoký výkon mají na svědomí skvělou akceleraci na stovku jen za 4 sekundy. Výhodou je, že tankovat můžete ne jen tři druhy paliva, ale ty můžou být v nádrží v libovolném poměru. Úpravami musel projít palivový systém, nová je řídící jednotka a motor dostal větší vstřikovače.

Exige 270E Trifuel je výsledkem dlouhodobé studie Lotusu zabývající se procesem spalování a expanze ve válcích při použití rozličných paliv. „Zelené“ vozy jsou v současnosti hodně protlačovány a u veřejnosti se dostávají do povědomí stále víc. Boj mezi automobilkami začíná přituhovat i v tomto ohledu. Zajímavé je, že i společnost s menší roční produkcí, jakou Lotus bezesporu je, se snaží v tomto směru pracovat, i když si její vozy mnoho zákazníků zrovna s ekologickými myšlenkami kupovat nepůjde.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lotus Exige 270E Trifuel

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

dnes | Radek Pecák | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků